Te oud voor kinderen?

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Lies74
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 augustus 2017, 18:43

Te oud voor kinderen?

Bericht door Lies74 » 20 augustus 2017, 19:08

Hallo
Mijn man en ik proberen al een paar jaar ivf maar het lijkt maar niet te lukken.
Nu las ik veel over eiceldonatie in Spanje met heel goeie slaagkansen en geen wachttijd.
Maar ik ben 43 en mijn man 52, ik begin me stilaan wel oud te voelen voor nog kinderen.
Ik heb al een dochter van 10 uit een vorige relatie. Hoe gaat zij zich voelen met nog een baby erbij?
Ik twijfel heel hard en krijg het maar niet klaar in mijn hoofd?

tengeltje
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 september 2016, 15:37

Re: Te oud voor kinderen?

Bericht door tengeltje » 8 oktober 2017, 9:47

'te oud' is zoiets die persoonlijk is.

laatst zag ik een aflevering van 'I didn't know I was pregnant' over een vrouw van een stuk in de 50.
die waren naar Roemenie of ergens in de buurt geweest om zwanger te worden,uiteindelijk ook bevallen van een kindje.
zij voelden zich er prima bij en waren heel gelukkig.
wat een ander daarover denkt,hoeft totaal niet van waarde te zijn.

wat je dochter ervan zal denken.
tja,er zijn tegenwoordig hopen nieuw-samengestelde-gezinnen waar vaak al tienerkinderen zijn en er nog een nieuw (half) baby-broertje of zusje bijkomt.
vraag het eens aan je dochter zelf?op zo'n leeftijd kunnen ze daar heel goed zelf over nadenken en uitten wat ze denken.

in onze vriendenkring is nu ook een babytje (is ondertussen een klein jaar)geboren bij een nieuw samengesteld gezin met 2 dochters van 10j en 12j.
die vinden het gewoonweg fantastisch dat ze zo'n babyzusje erbij gekregen hebben!ze nemen zelfs een groot deel van de zorg op zich met veeeel plezier(eten geven,mondje afvegen,troosten,mee rondlopen,mee spelen,.....),super voor babyzus,want ouders hebben vaak andere dingen te doen ook en kunnen niet elke minuut bezig zijn met babylief.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten