Dossier opvragen - overschakelen naar ander ziekenhuis

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Nama
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 november 2014, 18:18

Dossier opvragen - overschakelen naar ander ziekenhuis

Bericht door Nama » 11 november 2014, 19:19

Dag allemaal

het is de eerste keer dat ik iets op dit forum schrijf, ben benieuwd of jullie mij misschien een beetje kunnen helpen :)

Wij zijn ondertussen een jaar bezig met vruchtbaarheidsbehandelingen in UZA. Eerst begonnen met 6 inseminaties, nadien overgeschakeld op IVF. Uit onze eerst poging hadden we 6 embryo's! Eerst terugplaatsing niet gelukt, tweede en derde poging tot terugplaatsing niet kunnen doorgaan wegens bloedingen op dag van de terugplaatsing en nu bezig met vierde poging terugplaatsing van twee cryo's. Deze hebben we net achter de rug, maar heb de dag nadien al bloedingen gekregen. Dus kans dat dit lukt is volgens mij ook weer uiterst klein.

Ik wil nu overschakelen van UZA naar Dr Marion Valkenburg (werkt samen met Leuven). Ik ben wel tevreden over de expertise bij UZA maar minder over de communicatie. Ik zou liever bij één dokter geholpen worden.
Weten jullie of je makkelijk je dossier kan opvragen? Heeft iemand dit al eens gedaan bij UZA?

Ik hoop dat jullie meer weten!

Groetjes

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dossier opvragen - overschakelen naar ander ziekenhuis

Bericht door mich75 » 11 november 2014, 19:46

Ik zou zeggen gewoon vragen.
Wij zijn in behandeling in Genk en hebben het ook gevraagd en zonder problemen gekregen.

Als ze toch moeilijk doen kan het mss via de huisarts. Normaal vraagt men in het begin of je huisarts op de hoogte mag gebracht worden. Indien je toestemming hebt gegeven is jou huisarts al op de hoogte of kan hij/zij het dossier wel bemachtigen denk ik.

Succes!
Laatst gewijzigd door mich75 op 11 november 2014, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Nama
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 november 2014, 18:18

Re: Dossier opvragen - overschakelen naar ander ziekenhuis

Bericht door Nama » 11 november 2014, 19:55

Bedankt mich75, ik ga morgen bellen om het te vragen :)
Vind het wel vervelend, ik hoop dat ze niet moeilijk doen...
Ben ook een beetje bang om over te schakelen, voor hetzelfde geld is het elders nog minder goed natuurlijk.
Pfff, allemaal nogal een zoektocht.

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dossier opvragen - overschakelen naar ander ziekenhuis

Bericht door mich75 » 11 november 2014, 20:48

Je hoeft nog niet overstappen, je kan ook gewoon voor een 2nd opinion gaan.

Wij hebben vlakaf gezegd dat we het daarom willen, wij zijn na 2 mislukte icsi-pogingen eigenlijk uitbehandeld. Ik heb nu contact met een buitenlandse arts en die zegt dat ik eigenlijk niet de juiste medicatie heb gekregen voor wat er mis is bij ons.
Ik ga zijn advies nog even afwachten en dan mss naar Jette.

Vanaf je je dossier in handen hebt kan je nog zien wat je doet.

Succes
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: Dossier opvragen - overschakelen naar ander ziekenhuis

Bericht door doorzetter » 12 november 2014, 7:10

Ik kan je als tip geven om zelf naar ginder te gaan en het te gaan vragen bij de dienst fertiliteit zelf. IK had gebeld en dan sturen ze je door naar de ombudsdienst. Als ik niet zelf actie had ondernomen, was ik nu nog aan het wachten op mijn dossier en we zijn en half jaar verder bijna. Heel gebrekkige communicatie (lees: geen), beloven om het op te sturen en een bevestigende mail te sturen dat het verzonden is, maar nooit gehad.

Wij zijn geweigerd voor ivf, de manier waarop was ook niet dat en de bijhorende klacht bij de ombudsdienst, is in de doofpot gestoken want weer geen communicatie, ondanks ettelijke mail's van mijn kant. Tot op de dag van vandaag heb ik nog altijd niets gehoord, nochtans zijn ze dit verplicht.

Ben nu zwanger ( via Jette, wat een verschil!) en ben nu zelfs van gyn veranderd die mijn zwangerschap gaat opvolgen hier omdat ik me niet met het idee kon verzoenen om daar te moeten bevallen.

Moraal van het verhaal: Zelf actie ondernemen, niet wachten op hun.

Veel succes!
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

Nama
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 november 2014, 18:18

Re: Dossier opvragen - overschakelen naar ander ziekenhuis

Bericht door Nama » 16 november 2014, 19:12

Heel erg bedankt voor jullie reacties!

Ik heb vorige week UZA opgebeld en nadien mijn dossier zonder problemen doorgemaild gekregen. Een pak van mijn hart :)
Morgen een afspraak bij Dr Valkenburg, ik ben benieuwd!

Veel succes nog allemaal!
x

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten