Het moet er eens uit/ Iemand dezelfde ervaringen?

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
EvyVc
Berichten: 2
Lid geworden op: 4 maart 2015, 14:51

Het moet er eens uit/ Iemand dezelfde ervaringen?

Bericht door EvyVc » 4 maart 2015, 15:00

Beste leden,

Ik zal allereerst beginnen met mijn verhaal om een beter beeld te schetsen over de situatie..
Ik ben momenteel 25jaar oud. Ik heb in 2013 een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, echter was de vrucht al zo hard gegroeid dat mijn eileider niet meer te redden viel en ik dus rondloop met één eierstok. Dit gezegd zijn heb ik nu sinds zo'n 3 maand mijn regels niet meer. Bloedafname voor zwangerschap was negatief (niet zwanger dus), echo ook niets op te zien... Nu vertelde de dokter mij dat het goed kan dat ik nooit geen eisprong meer zal krijgen en ik dus medische hulp nodig heb wil ik zwanger worden.

Die buitenbaarmoederlijke zwangerschap, het verliezen van mijn eierstok én nu dit nog eens.. het wordt me allemaal wat teveel. Ik weet nog niet wat mijn opties zijn/wat er allemaal aan te doen valt, maar het lijkt me alsof het niet voorbestemd is dat ik kinderen krijg..

Ik ben gelukkig getrouwd en mijn man steunt me en probeert me te begrijpen maar het is voor hem natuurlijk niet simpel aangezien hij geen vrouw is.. Ik zou zo graag enkele "succesverhalen" horen die mij weer nieuwe moed geven om in dit verhaal verder te gaan.. Ik heb het gewoon echt opgegeven.

Groetjes,
Evy

Evy.v
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 17:17

Re: Het moet er eens uit/ Iemand dezelfde ervaringen?

Bericht door Evy.v » 5 maart 2015, 23:39

Hey Evy ☺️ Ik zou de moed zeker en vast niet opgeven ! Mijn schoonzus had 4jaar geleden ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en heeft daarbij ook een eileider verloren. Nu 4jaar later heeft ze een prachtige zoon van 2,5 jaar en een dochtertje van 10maanden allebei op natuurlijke wijze verwerkt geweest. Dus de kans zit er zeker in dat jullie ook op natuurlijke wijze een kindje kunnen verwachten. Ik zou me goed laten informeren bij je gynaecoloog en met haar/hem bekijken wat jullie opties zijn. Want iedere vrouw is anders, en het is zo moeilijk om iemand te vinden die kan begrijpen hoe je, je voelt. Betrek je man zoveel mogelijk in hoe je, je voelt praat met elkaar zo kan hij jou ook beter begrijpen. Mijn man en ik zijn namelijk ook al 15maanden aan het proberen om zwanger te worden, 7maanden vol testen, starten met een hormonenkuur en een miskraam later zijn we nog altijd hoopvol aan het wachten op ons eerste kindje (ook ik ben 25jaar) en het is enorm moeilijk om met hem er over te praten (want hij is geen vrouw en begrijpt dit niet) maar het helpt en maakt onze relatie nog sterker ! Dus blijf positief en intussen tijd geniet van elkaar en van het leven ! Ik wens jullie heel veel succes ! Warme groetjes Evy x

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 20 gasten