Cholestase en/of placentaloslating

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Ellie
Berichten: 129
Lid geworden op: 9 april 2013, 13:24

Cholestase en/of placentaloslating

Bericht door Ellie » 13 april 2015, 22:32

Hallo dames,

Heeft er iemand van jullie ervaring met zwangerschapscholestase? In het bijzonder: welke 'voorspelling' kregen jullie dat het zich zou herhalen in een eventuele volgende zwangerschap? En gebeurde het ook effectief zo?

Mijn gynaecoloog kreeg tijdens mijn zwangerschap van ons zoontje rond 34 weken vermoedens van zwangerschapsvergiftiging (soms hogere bloeddruk, beetje eiwit in urine, sinds een week dikke handen en voeten). Ik werd gehospitaliseerd, maar er kwam geen duidelijk beeld en de baby deed het goed op de monitor. Enkel toen ik erg veel last begon te krijgen van jeuk (vooral 's nachts, hand- en voetpalmen maar ook elders) werd mijn bloed getest op galzouten en om geen risico te nemen voor de baby werd ik ingeleid op 35,5 weken.

Ik wist toen al een hele tijd dat ik een placenta previa had en tijdens het inleiden ging het bijna helemaal mis. Eerst reageerde mijn lichaam helemaal niet, alles zat potdicht toe. Pas bij de laatste tabletjes die ik ingebracht kreeg (daarna zou een pauze van 12u moeten volgen en dus vermoedelijk keizersnede), kwam er reactie, en hoe! Plots ging ik van niets naar elke minuut weeën en kreeg ik dus een gigantische bloeding, randje van in shock. Het werd een spoedkeizersnede. Gelukkig en wonder boven wonder overleefden ons kindje én ikzelf dit drama.

Heeft er iemand een idee hoe groot de kans is dat we hier bij een eventuele volgende zwangerschap opnieuw mee te maken zouden kunnen krijgen?


Groetjes,
Ellie
Ellie 34j., 1 zoon van IVF 1 in natuurlijke cyclus, nu ICSI uitgerekend voor 19 juli

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten