Draagmoeder uit eigen kring via terugplaatsing in Belgie?

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
kniot
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 januari 2016, 15:37

Draagmoeder uit eigen kring via terugplaatsing in Belgie?

Bericht door kniot » 21 januari 2016, 15:45

Hallo allemaal,

Hopelijk tik ik dit op de juiste plek want ik weet niet zo goed in welke categorie ik dit moet plaatsen.

Wij (Nederlands stel) proberen al 4.5jr zwanger te raken en inmiddels lijkt het erop dat we onze wens op eigen kinderen moeten gaan laten varen... een aantal malen niets gebeurd na terugplaatsing van embryo (ICSI) en aantal keren een miskraam in de eerste 6wk. We hebben er veel verdriet van.

Vanuit onze familie krijgen we veel steun. Sterker nog, zowel mijn zus als schoonzus (beide halverwege de 30 en twee kinderen) vinden het verschrikkelijk voor ons en hebben aangeboden dat ze met alle plezier als draagmoeder willen helpen. Wat enorm fijn! Dachten we...

Vanuit de overheid is hiervoor geen beletsel. De manier waarop de medische wereld ermee omgaat helaas wel: In Nederlands is maar 1 ziekenhuis dat hieraan meewerkt. Eén van de regels die ze stellen is dat er een duidelijk aanwijsbare reden (bijv. geen baarmoeder) moet zijn om over te gaan tot hulp via een draagmoeder. Wij kunnen er toch niets aan doen dat de artsen er niet achter kunnen komen waarom wij niet zwanger raken? Ik begrijp niet waarom dat een beletsel moet zijn om na 4.5j hulp te accepteren van je zus/schoonzus.

Mijn zus gaf aan dat ze via een kennis had begrepen dat sommige buitenlanden dit wel toestaan. Is hier iemand met soortgelijke ervaring, die geholpen is in Belgie? En welk ziekenhuis was dat? :oops:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten