Aan zelfinseminatie doen

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Jandevos
Berichten: 12
Lid geworden op: 8 oktober 2014, 7:00

Aan zelfinseminatie doen

Bericht door Jandevos » 8 oktober 2014, 7:07

Mijn vrouw en ik zijn aangewezen op zelfinseminatie. We hebben dit reeds enkele keren geprobeerd, helaas zonder zwangerschap tot gevolg. Mss een rare vraag, maar hoe pakken jullie het aan om het zaad op de 'juiste plaats' te krijgen? Met een plastieken spuitje? Want mijn vrouw zegt steeds dat ze het gevoel heeft dat alles er gewoon mee terug uitkomt of aan het spuitje blijft plakken... Sorry voor de details :( Hier al succesverhalen door zelfinseminatie ? Bedankt Jan

chachacha
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 januari 2010, 15:29

Re: Aan zelfinseminatie doen

Bericht door chachacha » 8 oktober 2014, 15:32

Vrienden van ons doen ook aan zelfinseminatie en kopen gewoon een setje in de apotheek. Dat is inderdaad een speciaal soort spuitje met een buisje/darmpje aan om zo ver mogelijk te geraken. Ik heb er toch al succesverhalen over gehoord, dus succes!
5 IUI's -> geen vertrouwen meer in team + 3 jaar niets
07/2014 start IVF Middelheim: 1e poging niets
12/2014: TP 2 eitjes: er is iets geweest maar overleefde het niet
02/2015: TP 3 eitjes: niets
02/2016: IVF4 = ICSI - wel PU geen transfer.

Jandevos
Berichten: 12
Lid geworden op: 8 oktober 2014, 7:00

Re: Aan zelfinseminatie doen

Bericht door Jandevos » 8 oktober 2014, 16:31

Dan zullen we ons eens naar de apotheek moeten begeven, lijkt me wel een beetje raar om zoiets te bestellen.. Mss eens kijken om via internet te bestellen :) Toch bedankt

Valaki
Berichten: 508
Lid geworden op: 28 mei 2013, 16:21

Re: Aan zelfinseminatie doen

Bericht door Valaki » 10 oktober 2014, 12:58

Ik heb daar in het begin ook informatie over opgezocht, en toen kwam ik telkens tegen dat zo'n zelfinseminatiekit een verloren kost is. Een gewoon spuitje zou moeten lukken. Er zijn verschillende websites te vinden waarin uitleg bij zelfinseminatie gegeven wordt.
Overigens lijkt het me allesbehalve abnormaal dat je vrouw het gevoel heeft dat alles er weer uitkomt. Dat gevoel had ik zelfs bij iui (intra-uteriene inseminatie) in de kliniek, waarbij het zaad rechtstreeks in de baarmoeder gebracht wordt. Dat zou geen probleem mogen zijn.
Magische icsi 6!

If you don't believe in miracles
Perhaps you have forgotten you are one

Sylver Moon
Berichten: 176
Lid geworden op: 10 september 2013, 13:30

Re: Aan zelfinseminatie doen

Bericht door Sylver Moon » 16 oktober 2014, 7:49

Dat hebben wij ook een tijdje geprobeerd, omdat het niet op natuurlijke wijze lukte en we nog moesten wachten vooraleer we andere behandelingen konden starten.
Ik ben gewoon kleine spuitjes gaan halen in de apotheker.
Bij het inspuiten met de heupen verhoogd op een kussen liggen. En het spuitje er niet meteen uittrekken. Ik deed m'n benen dicht en bleef een kwartiertje liggen met het spuitje nog op z'n plek :oops: :wink:
Wij hebben uiteindelijk geen success gehad op die manier, maar ik heb inderdaad ook al wel succesverhalen gehoord over koppels die aan zelfinseminatie deden.

Succes!
Zwanger na 6 IUI en 1 IVF - Behandeld in Middelheim Berchem
Vermoedelijke bevallingsdatum: 13 januari 2015
Afbeelding

Ineke004
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 april 2014, 16:19

Re: Aan zelfinseminatie doen

Bericht door Ineke004 » 16 juni 2015, 10:18

Wij hebben ook al aan zelfinseminatie gedaan, met een gewoon plastic spuitje. Sperma in een glas en dan opzuigen, opspuiten, effe laten zitten en blijven liggen..wij waren zwanger, maar helaas geëindigd in een miskraam
Wij zijn op eigen initiatief met zelfinseminatie begonnen om de druk van ons seksleven af te nemen. Ik spuit op dag 10 en dag 12. Dankzij de mmm weet ik dat ik een eisprong op dag 11 of dag 12 heb. Voor de rest ben ik onverklaarbaar verminderd vruchtbaar

Veel succes allemaal!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten