Scratching baarmoeder + vanaf wanneer hcg na blasto cryo

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
SummerJam
Berichten: 181
Lid geworden op: 5 maart 2016, 20:51

Scratching baarmoeder + vanaf wanneer hcg na blasto cryo

Bericht door SummerJam » 27 maart 2016, 9:01

Ondertussen op 22/03 terugplaatsing gehad van een hele mooie blastocyst.
Ik ben echter zo bang dat het terug zal mislukken.
Ik heb een week voor de terugplaatsing van de gynaecoloog een baarmoeder-scratching gehad. Heeft iemand hier ervaring mee? Naar het schijnt zou scarificatie van de baarmoeder gunstig zijn voor een innesteling.
Na de terugplaatsing heb ik een dag of 3 af en toe 'steken ' gehad in mijn onderbuik, aan de linkerkant. Ik ben bang dat het terug buitenbaarmoederlijk wordt. Of kan ik dat zo rap niet voelen?
Ik heb toen gebeld naar de gynaecoloog. Hij zei me dat ik langer Apranax moest nemen en ipv 3 × 1 keer Utrogestan per dag, 3 x 2 bollen. Zou dit een goed teken zijn dat hij de Utrogestan opdrijft? Of juist een slecht teken? Ik kan al die vragen niet stellen aan de gynaecoloog, hij is niet erg spraakzaam en erg zakelijk.
Normaal heb ik volgens schema dinsdag aanstaande mijn maandstonden. Ik heb een early test gekocht waarmee je mag testen 6 dagen voor de maandstonden. Gisteren (dag 5 na de transfer) heb ik zo'n test gedaan. Negatief. Zou dit te vroeg zijn? Moet toch al ingesteld zijn ondertussen? Early tekent vanaf 10hcg.
Mijn cyclus was wel artificieel nu (met Asaflow, Prednisolone, Utrogestan, Progynova, foliumzuur, Omnibionta, L Thysoxine en tot 3 dagen na de transfer nog eens Apranax erbij - een heel hand vol medicatie dagelijks). Normaal had ik mijn eisprong op 14/03, dus normaal transfer op 19/03. Maar heb dus maar transfer gehad op 22/03. Wil dit zeggen dat mijn maandstonden ook 3 dagen opschuiven?
Iemand die antwoord heeft op mijn vragen? Ik voel mij zo moedeloos. Ik voel nu totaal niets meer binnenin.
Officieel resultaat op 04/04 via bloedafname, maar ik kan haast niet wachten. Elke dag is er teveel aan.
Pilstop 09/'13. 05/'14 diagn. azoöspermie
9x ICSI en 3x cryo. TP van 16 embryo's: 9x neg, 1 BBM, 1 MK 5,5w, 1x ZWANGER!
04/'17: ERA1 (post d5) - 06/'17 ERA2 (pré d4)
09/'17: TP 2x cryo uit ICSI 9 op dag 4,5: zwanger van TWEELING!!! 06/05/18 geboren!!

Margot_80
Berichten: 258
Lid geworden op: 23 mei 2013, 13:32

Re: Scratching baarmoeder + vanaf wanneer hcg na blasto cryo

Bericht door Margot_80 » 31 maart 2016, 9:52

@Summerjam: dat wachten is ellendig he, probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken.
die utrogestan opdrijving heb ik ook al eens moeten doen, kan ook extra ondersteuning zijn;
die steken/krampen heb ik ook gehad en bij mij betekende dat alleszins geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap, ik ben geen kenner maar is het vruchtje niet te klein om nu al steken te hebben die duiden op buitenbaarmoederlijke? misschien kan iemand hier iets meer over zeggen?

hcg meting: bij mijn eerste zwangerschap testte ik zeer licht positief op 5 dagen na tp (tweeling dus heel snel meetbaar),
nu 8 dagen na tp. Maar er zijn evengoed vrouwen die pas positief testen na de officiële bloedafname datum.

De meeste testen vanaf 25 hcg, omdat alles daaronder toch wel onzeker is. Action testen zijn bij mij altijd juist geweest, kruidvattesten ook.

Over datum tp zou ik me geen zorgen maken, de dokters meten in je bloed wanneer ze moeten terugplaatsen. Een cyclus kan al eens raar doen.

samenvatting: je kan vaak niets of zelfs wel veel voelen en geduld is de boodschap. Ik duim alvast met je mee!
zwanger na icsi 5 (jette) .. Twins bevallen mei 15. Nu zwanger van brusje = 2e cryo tp van icsi 5.

SummerJam
Berichten: 181
Lid geworden op: 5 maart 2016, 20:51

Re: Scratching baarmoeder + vanaf wanneer hcg na blasto cryo

Bericht door SummerJam » 4 april 2016, 1:44

6de poging terug mislukt... hebben het gevoel dat het nooit zal lukken....

Beginnen ook bang te worden voor het financiële. Nog 2 terugbetaalde pogingen (2 van de 6 waren totnutoe cryo).
Hierna is het dus 3800 euro per keer..........
Pilstop 09/'13. 05/'14 diagn. azoöspermie
9x ICSI en 3x cryo. TP van 16 embryo's: 9x neg, 1 BBM, 1 MK 5,5w, 1x ZWANGER!
04/'17: ERA1 (post d5) - 06/'17 ERA2 (pré d4)
09/'17: TP 2x cryo uit ICSI 9 op dag 4,5: zwanger van TWEELING!!! 06/05/18 geboren!!

SummerJam
Berichten: 181
Lid geworden op: 5 maart 2016, 20:51

Re: Scratching baarmoeder + vanaf wanneer hcg na blasto cryo

Bericht door SummerJam » 10 november 2016, 0:37

Margot_80 schreef:@Summerjam: dat wachten is ellendig he, probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken.
die utrogestan opdrijving heb ik ook al eens moeten doen, kan ook extra ondersteuning zijn;
die steken/krampen heb ik ook gehad en bij mij betekende dat alleszins geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap, ik ben geen kenner maar is het vruchtje niet te klein om nu al steken te hebben die duiden op buitenbaarmoederlijke? misschien kan iemand hier iets meer over zeggen?

hcg meting: bij mijn eerste zwangerschap testte ik zeer licht positief op 5 dagen na tp (tweeling dus heel snel meetbaar),
nu 8 dagen na tp. Maar er zijn evengoed vrouwen die pas positief testen na de officiële bloedafname datum.

De meeste testen vanaf 25 hcg, omdat alles daaronder toch wel onzeker is. Action testen zijn bij mij altijd juist geweest, kruidvattesten ook.

Over datum tp zou ik me geen zorgen maken, de dokters meten in je bloed wanneer ze moeten terugplaatsen. Een cyclus kan al eens raar doen.

samenvatting: je kan vaak niets of zelfs wel veel voelen en geduld is de boodschap. Ik duim alvast met je mee!
Ondertussen is de bloeduitslag binnen van de 8ste poging.
HCG: 9.1
Oestradiol: 448
Progesteron: 10.15

Dit op dag 8 na de terugplaatsing, ofte op dag 27 van de cyclus.

De dokter was voorzichtig positief, temeer omdat ik momenteel geen medicatie (Pregnyl - ik neem wel crinone, zit er daar geen HCG in??) neem die HCG bevat. Hij zegt dat het in principe moet 0 zijn.
Inzake de Oestradiol denk ik dat het hoog staat omdat ik veel hormonen neem (een handvol pillen per dag).
Ik moet maandag terug gaan voor nieuwe bloedafname en kijken of het zeker verdriedubbeld is.

Wat denk je van die getallen?
Pilstop 09/'13. 05/'14 diagn. azoöspermie
9x ICSI en 3x cryo. TP van 16 embryo's: 9x neg, 1 BBM, 1 MK 5,5w, 1x ZWANGER!
04/'17: ERA1 (post d5) - 06/'17 ERA2 (pré d4)
09/'17: TP 2x cryo uit ICSI 9 op dag 4,5: zwanger van TWEELING!!! 06/05/18 geboren!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten