Nog vrouwen van 40 en ouder hier met een kinderwens?

Algemeen Discussieforum
Psyche
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 november 2013, 14:51

Nog vrouwen van 40 en ouder hier met een kinderwens?

Bericht door Psyche » 18 september 2014, 18:53

Hallo,

Ik ben dit jaar veertig geworden en ik ben op zoek naar lotgenotes om ideeën en ervaringen mee uit te wisselen. Groetjes, Psyche.

Psyche
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 november 2013, 14:51

Re: Nog vrouwen van 40 en ouder hier met een kinderwens?

Bericht door Psyche » 22 september 2014, 10:09

Hm, mijn vraag is al een flink aantal keren bekeken, maar blijkbaar voelt niemand zich geroepen om te antwoorden, daarom even een korte toelichting :

-Mijn partner en ik zijn elkaar pas op latere leeftijd (37 en 38) tegengekomen en twee jaar geleden trouwden we
-Bijlange niet iedereen heeft het geluk om op de zogenaamde ' ideale leeftijd ' de juiste persoon te ontmoeten en samen met hem/haar een kindje te krijgen
-Ik heb een veel langere relatie achter de rug waar ik, om mezelf te beschermen, een punt achter moeten zetten heb wegens bedrog en zowel psychische als seksuele terreur van zijn kant
-Eén keer ben ik zwanger geweest, maar dat is slecht afgelopen

Ketje
Berichten: 102
Lid geworden op: 7 augustus 2010, 20:01

Re: Nog vrouwen van 40 en ouder hier met een kinderwens?

Bericht door Ketje » 22 september 2014, 11:24

Hoi Psyche,

Om toch effe te reageren (maar ik ben wel nog geen 40 - maar toch goed op weg : het is bij mij 38+ ): ik ga helemaal geen oordeel vellen waarom je 'laat' aan kinderen begint. Het heeft zowel voordelen als nadelen; net zoals op jongere leeftijd aan kinderen beginnen.

Tracht je al lang zwanger te worden?

Als je al wat ouder bent, niet te lang via de natuurlijke weg proberen hoor. Schakel tijdig medische hulp in mocht het niet vanzelf gaan.
Zelf zit ik een paar maanden in het medisch circuit, na bijna drie jaren zelf geprobeerd te hebben zwanger te worden.
Over mijn leeftijd heb ik van geen enkele arts opmerkingen gehad. Er is mij enkel gezegd van er nu toch niet meer mee te wachten.
39 jaar, 2008-2011: genetische testen, zonder resultaat - 2012-2014: natuurlijk proberen
september 2014: Icsi 1, november 2014: cryo 1.1: zwanger.
Juli 2015: geboorte dochter
Oktober 2015: spontaan zwanger :shock:

marie_73
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 juli 2013, 13:17

Re: Nog vrouwen van 40 en ouder hier met een kinderwens?

Bericht door marie_73 » 22 september 2014, 20:30

Hallo

Ik ben ook 40 en wil graag nog een kindje. Heb al eentje van 6. Daarna nog 3 keer zwanger geweest maar 3 miskramen. Er waren een aantal groepjes voor vrouwen op latere leeftijd, IVF op latere leeftijd en ICSI op latere leeftijd maar die zijn jammergenoeg beetje stilgevallen.
Tuurlijk zijn er nog veel vrouwen zoals jij, als dertiger iemand tegenkomen en dan nog kindjes willen, dat gebeurt meer en meer. Alleen heb je dan minder tijd, dus moet je er nu sneller werk van maken. En er is helaas ook meer kans dat het misgaat. Maar toch zijn er nog genoeg vrouwen bij wie het wel lukt. Dus volhouden met de medische behandelingen ook al zijn die toch wel heel zwaar. Veel succes.

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Nog vrouwen van 40 en ouder hier met een kinderwens?

Bericht door mich75 » 23 september 2014, 9:28

Ik word volgend jaar 40 en daarom had ik nog niet gereageerd. Mijn man en ik zijn elkaar ook op latere leeftijd tegen gekomen en vanaf het begin was er afgesproken dat kinderen welkom waren. Na 3,5 jaar zijn wij ook het medisch circuit ingestapt ( achteraf gezien te lang gewacht, maar als je alles op voorhand wist...).

Ik zit met een lage eicelreserve en ventje met zeer weinig en slechte zwemmertjes. Morgen krijgen we te horen of we de volgende poging mogen opstarten.

Bij ons is de leeftijd wel belangrijk, dr zegt het elke keer dat mijn leeftijd een groot struikelblok is (wsl door die lage eicelreserve).

Maar zoals de andere hier al zegden: niet teveel tijd verliezen via natuurlijke weg, of toch zeker eens laten testen of er geen probs zijn.

Succes.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

wanda
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 november 2012, 19:16

Re: Nog vrouwen van 40 en ouder hier met een kinderwens?

Bericht door wanda » 23 september 2014, 14:52

hallo dames,

hier ben ik dan de vrouw van 42 pas mama geworden van T. prachtige dochter van 7 maanden, dus het kan!
idd zoals marie zei bestaan al topics voor oudere vrouwen die mama's willen worden, maar die zijn spijtig genoeg stil gevallen!
trouwens, hoe gaat het met je marie? nog altijd in behandeling? of beslist om te stoppen?

hier opnieuw aan't werk en de kleine bij onthaalmoeder en alles gaat goed! begin was heel moeizaam ook door de leeftijd denk ik, maar nu gaat het stukken beter en kan ik met gans mijn hart genieten van ons Mirakeltje!
dus dames niet te lang wachten, want de tijd blijft niet stil staan, maar jullie zijn nog jong om moeder te worden! succes

wanda.
mama van Mirakeltje
na 4 iui en 6 icsi en miskraam
spontaan zwanger geworden op mijn 41-ste

marie_73
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 juli 2013, 13:17

Re: Nog vrouwen van 40 en ouder hier met een kinderwens?

Bericht door marie_73 » 24 september 2014, 5:43

Hoi wanda, leuk te horen dat alles goed gaat met jullie. En ja die eerste maanden met een baby zijn heel zwaar. We zijn nog bezig, de laatse 2 pogingen wel nog amper eicellen. Het is slopend zwaar geweest de laatste 2 jaar maar ik wil zo graag nog een tweede kindje, een broertje of zusje voor mijn dochter dus ik doe verder.

Puma
Berichten: 72
Lid geworden op: 3 april 2011, 13:32

Re: Nog vrouwen van 40 en ouder hier met een kinderwens?

Bericht door Puma » 27 september 2014, 14:02

Hallo,

Ongeveer hezelfde hier , ik ben mijn huidige partner ook "laat" tegen gekomen en ben sinds oktober 13 mama van een dochtertje. Toen ik ben bevallen was ik 41. Wij zijn natuurlijk zwanger geworden tss de IUI behandelingen en de IVF opstart... dus moed houden!

savanne
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 december 2014, 19:18

Re: Nog vrouwen van 40 en ouder hier met een kinderwens?

Bericht door savanne » 16 december 2014, 19:25

hoi ik ben ook 40 en probeer zwanger te worden. Ook door omstandigheden ben ik alleen gebleven zonder kinderen, nu sinds paar maanden aan het proberen.
Deze keer had ik veel hoop maar toch ongesteld geworden vandaag en heb het hel moeilijk nu, de tranen blijven maar komen en ik ben zo bang dat het gewoon te laat is. Vorige week naar UZ geweest en daar zeiden ze als het nu niet lukte van verdere stappen te zetten dus dat ga ik maar doen.
Zijn jullie na 40 nog op "natuurlijke" wijze zwanger geraakt of ook met hulp?

Psyche
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 november 2013, 14:51

Re: Nog vrouwen van 40 en ouder hier met een kinderwens?

Bericht door Psyche » 16 december 2014, 20:58

We (40 en 41) zijn nu in 'trajectbegeleiding' met ICSI omdat de kansen te klein zijn op de natuurlijke manier

Jo'tje

Re: Nog vrouwen van 40 en ouder hier met een kinderwens?

Bericht door Jo'tje » 20 januari 2015, 17:47

Hallo,

Heeeeel lang geleden dat ik nog op de site van DVO kwam...
Maar sinds enkele dagen hebben we beslist om terug te gaan voor nummertje twee..
Mijn lang verhaal ga ik nu niet vertellen, maar ik wordt dit jaar 40 en dat is hetgeen me nu het meest bezig houdt.
Onze dochter is 4 sinds november, zij kwam er na de eerste IVF poging, daarvoor zes IUI's gehad.
Geen oorzaak gevonden van het niet lukken spontaan zwanger te raken.

Hopelijk vind ik hier wat lotgenoten en leuke babbels!
Laatst gewijzigd door Jo'tje op 21 januari 2015, 8:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Puma
Berichten: 72
Lid geworden op: 3 april 2011, 13:32

Re: Nog vrouwen van 40 en ouder hier met een kinderwens?

Bericht door Puma » 20 januari 2015, 19:12

Hoi, ik ben 43 en mama van een 15 maanden oude spruit....ik ben mijn partner ook "laat" tegengekomen (beide 40) en we wilden beide graag een kind....na een jaartje proberen op natuurlijke manier zijn we met onze gyn gaan praten en zijn we aan iui begonnen...na 5 inseminaties en geen resultaat werden we doorverwezen voor IVF te Leuven....onze gyn was van mening op onze leeftijd niet lang te wachten ....tijdens de wachtperiode voor de IVF opstart ben ik op natuurlijke wijze alsnog zwanger geworden ...een klein mirakel .....dus mijn raad , kies de juiste gyn en niet te lang wachten om alle onderzoeken en inseminaties op te starten ....veel succes !

survival
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 februari 2015, 23:33

Re: Nog vrouwen van 40 en ouder hier met een kinderwens?

Bericht door survival » 25 februari 2015, 23:12

Ik ben 41 en heb een dochter die net 5 is geworden, door omstandigheden (echtscheiding) sta ik er nu een paar jaar alleen voor maar de kinderwens is gebleven.
Ik ben nu aan het proberen om in aanmerking te komen voor BAM-moederschap maar is blijkbaar niet zo evident. In CRG Brugge afgewezen omdat ik al een dochtertje heb, nu afspraak in UZ-Gent maar moet wachten tot 12 mei, terwijl ik echt die tijd niet meer heb. Bovendien geen zekerheid of ik daar word toegelaten...
Klokje tikt....

savanne
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 december 2014, 19:18

Re: Nog vrouwen van 40 en ouder hier met een kinderwens?

Bericht door savanne » 24 maart 2015, 15:09

Had in februari eerste afspraak op fertiliteit in uz gent.
Vandaag te horen gekregen dat ik een lage amh-waarde heb. Dat was ergens wel te verwachten, maar ik had toch anders gehoopt. Als het deze maand niet prijs is op de natuurlijke manier (net eisprong gehad), dan starten we met IUI, maximum 3 keer, als het dan nog niets is IVF.
Het klonk allemaal niet zo positief, maar zolang er nog een eitje is...

Pebby
Berichten: 2
Lid geworden op: 6 oktober 2015, 11:26

Re: Nog vrouwen van 40 en ouder hier met een kinderwens?

Bericht door Pebby » 6 oktober 2015, 11:38

Hoi hoi,

Wij zijn ook net gestart met IVF, ikzelf ben ondertussen 42 en al moeder van 2 kinderen.
Het is precies of er een taboe op rust als je ouder bent en al kinderen hebt.

Wij gaan bij Dr. Inion in het Middelheim, schat van een dokter, maar wel recht voor de raap :wink:

26 september ben ik met suprefact 3x3 begonnen en 19e oktober moeten we terug om te zien hoe het er voor staat.

Ondertussen wel wat last van de bijwerkingen van de suprefact.

Groetjes Pebby

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten