Jette of UZA edegem

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
fleur1989
Berichten: 45
Lid geworden op: 31 mei 2015, 15:50

Jette of UZA edegem

Bericht door fleur1989 » 31 mei 2015, 16:01

Hallo dames,

Ik ben nieuw hier dus zal even kort ons verhaal doen.
Vorig jaar zijn we beginnen 'klussen' aan onze kinderwens. Helaas verloopt dat iets minder vlot dan gehoopt (herkenbaar wss,jammer genoeg),

Ik word volgende week geopereerd aan endometriose en de zaadkwaliteit van mijn vriend blijkt niet goed (8miljoen, 16% beweeglijk en 1% normale vorm).
Hormonaal zit alles wel goed bij mij.

Nu had ik graag van jullie willen weten welk ziekenhuis jullie zouden nemen en waarom. Nog even een klein weetje: uza is voor ons 20min rijden en Jette 45min. Beiden gerekend zonder file.

Kunnen jullie mij helpen? Ik ben nu eenmaal een weegschaal en dat zijn de eeuwige twijfelaars :D

Alvast bedankt dames
Sep '15: spontaan zwanger vlak voor eerste poging IUI - Bioch. Zw
Okt '15: IUI 1 - neg (te weinig zaadcellen, morfo 1%)
Dec '15 - jan '16: IVF/ICSI 1 : Zwanger + 4 cryo's

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: Jette of UZA edegem

Bericht door doorzetter » 31 mei 2015, 17:33

Als je dit aan mij persoonlijk zou vragen, zeg ik resoluut Jette. Beste labo, super vriendelijk, altijd alles correct verlopen, nooit super lang moeten wachten. Kan er niets slechts over zeggen.

Uza daar en tegen, wij zijn daar geweigerd voor geen reden ( psycholoog in Jette begreep dat ook niet, wou er zelfs achteraan gaan), procedure is nog niet eens goed opgevolgd. Geweigerd maar wel ons voor honderden euro's aan onderzoeken laten doen, psycholoogbezoek dat amper 10 minuten heeft geduurd aan 75 euro.
En telkens we daar een afspraak hadden moesten we minstens een uur wachten, vaak nog langer.

Ben nu 8.5 maand zwanger, zwanger van 2 de terugplaatsing van de 1ste poging. De monitoring volgen alles heel goed op, mocht altijd bellen, als ze het zelf niet wisten, werd je terug opgebeld nadat ze het met de dokter hebben besproken.

Ik kom van het antwerpse, ook zo'n 45 min rijden zonder fille, maar ik ging enkel voor de pick up en terugplaatsing naar Jette, de echo's en bloednames liet ik in Anwterpen doen en werd doorgestuurd naar Jette. Dat kan ook dus perfect, en is het echt goed te doen.

alvast veel succes!!
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

fleur1989
Berichten: 45
Lid geworden op: 31 mei 2015, 15:50

Re: Jette of UZA edegem

Bericht door fleur1989 » 31 mei 2015, 18:16

Bedankt voor je advies en jij proficiat!!
Je zal wel aan het aftellen zijn.
Jij ook veel succes binnen een tweetal weken.
En geniet ervan

Groetjes
Sep '15: spontaan zwanger vlak voor eerste poging IUI - Bioch. Zw
Okt '15: IUI 1 - neg (te weinig zaadcellen, morfo 1%)
Dec '15 - jan '16: IVF/ICSI 1 : Zwanger + 4 cryo's

romagnoli83
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 mei 2015, 20:11

Re: Jette of UZA edegem

Bericht door romagnoli83 » 4 juni 2015, 19:55

Jette!

Wij komen van Zonhoven (vlakbij Hasselt) en gaan naar Jette. Doorverwezen door huisarts omwille van de goede ervaringen. Ik zit wel bij Dr. Platteau in Dilbeek. Maar alle IUI en verder gebeurt in Jette.

Veel succes!
1ste kindje
Pilstop: november 2013
IUI 1: 13/5/2015 mislukt
IUI 2: 10/6/2015 mislukt
IUI 3: start clomid 26/6

voetjes
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 juni 2015, 14:27

Re: Jette of UZA edegem

Bericht door voetjes » 17 juni 2015, 17:31

Wij kunnen alleen spreken van onze negatieve ervaring met het UZA Edegem, net zoals doorzetter zijn wij daar geweigerd (om gewetensclausule, lekker vaag!) en wij hebben dan besloten om alle loop- en papierwerk zelf te doen en enkel voor FM en inseminatie bij onze gyn op privepraktijk te gaan. (wij hebben dus een deense donor, via het AML en HH Leuven voor laboratoriumwerk)

En we hebben tot nu toe van vrienden ook wel positieve dingen gehoord over Jette, dus die extra rijtijd zijn het wel waard denk ik.. Alvast veel succes op weg naar jullie kindje!
IUI 1 op 15/06/2015 : negatief
IUI 2 op 16/07/2015: negatief
zomerstop
IUI 3 september 2015 niet doorgegaan door overstimulatie
IUI 3 op 09/10/15 MK op week 5
IUI 4 op 20/11/15

gertjandk
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:35

Re: Jette of UZA edegem

Bericht door gertjandk » 26 juni 2015, 10:49

Wij hebben bijna heel ons traject in Gent doorlopen.
En toen onze terugbetaalde ICSI-pogingen op waren, zijn we overgestapt naar Jette en daar in de eerste poging zwanger.

Wel een aanpassing van een klein ZH naar een UZ maar zeker een positieve ervaring!!!
29j, man van Tita25,
start 09/10. Na 6 IUI’s en 2 ICSI’s zwanger van Enora* maar zw-stop door CMV na 23 weken. ICSI 3-6 neg, 3 cryo's neg, 2 cryo's slecht ontdooit, cryo 5.1 hcg 12, cryo 5.2 mk 5w, cryo 6.2 mk 5w, ICSI 7: zwanger van een tweeling!

chachacha
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 januari 2010, 15:29

Re: Jette of UZA edegem

Bericht door chachacha » 7 juli 2015, 12:33

Mocht je van het Antwerpse komen, Middelheim is ook zeer goed. Ze hebben dezelfde normen kwestie van labo als Jette.
5 IUI's -> geen vertrouwen meer in team + 3 jaar niets
07/2014 start IVF Middelheim: 1e poging niets
12/2014: TP 2 eitjes: er is iets geweest maar overleefde het niet
02/2015: TP 3 eitjes: niets
02/2016: IVF4 = ICSI - wel PU geen transfer.

Marieke2015
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 juli 2015, 16:24

Re: Jette of UZA edegem

Bericht door Marieke2015 » 28 juli 2015, 16:43

Hoi,
Wij zijn ondertussen ook al een tijdje bezig...hieronder mijn verhaal
Gestart in Bonheiden voor TP moest ik wel naar Gasthuisberg, na 3 pogingen naar Jette gegaan waar ik het persoonlijk allemaal veel beter geregeld verloopt. Zorg wel dat er een goeie klik is met de gyn. Jette is volgens mij wel de beste maar ben spijtig genoeg nooit zwanger geraakt.
Ben ook eens naar UZA geweest voor info...amai daar verlies je pas veel tijd met bloedafnames en echo's ! enne het kamertje voor de partner vond ik ook maar niks en mijn vriend trouwens ook niet :-)
Ondertussen zit ik in behandeling bij Dr. Platteau die samenwerkt met Jette en die me via ECD hopelijk zwanger krijgt. Ondertussen is mijn 2de poging alweer mislukt - maar ik mag de moed niet verliezen.
Hopelijk heb ik je wat wijze raad kunnen geven.

groetjes.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten