Nieuwe ooievaar ziet bomen door het bos even niet

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
AroundTheLake
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 augustus 2014, 11:32

Nieuwe ooievaar ziet bomen door het bos even niet

Bericht door AroundTheLake » 27 augustus 2014, 12:41

Dag lieve ouders met een kinderwens en mede-ooievaars

Ik ben helemaal nieuw hier. Waarom ben ik hier?
Ik ben een 31-jarige vrouw die graag een ooievaar zou willen betekenen, maar na heel wat surfen op het web en tegenstrijdige info te lezen, had ik graag mijn vragen hier gesteld.

Toen ik een meisje van vijftien was, vertelde één van mijn goede vrienden dat hij homoseksueel was. Dat was in de jaren negentig en de wetgeving was niet hoe ze vandaag is; nog geen huwelijk, laat staan adoptie mogelijk. Dat heeft mij destijds heel wat aan het denken gezet, want mijn goede vriend had, zoals vele andere homokoppels een kinderwens. Ik voelde mij toen geroepen om aan homokoppels een kindje te schenken.
Gelukkig zijn de tijden nu veranderd en is dit wettelijk op andere manieren mogelijk.

Toch door de jaren heen ben ik steeds blijven denken om koppels die graag een kind willen en het tevergeefs niet lukt, te helpen. Het verdween een beetje op de achtergrond tijdens mijn studies en meerdere verdere reizen plande; examens en verre reizen zijn geen ideale toestand om zwanger te zijn zeg maar. Ook was er zo weinig info te bekomen hierover. Ik heb nog steeds dat gevoel eigenlijk...

Nu heb ik allerlei dingen opgezocht over eiceldonatie. Ik zie dat in principe zitten, maar ik lees tegelijk ook dat het heel wat gedoe met zich meebrengt, en afhangt van de situatie en het ziekenhuis. Ook de financiële kant baart mij zorgen. Sommige ziekenhuizen zouden enkel verplaatsingskosten terugbetalen, en het koppel met een kinderwens zou de rest moeten betalen. Ook las ik een artikel over een vrouw die rechtstreeks aan de eiceldonor wou betalen, ook voor de fysieke ongemakken en zo, maar dat is blijkbaar verboden en het draaide op een geschil uit met het ziekenhuis.

Nog meer vragen stel ik bij het effectieve draagmoederschap, ook in het geval van een homokoppel blijf je beschikbaar tijdens de borstvoeding. Ook moet je dan zwangerschapsverlof nemen bijvoorbeeld, maar hoe verloopt dit wettelijk, als beide heren ook vaderschapsverlof nemen. Ook opnieuw is er heel wat onduidelijkheid en tegenstrijdigheid over hoe dit in zijn werk gaat...

Je ondergaat blijkbaar psychologische tests. Nu vroeg ik me af of het in mijn nadeel speelt dat ik zelf geen kinderwens heb. Ik persoonlijk zie dit zelf als een voordeel; ik kan mij niet hechten aan het kind dat in mijn buik groeit in het geval van draagmoederschap. Ook bij eiceldonatie heb ik ook niet het gevoel dat ik een eigen potentieel kind wegschenk ofzo.
Ik heb zelf geen kinderwens, maar andere mensen hebben die wel, en als ouders door een heel moeilijke periode zijn geweest tevergeefs te proberen, wil ik hulp aanbieden.
Ik zie rondom mij en hier in de verhalen veel verdriet bij deze ouders, omdat het voor hun omgeving als vanzelf gaat kinderen te krijgen, en voor hun niet gaat. Ouders die zo graag een kindje willen verwelkomen en al jaren voorbereid zijn, wil ik hierbij helpen het geluk te krijgen wat ze al zo lang verdienen...

Kunnen jullie mijn vragen beantwoorden of hebben jullie zelf ervaring hoe ik eraan begin praktisch. Waarmee moet ik rekening houden. Hoe stel ik mezelf ook juridisch veilig? Ik ben fysiek oké en vruchtbaar, maar is dat voldoende?
Waarop moet ik letten? Welke stappen zet ik alvast eerst? Enz... enz...

Vele groetjes
Do

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: Nieuwe ooievaar ziet bomen door het bos even niet

Bericht door Amarillo » 29 augustus 2014, 18:18

Do, ik wil gewoon even zeggen dat ik het een heel mooi gebaar vind dat je koppels wil verderhelpen om hun kinderwens te vervullen! Ik vind het echt bewonderenswaardig! Ikzelf ben op termijn misschien aangewezen op eiceldonatie, omdat mijn eicellen zo goed als op zijn... Ik ben er al erg mee bezig dat ik van anderen afhankelijk zal zijn om onze grootste wens te laten uitkomen.
Ik weet niet echt iets van de praktische kant, dus daar kan ik je niet mee helpen. Ik vind in elk geval dat er voor eiceldonatie een betere vergoeding moet komen, net als in Spanje. Op die manier zouden er misschien net iets meer vrouwen gemotiveerd raken om andere koppels hierbij te helpen en de wachtlijsten wat korter worden...
Ik hoop dat je eruit geraakt en iemand kan antwoorden op je vragen. Veel succes alvast en ik hoop dat je binnenkort iemand zijn droom kan helpen verwezenlijken!

Groetjes
Afbeelding[url]

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten