Clomid

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Rien
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 november 2015, 15:02

Clomid

Bericht door Rien » 15 november 2015, 15:11

Hoi allemaal,

Ik was op zoek naar andere mensen die ervaring hebben met Clomid.
Na zo'n kleine 5maanden, en slechts 2 cyclussen (eentje 10weken, eentje 9weken) mocht ik starten met Clomid.
Helaas, zonder resultaat. Het is wel maar de 1e ronde met Clomid dus ik begrijp dat ik geen wonderen moest verwachten, maar je hoopt sowieso verschrikkelijk hard :(
Mijn man zijn kwaliteit is echter ook niet 100% waardoor ik beetje de hoop verlies en niet goed weet wat Clomid hieraan zal veranderen.. Oké mijn cyclus was nu wel 28dagen maar verbetert het ook de kwaliteit van de eicel?
Iemand ervaring met Clomid? Iemand goede manieren gevonden om toch het piekeren wat te verminderen?
Want het is makkelijk gezegd om er niet mee bezig te zijn maar eigenlijk ben ik er continu mee bezig, wat ook niet goed is natuurlijk :(

Groetjes

WeHope
Berichten: 339
Lid geworden op: 6 oktober 2014, 16:55

Re: Clomid

Bericht door WeHope » 15 november 2015, 16:34

Dag Rien,

Spijtig dat je je hier moet komen aanmelden. Ik ben in 2014 begonnen met Clomid omdat ik ook lange cyclussen had. Mijn ventje zijn zaad was blijkbaar goed van kwaliteit, maar het zijn er te weinig. Ik heb 3 cyclussen met Clomid gedaan en heb dan aan gynaecoloog laten weten dat ik klaar was voor de volgende stap, ICSI. Clomid maakt je cyclus regelmatiger, maar inderdaad het effect op kwaliteit eicel en baarmoederslijmvlies weet ik niet. Wij zijn nu sinds jan 2015 bezig met icsi, ben nu bezig met onze 3e verse poging.

Ik wens je veel moed en hopelijk mag Clomid toch wel werken voor jouw!

Grtz
Feb 2015 ICSI 1. Neg 1.1 mk - ICSI 2: neg. ICSI 2.1. neg. ICSI 2.2. Mk - ICSI 3: neg. ICSI 3.1: positief
Start brusje april 2017
ICSI 3.2: pos/ bbz
ICSI 4: neg. 4.1: neg, 4.2: Neg
ICSI 5: mk
ICSI 6: geen embryo’s
ICSI 7: neg. 7.1:

LollieVrommie
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 november 2015, 19:23

Re: Clomid

Bericht door LollieVrommie » 29 november 2015, 19:33

Hey,
kan helaas niet veel info geven, ben zelf sinds afgelopen donderdag met de clomid-kuur begonnen.
Gelukkig niet veel last van gehad, enkel af en toe beetje heftiger reageren op wat minder goed nieuws.
Ik wil jullie allebei heel veel succes wensen!! Ik hoop met jullie mee dat het snel lukt! :)

Oscar
Berichten: 7
Lid geworden op: 1 december 2015, 12:19

Re: Clomid

Bericht door Oscar » 1 december 2015, 19:47

Hallo Rien,

Ik had sinds de geboorte van m'n zoontje ook heel onregelmatige en lange cycli terwijl ik daarvoor heel regelmatig was en ben sinds september gestart met Clomid + Pregnyl + IUI. Ik heb van m'n gynaecoloog begrepen dat de Clomid zorgt voor eicelrijping en dat de inspuiting met Pregnyl ervoor zorgt dat er ook effectief een eisprong is. Ik had de indruk dat die eisprong bij mij uitbleef, ik had regelmatig alle signalen dat er een eisprong ging plaatsvinden (cervixslijm, positieve ovulatietest,...), maar werd nooit 14 dagen later ongesteld. Als je een cyclus van 28 dagen had, kan je er vrij zeker van zijn dat je rond dag 14 een eisprong had. Ik begrijp de teleurstelling dat die niet in een zwangerschap resulteerde maar al te goed. Als je al weet dat de spermakwaliteit niet super is (wat bij ons ook het geval is), kan je misschien wel eens bij je gynaecoloog polsen of jullie niet aanmerking komen voor IUI.
Hoe je het piekeren kan stoppen, heb ik zelf nog niet ontdekt, maar ik werk eraan met yoga en een mindfulness-cursus. Probeer vooral om lief te zijn voor jezelf.

Veel succes!

Lotte
Mama van Oscar*, 25/03/'15-31/03/'15
1e IUI 02/10
2e IUI 30/10
3e IUI 28/11

Tess89
Berichten: 1
Lid geworden op: 5 december 2015, 15:50

Re: Clomid

Bericht door Tess89 » 5 december 2015, 16:10

Hey Rien,

hier min of meer het zelfde verhaal. Het sperma van mijn verloofde is niet optimaal, maar zou volgens de gyn. geen oorzaak mogen zijn van het niet zwanger geraken. Bij mij zijn er ook verschillende onderzoeken gebeurt en deze waren allemaal oké. Vermoedelijke oorzaak dat het bij ons niet zou lukken is dat ik erg onregelmatig ben (tussen de 32 en 43 dagen). Hoewel we vorig jaar wel spontaan zwanger zijn geworden maar een miskraam hebben gekregen op 13w + een hoop complicaties na de curretage ... zijn we in januari terug mogen starten ! Sinds afgelopen maand zijn we mogen starten met Clomid 100. Hier heb ik weinig last van ondervonden (1 opvliegertje .... :shock: ). Bij de echo stonden er 2 eitjes klaar om te springen! Jammer genoeg was mijn baarmoederslijmvlies niet van optimale kwaliteit (te dun) wat mede door clomid veroorzaakt wordt. Indien we deze maand niet zwanger zijn starten we met extra mc om de aanmaak van de slijmvliezen te stimuleren.

Maar nu, nog even wachten om een test te doen, de meest zenuwslopende periode van de maand !!!!
Hoe je de stress kan verminderen, geen id, hier mag je me ook tips bij geven !

MVG
Tess

Ik duim voor jullie !

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten