afwachten

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
xiore
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 april 2014, 11:29

afwachten

Bericht door xiore » 23 september 2014, 21:28

Soms weet ik niet zo goed hoe ik me voel. of hoe ik me zou moeten voelen..

Binnenkort moet ik weer ongesteld worden, of misschien morgen al. Of zometeen. Terwijl ik natuurlijk hoop dat het deze keer niet gebeurt...omdat het eindelijk gelukt is.

Ik voel al aan mijn lichaam dat dat niet zo is maar ik wil zo graag anders geloven. Dat het deze keer wel is gelukt. Ieder krampje voel ik, alle signalen van mijn lichaam vang ik op, alleen wat betekenen ze?

Ik wil dit zo graag. Maar gaat het ooit gebeuren?

Om me heen krijgt iedereen babies. En ik gun het ze. Ik vind het zo mooi.
Maar het doet mij ook pijn. En ik twijfel of het voor ons ooit gaat gebeuren.

En nu weer dat wachten. Ik voel dat het elk moment kan komen. En iedereen keer controleer ik weer. De opluchting als het niet zo is. Alsof als ik maar lang genoeg kan volhouden om niet ongesteld te zijn, ik dan zwanger ben. Alsof ik daar invloed op heb.

En dan voel ik me misselijk. Of moe, of emotioneel of juist heel blij. En dan heb ik weer hoop.
Of mijn borsten doen zeer...of juist niet. En dan probeer ik te bedenken waarom het deze keer anders is dan de vorige keren toen het niet lukte. En er is altijd wat anders. Geen pijl op te trekken. En ik probeer me ergens aan vast te houden.

Terwijl het enige wat ik dan doen loslaten is. Maar ik wil zo graag. En het wordt steeds meer beladen.

Een aantal mensen om me heen weten het, en steeds vragen ze hoe het gaat. of het al gelukt is. En dat maakt het eigenlijk niet makkelijker. Want vaak wil ik er niet over praten. Dan zeggen ze dat het al zo lang duurt en of ik daar dan niet verdrietig van wordt...en ik haal mijn schouders op en probeer me goed te houden. (JA, DUH WAT DENK JE ZELF, NATUURLIJK BEN IK VERDRIETIG)

sorry voor deze klaagzang, ik heb het even moeilijk nu..

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: afwachten

Bericht door Ster_ » 24 september 2014, 23:17

Hey xiore, ik zit momenteel ook in de wachtweken van mijn cryootjes uit de vijfde ivf. Wel voor een brusje voor mijn twee zoontjes maar het maakt t er echt niet minder zenuwslopend om...

Op het ivf topic heb ik eens een onderwerp 'de wachtweken' gestart. Moet je maar ns lezen en zie je dat je écht niet alleen bent met je gevoelens!

Succes!!!
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Psyche
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 november 2013, 14:51

Re: afwachten

Bericht door Psyche » 26 september 2014, 9:17

xiore , ik kan zelf niet beter verwoorden wat er nu in me omgaat...baf erop

xiore
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 april 2014, 11:29

Re: afwachten

Bericht door xiore » 26 september 2014, 16:45

het blijft toch fijn om af en toe te horen dat ik niet de enige ben:) dat geeft toch troost

thanks

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten