De Verdwaalde Ooievaar lanceert: Kinderwens met omwegen

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
De Verdwaalde Ooievaar
Webmaster
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 december 2010, 15:32

De Verdwaalde Ooievaar lanceert: Kinderwens met omwegen

Bericht door De Verdwaalde Ooievaar » 1 maart 2017, 8:44

We stellen graag aan je voor: Kinderwens met omwegen. Het nieuwe boek van De Verdwaalde Ooievaar waarin negentien mensen het unieke verhaal vertellen over hun kinderwens en hoe ze die probeerden te vervullen.

Vanaf 1 maart 2017 kun je vooraf intekenen om een exemplaar van het boek te bestellen via https://kinderwensmetomwegen.be

Op die manier help je ons het boek naar de drukker te brengen.

nelevdb
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 juni 2016, 17:45

Re: De Verdwaalde Ooievaar lanceert: Kinderwens met omwegen

Bericht door nelevdb » 1 maart 2017, 9:25

Succes met het tweede boek.

Groetjes Nele
IUI-D1: 11/3/17 neg IUI-D: 4/17 te laat
IUI-D2: 1/5/17 neg
IUI-D3: 28/5/17 mk 7w
IUI-D4: 24/9/17 neg
IUI-D5: 19/10/17 neg
ICSI-D 1:11/17 gn bevruchting
ICSI-D 2:verse tp 7/1/18 biochem zw
2/18 hystero
ICSI-D 2: enige cryo tp 12/5/18 --> POSITIEF

Evel123
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 augustus 2019, 9:21

Re: De Verdwaalde Ooievaar lanceert: Kinderwens met omwegen

Bericht door Evel123 » 12 augustus 2019, 9:33

Hallo iedereen,

Wij zijn sinds april bezig met pgd in jette.
Hebben al een zoontje van 3 jaar die natuurlijk gekomen
Is, maar door een borstkankergen bij mij, hebben we besloten via deze weg het te proberen!
Ik h
Ik heb reeds 1 pick-up gehad, waarvan ik 3 embryo’s overhield, 1tje is bij het ontdooien afgestorven, dus had ik er slechts 2 over, 1tje is reeds teruggeplaatst maar helaas niet aangepakt😞.
Normaal zullen ze deze week het tweede laatste terugplaatsen, dus het is zeer spannend, ik hoop er zo op!
Anders is het terug van 0 beginnen met hormonen en pick-up....
Het is een heel gedoe hè.. Moest ik geweten hebben dat het zoveel tijd in beslag neemt ging ik vroeger gestart hebben ermee.. Ik ben er zelf ook zeer hard mee bezig en dacht dat het allemaal vlotter ging lopen.
Zijn er nog die volop bezig zijn met pgd?

Groetjes!!!

FVL81
Berichten: 168
Lid geworden op: 17 augustus 2019, 12:54

Re: De Verdwaalde Ooievaar lanceert: Kinderwens met omwegen

Bericht door FVL81 » 17 augustus 2019, 13:08

Hoi Evel123,

Ook ik zit momenteel volop in een PGD behandeling in Jette!
Exact een week geleden (10/8) onderging ik mijn tweede embryotransfer. Aanstaande donderdag mag ik eindelijk de bloedtest laten doen. 🙏🏼 Deze periode is zo lastig hè.

Bij mijn allereerste poging was ik meteen zwanger maar na eerste echo bleek mijn embryo zich 2x gesplitst te hebben. Ik was dus zwanger van een identieke drieling (kans herop is super klein). Na vele doktersadviezen hebben wij jammer genoeg moeten beslissen om deze zwangerschap stop te zetten gezien de vele risico’s voor mijn baby’s en voor mezelf.

Ik had jammer genoeg maar 1 bruikbaar embryo (3 eitjes waarvan 2 embryo’s van goede kwaliteit maar 1 met chromosomen afwijking) en ben nogal snel na mijn zwangerschap terug met stimulatie begonnen. Ik vermoed te snel want bij deze poging heb ik geen enkel embryo overgehouden na bevruchting (3 eitjes, 0 embryo’s).

Bij de 3e stimulatiepoging ging het beter. 5 eitjes waarvan 2 embryo’s van goede kwaliteit. Na PGD controle bleek 1 embryo drager te zijn van mijn gemuteerd gen en het andere niet.
Dus terug heb ik geen reserve in de diepvries maar ik hoop op het beste uiteraard.

Heb je ondertussen je terugplaatsing gehad?
Wat ik me altijd afvraag is of je iets moet voelen of niet? Het is zeer moeilijk om er niet mee bezig te zijn hè..

Veel succes en vele groetjes!
PGD1: 1 cryo -> TP pos. -> zw 3-ling; onderbroken op medisch advies
PGD2: geen embryo's
PGD3: TP neg
PGD4:
4.1: TP neg
4.2: embryo niet goed ontdooid
PGD5: 2 embryo's
5.1: TP neg
5.2: TP sept?

Vickyz
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 november 2019, 7:32

Re: De Verdwaalde Ooievaar lanceert: Kinderwens met omwegen

Bericht door Vickyz » 11 november 2019, 7:56

Hallo,

Eerste keer dat ik zelf iets schrijf... al veel gelezen op dit forum.wij zijn vorig jaar maart 2018 begonnen aan onze wens voor een tweede. Wij hadden toen eentje van bijna 8 maanden thuis zitten, omdat het bij haar wat langer duurde dacht ik laat ons voor de 2de op tijd beginnen. December 2018 na 9 maanden op gesprek bij Mestdagh (ZOL Genk) na testen bij ons beiden de beslissing genomen om meteen met icsi te beginnen daar mijn man extreem lage productie had dat ze zelf niet konden geloven dat ik natuurlijk zwanger ben geworden van onze dochter.

Onze tocht begon uiteindelijk eind maart 1 jaar na start van onze wens voor een tweede.

1ste stimulatie bij pick up 12 eitjes waarvan er uiteindelijk maar 1 goed was voor tp. bloedtest negatief.

Daarna beslist we gaan op ons gemak op vakantie en starten terug in augustus.
Augustus 2de stimulatie waarvan 10 eitjes 1 verse tp blastocyste positieve bloedtest maar lage waarden na 7 weken miskraam
1 maand wachten....
Oktober tp van cryo blastocyste negatieve bloedtest
November meteen terug mogen beginnen met icsi3 en in deze fase zitten we nu. Bij pick up 5 eitjes waarvan er maar 1tje goed 10 cellig na 3 dagen top.

Alle hoop staat nu op dit prutske in mijn buik... Die stimulaties halen mijn lichaam en leven zo overhoop. We zijn nu dag 7 na tp vrijdag 15/11 heb ik bloedtest.

Dus 3 icsi en nu 4de eitje het lijkt allemaal zo lang te duren... Soms denk ik moet ik blijven doorgaan? En de omgeving probeert het te begrijpen maar dat is heel moeilijk.

Stef48
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 augustus 2019, 19:24

Re: De Verdwaalde Ooievaar lanceert: Kinderwens met omwegen

Bericht door Stef48 » 12 november 2019, 9:55

Hoi ,
Zou ik mogen vragen hoe jij Zol Genk ervaart ?
Wij beginnen in januari er met IUI-D en ben toch benieuwd hoe het daar aan toe gaat .
Veel liefd

Vickyz
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 november 2019, 7:32

Re: De Verdwaalde Ooievaar lanceert: Kinderwens met omwegen

Bericht door Vickyz » 13 november 2019, 6:44

Stef48 schreef:
12 november 2019, 9:55
Hoi ,
Zou ik mogen vragen hoe jij Zol Genk ervaart ?
Wij beginnen in januari er met IUI-D en ben toch benieuwd hoe het daar aan toe gaat .
Veel liefd
Hallo,

Ik ervaar het ZOL als zeer goed. De consulenten zijn altijd heel behulpzaam en een echt luisterend oor. Ook voor mij op de hoogte te stellen hoe en wat en wanneer ik in het ziekenhuis moet zijn loopt altijd goed. Ik blijf het aanraden ondanks dat ik nog niet zwanger ben :-)

Stef48
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 augustus 2019, 19:24

Re: De Verdwaalde Ooievaar lanceert: Kinderwens met omwegen

Bericht door Stef48 » 26 november 2019, 11:38

Dank je voor je reactie !
Houden ze er ook wet rekening mee qua planning als je moet werken of dit niet zo zeer ?

Benthe
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2020, 23:05

Re: De Verdwaalde Ooievaar lanceert: Kinderwens met omwegen

Bericht door Benthe » 22 mei 2020, 23:13

Hoi allemaal
Ik ben alleenstaande die graag ook een kinderwens heeft en wil graag in contacten komen met iemand die me wens in vervulling kan maken .
:wink: :wink:

SharonS
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 augustus 2020, 20:58

Re: De Verdwaalde Ooievaar lanceert: Kinderwens met omwegen

Bericht door SharonS » 16 oktober 2020, 19:35

Hoi allemaal
Ik heb een vraagje ik ben met mijn icsi behandeling nu 4weken en 5 dagen zwanger van mijn eerste kindje dan
In het begin toen ik nog niet wist dat ik zwanger was door mijn bloedtest die nog niet was had ik wel pijnlijke borsten en mijn tepels waren dan ook harder en donkerder.
Ik weet van maandag dat ik 4weken en 3 dagen zwanger ben en mijn hormonen 753 staan maar sinds woensdag doen mijn borsten niet meer pijn en tepels ook zijn ze niet zo vaster meer
Moet ik me zorgen maken voor de rest voel ik wel af en toe steekjes in mijn lies en baarmoeder maar de symptomen zoals overgeven en bepaalde eten niet verdragen heb ik niet

belinda
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 augustus 2022, 17:14

Re: De Verdwaalde Ooievaar lanceert: Kinderwens met omwegen

Bericht door belinda » 22 augustus 2022, 20:24

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag gehoord dat ik nog 3 dagen menopur moet spuiten, ik heb 2 dagen nodig van 300UI. Mijn medicatie heb ik laatst in het buitenland opgehaald dus het dilemma. Stuur mij graag een pb. Alvast bedankt.

MVG,
Belinda

Kimmyshane007
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 september 2022, 10:08

Re: De Verdwaalde Ooievaar lanceert: Kinderwens met omwegen

Bericht door Kimmyshane007 » 11 september 2022, 10:12

Hallo geachte wij zijn een jong koppel met 3 kindjes via een zaaddonor nu zijn we op zoek voor ons gezinnetje totaal compleet te maken met nog een kindje te kunnen krijgen zou u ons willen helpen mvg

Karendg
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 december 2022, 22:27

Re: De Verdwaalde Ooievaar lanceert: Kinderwens met omwegen

Bericht door Karendg » 16 december 2022, 22:29

Hey allemaal,
Afgelopen woensdag heb ik mijn eerste IUI gehad..
Even kort mijn verhaal.. alles is bij mij in orde.. al de mogelijke onderzoeken zijn gebeurd, zelfs een operatie in juni waarbij de 1van beide eileiders ook volledig hebben vrijgemaakt.
Mijn vriend zijn zaad is perfect..
Mijn gynaecoloog spreekt na 2 jaar op een natuurlijke wijze van een ‘unexplained’.
Ja wat zijn we daar mee..
Nu dan toch uiteindelijk een stap mogen zetten naar verdere behandeling! IUI met hormoonstimulatie. Van dag 3 t.e.m dag 7 Femara voor de groei van de follikel te stimuleren. Dag 11 echo waar er een follikel van 19mm te zien was, GOED! diezelfde avond Ovitrelle spuit mogen zetten en ja hoor, 1 dag later was het zo ver.
Mijn vriend zijn sperma was super, 93% na bewerking.. wouw!
Bij mij was ook een eisprong bezig en mijn baarmoederslijm was prima!
Nu vraag ik me af.. bij mij zijn tijdens deze IUI alle factoren gunstig.. maar ja, zit nu op het ‘wachtbankje’ met zo veel vragen en opzoekwerk naar gelukte IUI’s.. of wat dit voof mij wil zeggen? Al de factoren zijn gunstig, WAT NU?
Hopend op reacties van jullie.. al doet het voor mij ook wel eens goed om gewoon mijn verhaal neer te schrijven!
Veel lieve groetjes,
Karen

Lovelypieters
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 december 2022, 20:23

Re: De Verdwaalde Ooievaar lanceert: Kinderwens met omwegen

Bericht door Lovelypieters » 16 december 2022, 23:02

Dag Karen,

Het wachtbankje vind ik het meest zenuwslopende van de hele cyclus.

Probeer je zinnen te verzetten en positief te blijven.
Ik al 2 mislukte pogingen IUI achter de rug, maar uiteraard is iedereen anders en zijn er veel mensen waarbij dit wel gewoon lukt.

Hou de moed erin!
6x OI - NEG

IUI 1 - NEG
IUI 2 - NEG
IUI 3 - ?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten