Laparoscopie

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Deborah88
Berichten: 533
Lid geworden op: 8 oktober 2016, 13:25

Laparoscopie

Bericht door Deborah88 » 8 oktober 2016, 13:38

Lieve mensen

Na het lezen van het boek "De verdwaalde ooievaar" kwam ik terecht op dit forum.
Mijn hart bloedt bij het lezen van alle berichten maar andere de kant brengt het "rust" dat ik niet alleen ben.

Even kort mijn verhaal
Al 3jaar proberen we zwanger te geraken... maar tevergeefs.
Toen ik na een jaar en een half nog steeds niet zwanger was, gingen we naar de gynaecoloog.
Ik wist meteen dat er iets niet klopte. Letterlijk heel mijn familie is snel zwanger maar mij lukt het niet.

Eerst enkel clomid moeten nemen (4 x) en dan in combinatie met Pregnyl (3x).
Omdat mijn lichaam dingen deed die ik niet onder controle kon houden, besloten we om enkele maanden een pauze in te lassen. Nu ben ik al terug bezig van juni maar bij dokter Decleer (Aalter) op aanraden van een vriendin.
Nu terug clomid en pregnyl, maar in combinatie met menopur.
Na 4 mislukte pogingen word ik in november geopereerd (indien ik niet zwanger blijk te zijn deze maand).
Deze maand lijkt alles nog slechter te gaan... want ipv 3 x menupor moet ik nu al 6 x menopur nemen.

In mijn leven ben ik al heel dikwijls geopereerd, maar het is de eerste keer dat ik angstig ben.
Ik weet niet wat ik moet verwachten.... Is dit de oplossing voor mijn probleem? Lukt het me ooit om zwanger te worden?
Mijn lichaam protesteert op alle hormonen en ik vraag me af of ik nog moet doorzetten? Hoe groot mijn kinderwens ook is, hopen doe ik al (bijna) niet meer.
Onlangs vertelden enkele kennissen, vrienden, collega's dat ze een kindje verwachten... Het lukt me niet om proficiat te zeggen... Het lijkt de blokkeren in mijn keel. :oops: :cry: :(
En telkens is het tranen met tuiten.

Groetjes Deborah
pu 6: 08/18 (Jette) zwanger --> zoontje geboren 19 mei 2019
CRYO: opstartgesprek 26 april 2022

ksantana
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 december 2016, 21:38

Re: Laparoscopie

Bericht door ksantana » 21 december 2016, 21:48

Ik begrijp je volledig, ziet in dezelfde situatie.

Eerste ICSI gedaan, 6 embryos, maar geen cryo's. Heb eentje teruggeplaatst en hoop dat het lukt.

Mijn man heeft een morfologie van 1%, ik voorloppig in orde. Dr. Decleer wil een kijkoperatie doen, maar ik ben heel bang om iets te ontdekken. Probeer al 2,5 jaar zwanger te worden.

Waarom moet je geopereerd worden?

Sterkte x

Deborah88
Berichten: 533
Lid geworden op: 8 oktober 2016, 13:25

Re: Laparoscopie

Bericht door Deborah88 » 26 december 2016, 20:08

Beste

Ik ben op 14/11 geopereerd. Resultaat was slecht! Mijn eileiders zijn onherstelbaar beschadigd door ooit een ontsteking te hebben gehad.
Ondertussen al gestart met IVF. 22/12 had ik mijn terugplaatsing. Nu afwachten tot 03/01 voor het resultaat.

Welke beslissing hebben jullie ondertussen al genomen?


Liefs
pu 6: 08/18 (Jette) zwanger --> zoontje geboren 19 mei 2019
CRYO: opstartgesprek 26 april 2022

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten