Vraagje Duphaston / gynaecoloog

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
FoxyJ
Berichten: 6
Lid geworden op: 1 juni 2015, 12:01

Vraagje Duphaston / gynaecoloog

Bericht door FoxyJ » 1 juni 2015, 12:54

Hoi,

Eventjes schetsen:

26 jaar,gestopt met de pil eind januari, toen laatste keer MS gehad, nu 3 maanden verder en nog steeds niets.. Eerst langs gegaan bij de huisarts (kort weetje: ik ben op mijn 16j begonnen met de pil Minulet, omdat ik ervoor heel onregelmatig mijn MS kreeg, 1x en pas een jaar erna opnieuw). Dus ik had sowieso al wel wat hulp van de pil (hormoontjes) om elke maand MS te krijgen. Nu ben ik dus naar de huisarts gegaan en heeft zij bloed genomen, in dat resultaat gezien dat inderdaad mijn hormonen wat uit balans zijn (niet kunnen inschatten wanneer er een eisprong zal zijn) en ze me dus naar een gynaecoloog heeft doorgewezen omdat het anders te lang gaat duren vooraleer ik zwanger zal zijn. Die ervaring was niet zo leuk! Eerst vragenlijst, uitstrijkje en vaginaal onderzoek door assistente (stagaire), zij wel enorm vriendelijk en zeker niet ongemakkelijk, tot dat ze met de gynaecoloog ging bespreken. Kwamen ze samen terug (hij allesbehalve een aangename, vriendelijke persoon) begint me rare vragen te stellen alsin hoeveel ik sport, welk dieet ik neem en of ik suikerziekte heb...? (Heb ik dus niet), keek hij opeens naar mijn armen en constateerde dat ik inderdaad haarbegroeiing op mijn armen en in mijn nek heb (euh wie niet?? En voor die 5 sprieten dat erop staan... :? ) en dan vroeg hij nog maar eens of ik zeker ben dat er geen diabetes in mijn familie zit? (nee dus, in mijn recent bloedresultaat was suiker in orde). Ik snap tot op heden nog altijd niet vanwaar die vragen en wat dit met mijn MS/zwangerschap te maken heeft.. Maak me ongerust! Iemand ook ervaring hiermee??? Nu een week lang Duphaston genomen, nog steeds geen MS (vrijdag pas gestopt met Dupashton), volgende week opnieuw naar gynaecoloog voor bloed te laten nemen en gynaecologische echo....

Thanx

Muse
Berichten: 572
Lid geworden op: 19 januari 2014, 22:51

Re: Vraagje Duphaston / gynaecoloog

Bericht door Muse » 1 juni 2015, 20:47

Hoi, ik ben geen dokter en heb hier ook geen ervaring mee, maar uit de vragen en opmerkingen die de gyn had, gok ik dat er een vermoeden van te hoog testosteron zou kunnen zijn. Wat dat met die diabetes komt doen, weet ik ook niet.
Als je je niet goed voelt bij je gyn, zou ik een andere nemen. Dat moet toch iemand zijn bij wie je je op je gemak voelt en waar je al he vragen kan stellen.

Emeltje
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 januari 2012, 22:55

Re: Vraagje Duphaston / gynaecoloog

Bericht door Emeltje » 1 juni 2015, 22:51

Hallo,

Kan inderdaad met een te hoor testosteron gehalte te maken hebben...
Ik doe nu een hormonale curretage door de gewone pil in 7 dagen een volledige strip te nemen omdat ik ook een lange en onregelmatige cyclus heb. Normaal zou ik 3 à 4 dagen nadat ik gestopt ben met die pil mijn regels moeten hebben.
Ik veronderstel dat het bij duphaston ongeveer dezelfde periode is voor dat je je regels krijgt. Ik heb hier wel geen ervaring mee maar ik vermoed dat dit ongeveer de 'wachttijd' is tot je je regels hebt. Er zullen hier nog wel mensen passeren die wel ervaring hebben met het nemen van duphaston.

zoals muse zegt in verband met je dokter, ik zou toch ook een andere raadplegen, het is inderdaad super belangrijk dat je je op je gemak voelt.

groetjes en succes
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

FoxyJ
Berichten: 6
Lid geworden op: 1 juni 2015, 12:01

Re: Vraagje Duphaston / gynaecoloog

Bericht door FoxyJ » 2 juni 2015, 20:02

Bedankt voor jullie reactie!
Ik zal me nog maar niet te ongerust maken zeker :-) en ik ga gelijk een afspraak maken bij een andere gynaecoloog.

Groetjes!

Panacea
Berichten: 476
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:39

Re: Vraagje Duphaston / gynaecoloog

Bericht door Panacea » 25 juni 2015, 8:50

Al die vragen gaan in de richting van pcos ;) diagnose stellen op basis van je verhaal kan niet helemaal, maar je klachten en zijn vragen passen wel helemaal in het pco verhaal... suikerziekte komt meer voor bij pco, je maandstonden kunnen er van weg blijven, je kan er onregelmatige maandstonden door hebben, je kan er meer beharing Door hebben, overgewicht,...

Hier ook pco en moet nu ook duphaston nemen om mijn ms op te wekken.
maar idd als je je niet goed voelt met je gyn, veranderen!

Meer info. https://www.google.be/url?sa=t&source=w ... 98HBBplgQw
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten