Wat na een CMV-infectie?

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
MnM
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 juli 2014, 20:05

Wat na een CMV-infectie?

Bericht door MnM » 21 juni 2017, 16:26

Hallo iedereen,

Na een reeks pogingen voor een brusje voor ons zoontje, heb ik begin dit jaar een zwangerschap onderbroken omdat ik net na mijn tp een primo CMV infectie heb opgelopen...
Op basis van de gesprekken die we met verschillende artsen hebben gehad omtrent de vraag wanneer het weer voldoende 'veilig' is onze zwangerschapspogingen te hervatten, hadden we besloten er weer voor te gaan (en nu in de aanloop naar de terugplaatsing van een cryo volgende week), maar nu doet een arts ons toch weer twijfelen...

Zijn hier lotgenoten die ook hun kinderwens on hold hebben moeten zetten door een CMV infectie en welke wachttijd werd geadviseerd in acht te nemen? Werd dit uitgedrukt in een aantal maanden, was dit afhankelijk van de uitslag van bloed- en/of urineonderzoeken?

Ik hoor het graag want hier zijn we een beetje het noorden kwijt... Dank jullie wel!

Veel succes aan jullie allemaal!
-> Start PGD parcours 10/2014: ICSI 1 - tp neg, cryo 1.1 = zoontje 09/2015
-> Start brusje 03/2016: cryo 1.2 neg; ICSI 2 - tp neg, 3 cryo's neg; ICSI 3 - tp = zwanger, maar onderbreking 02/2017 (11w) wegens CMV infectie; 3 cryo's over...

Ephiny
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 juni 2017, 13:40

Re: Wat na een CMV-infectie?

Bericht door Ephiny » 28 juni 2017, 14:04

Hey,

Bij mij is er na mijn eerste IUI cmv vastgesteld, net na een -gelukkig dus- negatieve zwangerschapstest.

Mijn huisdokter had me verteld dat het wss zeker 3 maanden zou duren voor ik terug kon starten, uiteindelijk heb ik zes maanden moeten wachten...
Vanuit Jette vroegen ze elke maand een bloedafname en een PCR urine. Als het virus niet meer detecteerbaar was in de urine, was het ok. Dat was dus pas vorige week (eerste IUI was begin december). Mijn IgM stond nog op 2, maar dat kan geen kwaad blijkbaar.

Ik zou het toch op veilig spelen en eerst je bloed en urine laten onderzoeken...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten