Aan wie vertellen dat het niet lukt

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Zofia
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2015, 18:19

Aan wie vertellen dat het niet lukt

Bericht door Zofia » 18 mei 2015, 18:33

Hello,

Ik en mijn man zijn ondertussen 3 jaar aan het proberen en zijn sinds een jaar begonnen met medische behandelingen.
We zijn reeds lang samen en boven de 30 dus krijgen geregeld van vrienden en familie de vraag wanneer wij er aan zullen beginnen.
Normaal gezien beantwoord ik deze vraag met standaardzinnetjes zoals eerst nog even gezellig met ons tweetjes of we zien wel... Maar onlangs was ik het moe en floepte ik er tegen een kennis uit dat het niet lukte.
Hier heb ik achteraf gezien erg veel spijt van omdat ik vind dat deze persoon daar geen zaken mee heeft.
Dit omdat zelf mijn ouders niet weten wat er precies speelt.

Vertellen jullie dit aan vrienden/ouders of proberen jullie dit ook voor jullie eigen te houden?

Muse
Berichten: 572
Lid geworden op: 19 januari 2014, 22:51

Re: Aan wie vertellen dat het niet lukt

Bericht door Muse » 18 mei 2015, 18:52

Wij hielden het in het begin ook geheim, vooral omdat we iedereen graag op een ludieke manier wilden vertellen dat het eerste kleinkind op komst was. Na twee icsi-behandelingen en honderden zwangeren rondom ons en wij die nog steeds nis hadden, hebben we besloten om het tegen de directe familie te vertellen. Op het werk wisten enkel de directeur en enkele heel dichte collega's het, vooral voor de praktische kant van de zaak.
De derde keer gaf ons onze zoon en de 8ste ons dochter. Ondertussen ben ik van werk veranderd en daar heb ik meteen open kaart gespeeld. Op die manier kreeg ik niet meer elke keer die vraag: en wanneer een tweede? Iedereen was attent daarin en dat was een hele verademing.
Tijdens de laatste vahandeling was niet echt iedereen op de hoogte, maar wel genoeg mensen en iedereen leefde zo hard mee. Ik voel me een pak beter sinds veel mensen op de hoogte zijn.
Niet dat ik het aan de grote klokang hoor, maar ik lieg er niet meer over en dat heeft een zware last van mijn schouders getild.
Maar dat is natuurlijk mijn ervaring, voor jou kan dat heel anders zijn.

Ik wil je wel heel veel succes wensen en dat alles vlot mag verlopen!

Valaki
Berichten: 508
Lid geworden op: 28 mei 2013, 16:21

Re: Aan wie vertellen dat het niet lukt

Bericht door Valaki » 19 mei 2015, 13:07

Bij mij zijn eigenlijk relatief veel mensen op de hoogte. Al mijn naaste collega's, mijn ouders en broers, en eigenlijk ook mijn hele vriendenkring.
Ik had het niet anders gewild. Geen van de mensen die op de hoogte is begint uit zichzelf mij uit te horen of zo, maar ze zijn er wel 100% voor mij als ik een babbeltje nodig heb. En ik ben nogal een babbelkous dus die ik heb ik váák nodig. :wink: Ik vind het dus echt een gemak. Zeker om niet elke keer als je iets moet afzeggen of als je verlof nodig hebt excuses te moeten verzinnen.
Magische icsi 6!

If you don't believe in miracles
Perhaps you have forgotten you are one

Emeltje
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 januari 2012, 22:55

Re: Aan wie vertellen dat het niet lukt

Bericht door Emeltje » 19 mei 2015, 15:07

hallo,

In het begin vertelde ik het ook aan niemand, enkel mijn ouders wisten het. Maar inderdaad, al de vragen... wij waren al getrouwd hadden een huis gekocht en iedereen, zeg... wanneer beginnen jullie eraan, nog geen zin in kindjes, vind de ooievaar de weg niet misschien?? enzovoort, enzo verder... werd er echt gek van. Telkens braaf antwoorden, eerst nog wat genieten met zijn 2, we zijn aan het oefenen...
Na meer dan een jaar proberen begonnen we het dan ook te vertellen dat het niet lukte en de meesten hadden wel begrip, we kregen minder vragen en zoals muse ook zegt doet het wel deugd dan om er eens met iemand anders te kunnen over praten...
Ondertussen 4 jaar later heb ik een dochter van 2 en een half, een dochter van 9 maand en heb ik de medicatie al opgehaald om binnenkort te starten voor nog een laatste brusje.
Hopelijk krijg ook jij snel je wonderke, we duimen mee dat het niet lang meer moet duren nu.

groetjes
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

gertjandk
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:35

Re: Aan wie vertellen dat het niet lukt

Bericht door gertjandk » 26 juni 2015, 10:51

In het begin bij de chlomid-behandelingen wist bijna niemand het... Eens we begonnen met inseminaties en IVF, hebben we het tegen onze ouders en op ons werk gezegd... Dit vonden we makkelijk...

Veel succes!!
29j, man van Tita25,
start 09/10. Na 6 IUI’s en 2 ICSI’s zwanger van Enora* maar zw-stop door CMV na 23 weken. ICSI 3-6 neg, 3 cryo's neg, 2 cryo's slecht ontdooit, cryo 5.1 hcg 12, cryo 5.2 mk 5w, cryo 6.2 mk 5w, ICSI 7: zwanger van een tweeling!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten