Verandering in MS na zwangerschap

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Watergirl_86
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 maart 2014, 19:17

Verandering in MS na zwangerschap

Bericht door Watergirl_86 » 9 maart 2016, 9:30

Hallo,

Het is ondertussen 17 maanden geleden dat ik bevallen ben van een zoontje. Na mijn bevalling ben ik terug met dezelfde pil begonnen die ik ervoor gebruikte. Alleen had ik last van tussentijdse bloedingen en mijn maandstonden kreeg ik maar weinig. De gynaecoloog heeft dan een zwaardere pil voorgeschreven. Nu zijn de tussentijdse bloedingen gedaan, maar krijg ik soms heel heel weinig mijn maandstonden en dan opeens twee maanden achter elkaar helemaal niets. Volgens de gynaecoloog is dit normaal met de moderne pil. Heeft nog iemand zulke ervaringen?
Het is natuurlijk wel fijn en gemakkelijk, maar toch vraag ik mij af of dit wel gezond is en geen verder effect heeft op de vruchtbaarheid of zo?

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Verandering in MS na zwangerschap

Bericht door Wies » 14 maart 2016, 11:53

hoi,

geen ervaring mee, maar ik heb ook wel al gehoord dat dit normaal is.
Als je de pil neemt krijg je ook eigenlijk geen MS meer, gezien je geen eisprong hebt, maar wel een doorbraakbloeding en na lang pilgebruik kan die uitblijven. Ik denk niet dat dit effect heeft op je vruchtbaarheid. Ik moet bv de pil doornemen omwille van kans op endometriose, dus helemaal geen bloedingen meer (normaal toch niet)
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten