ervaringen met AZ Diest en Gasthuisberg

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Twinkly
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 december 2016, 11:29

ervaringen met AZ Diest en Gasthuisberg

Bericht door Twinkly » 23 september 2017, 19:31

Wij hebben een tijdje terug een eerste gesprek gehad in AZ Diest bij dr. Peeraer. Zij werkt ook in GHB Leuven. In oktober zijn er wat onderzoeken gepland en eind oktober gaan we al een stuk meer weten.

Ik wilde eens luisteren wat jullie ervaringen zijn bij deze ziekenhuizen? Bij ons eerste gesprek had ik wel een goed gevoel. Hopelijk worden we snel en goed geholpen eens de uitslagen binnen zijn.

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: ervaringen met AZ Diest en Gasthuisberg

Bericht door Sterrie » 23 september 2017, 20:22

Hey Twinkly, welkom op het forum hier! (Zag net ook je bericht onder 'nieuw').

Ik ben ook in behandeling geweest in het fertiliteitscentrum in Diest, dat samenwerkt met GHB. Dr. Boes is mijn arts/gyn. Voor de echo's, bloednames en besprekingen ging ik naar Diest, en voor de punctie en terugplaatsing moest ik dan naar Leuven.

Ik heb goede ervaringen met beide ziekenhuizen en met Dr. Boes. Alle onderzoeken konden vrij snel plaatsvinden (omdat Diest een redelijk klein centrum is denk ik) en ze hebben eerst alles grondig onderzocht zodat ze de juiste behandeling konden vinden voor mij. De dokters en vroedvrouwen zijn er ook vriendelijk. Ze proberen ook om het praktisch wat vlot te laten lopen, je kan bijvoorbeeld 's morgens vroeg al follikelmetingen laten doen, zodat je erna gewoon door kan naar het werk.

Laat maar weten als je nog vragen hebt en ik duim dat je snel zwanger zal zijn!
Laatst gewijzigd door Sterrie op 19 oktober 2017, 9:39, 1 keer totaal gewijzigd.
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

Twinkly
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 december 2016, 11:29

Re: ervaringen met AZ Diest en Gasthuisberg

Bericht door Twinkly » 24 september 2017, 17:54

Bedankt voor je reactie. Ik ben bij dr. Peeraer geweest. Ik heb ook de indruk dat ze zeker wil weten of alles in orde is met ons of niet. Vind ik wel geruststellend, want na al die tijd vinden we het raar dat het niet "gewoon" lukt. Het is wel een geruststelling te lezen dat ze alles vlot willen laten verlopen. Ik heb hier ook al eens gelezen dat je in sommige ziekenhuizen heel lang in de wachtkamer moet wachten.

Fijn om te horen dat je goede ervaringen hebt met Diest en GHB Leuven. Heb jij eigenlijk een laparoscopie moeten laten doen? En indien wel, kon je dan na een week al gewoon alles doen? Ik werk in een woonzorgcentrum en ik stel me wel de vraag of ik na een week al direct mag tillen en heffen. Bij ons is het praktisch nogal moeilijk om te komen werken als je niet veel lichamelijke inspanning aankan.

En als het tot ivf komt, moet je dan verplicht langs de psycholoog passeren voor een gesprek?

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: ervaringen met AZ Diest en Gasthuisberg

Bericht door Sterrie » 25 september 2017, 8:55

Ze hebben bij ons beide bloedonderzoek gedaan, bij mijn man spermastaal onderzocht, en bij mij een hyfosy (doorgankelijkheid eileiders) en hysteroscopie (met camera in de baarmoeder kijken) + endometriumbiopsie (stukje baarmoederwand wegnemen). De hyfosy en hysteroscopie/biopsie vond ik allesbehalve aangenaam, maar ik heb er achteraf wel niet veel last van gehad. Op het moment zelf leek het op heel heftige menstruatiepijn, maar dat is dus na het onderzoek ook over en ik heb enkel nog een pijnstiller genomen voor de eerste uren na het onderzoek. De dag erna geen last meer en gewoon gaan werken. Maar een laparoscopie heb ik dus niet gehad, dus ik weet niet of je daar meer last van zou hebben. Wat is dat precies?

Ik ben niet langs een psycholoog moeten passeren vooraleer we aan ivf begonnen. De arts raadde ons wel aan om eens te gaan praten met de psycholoog van het centrum, maar dat was dus niet verplicht. En dat was eerder om de diagnose te verwerken dan voor de ivf zelf, had ik het gevoel.
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

Twinkly
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 december 2016, 11:29

Re: ervaringen met AZ Diest en Gasthuisberg

Bericht door Twinkly » 25 september 2017, 10:37

Bloedonderzoek hebben we al laten doen. Enkel moet ik nog een bloedname laten doen in de eerste dagen van mijn cyclus + mijn prolactine nog eens extra te laten nakijken. Hysteroscopie heb ik al laten doen vorig jaar. Het was heel pijnlijk, ik vond het bijna traumatiserend. De vroedvrouw in Diest vertelde me dat je bij hen met wat ander materiaal wordt ingespoten, ik weet niet meer juist wat. Dat zou dan de helft zo veel pijn doen als hetgeen ik heb moeten ondergaan. Gelukkig moet dat niet meer terug opnieuw, ik heb er toch wel schrik van gekregen.

Laparascopie is een kijkoperatie om te controleren op endometriose. Ik heb er niet veel symptomen van, maar ik denk dat dr. Peeraer even op zekerheid wil spelen. Maar ze gaat dus eind oktober nog weten te vertellen of die operatie nuttig gaat zijn of niet. Ik ben heel erg benieuwd naar de resultaten. Natuurlijk is er altijd kan dat ik in de tussentijd op gewone manier zwanger wordt, maar we hopen er eigenlijk niet meer op. Zo elke maand een tegenslag begint ook wel emotioneel zwaar te wegen, vooral bij mij dan.

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: ervaringen met AZ Diest en Gasthuisberg

Bericht door Sterrie » 26 september 2017, 8:41

Ja, het is wel goed dat ze voor de zekerheid veel wil onderzoeken, zodat ze eventuele complicaties al kunnen voorzien he. Ga je na de onderzoeken sowieso overschakelen op IVF? Of misschien nog door met IUI?

En ik kan geloven dat het elke maand opnieuw een teleurstelling is, want je hebt toch altijd een beetje hoop dat het toch gelukt is he... Veel moed nog!
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

Twinkly
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 december 2016, 11:29

Re: ervaringen met AZ Diest en Gasthuisberg

Bericht door Twinkly » 26 september 2017, 10:17

We weten nog niet of we verder gaan met IUI of gaan overschakelen naar IVF. We gaan eerst eens de resultaten van de onderzoeken afwachten en dan eens luisteren wat de gynaecoloog voorstelt

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: ervaringen met AZ Diest en Gasthuisberg

Bericht door Sterrie » 20 oktober 2017, 13:36

Dag Twinkly,

Heb je ondertussen al resultaat van de extra onderzoeken of meer nieuws?

Groetjes,
Sterrie
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

Twinkly
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 december 2016, 11:29

Re: ervaringen met AZ Diest en Gasthuisberg

Bericht door Twinkly » 31 oktober 2017, 14:43

Hey Sterrie,

Ja, alle onderzoeken zijn ondertussen afgerond. Omdat alles in orde was, stelde dr. Peeraer voor om de laparoscopie door te laten gaan om evt endometriose uit te sluiten. Afgelopen vrijdag ben ik dan geopereerd en ze hebben ineens de baarmoeder en eileiders uitwendig gecontroleerd op vorm en grootte, nog eens een hsg gedaan en wat weefsel uit mijn baarmoeder genomen. De operatie heeft in totaal 2,5 uur geduurd. En ook hier was de conclusie dat alles in orde is. Alleen nog afwachten tot het baarmoederslijmvlies gecontroleerd wordt op ontsteking, maar wss zal dat ook wel niets zijn.

Mijn man is opgelucht dat er niets mis is, ik vind het zelf ergens wat frustrerend. 21 november hebben we een volgende afspraak met dr. Peeraer, maar wss wordt het iui met hormonen en daarna evt IVF.

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: ervaringen met AZ Diest en Gasthuisberg

Bericht door Sterrie » 9 februari 2018, 22:15

Hey Twinkly, sorry voor de late reactie, was je bericht uit het oog verloren! Hoe gaat het ondertussen met jou?
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

blanca12
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 september 2018, 0:28

Re: ervaringen met AZ Diest en Gasthuisberg

Bericht door blanca12 » 24 september 2018, 0:39

Ik ben ook in behandeling geweest in het fertiliteitscentrum in Diest, dat samenwerkt met GHB. Dr. Boes is mijn arts/gyn. Voor de echo's, bloednames en besprekingen ging ik naar Diest, en voor de punctie en terugplaatsing moest ik dan naar Leuven.
Ik heb goede ervaringen met beide ziekenhuizen en met Dr. Boes. Alle onderzoeken konden vrij snel plaatsvinden (omdat Diest een redelijk klein centrum is denk ik) en ze hebben eerst alles grondig onderzocht zodat ze de juiste behandeling konden vinden voor mij. De dokters en vroedvrouwen zijn er ook vriendelijk. Ze proberen ook om het praktisch wat vlot te laten lopen, je kan bijvoorbeeld 's morgens vroeg al follikelmetingen laten doen, zodat je erna gewoon door kan naar het werk.
[url]https://dltutuapp.com/[/url]
[url]https://9apps.ooo/[/url]
[url]https://showbox.run/[/url]
Laatst gewijzigd door blanca12 op 5 oktober 2018, 5:47, 3 keer totaal gewijzigd.

Twinkly
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 december 2016, 11:29

Re: ervaringen met AZ Diest en Gasthuisberg

Bericht door Twinkly » 24 september 2018, 9:01

Hey,

Ik zie nu pas dat er nog is geantwoord na september, ik was het wat uit het oog verloren. :oops:
Om kort mijn verhaal te vertellen: 24 december 2017 ben ik begonnen met spuiten. In januari heb ik dan mijn pick up gehad met 6 embryo's als resultaat. Ik was zwanger van de eerste TP, maar dat is een missed abortion geworden op 8 weken :( In juni kreeg ik mijn 3e TP van de laatste 2 embryo's en vanaf morgen ben ik 16 weken zwanger van 1 baby :D

Wat de oorzaak is dat het niet op natuurlijke manier lukte, dat weten we nog altijd niet, maar het is wel duidelijk dat IVF in ons geval wel werkt.

Ik ben heel content over UZ Leuven, ze leggen alles goed uit en geven goede begeleiding. Toen ik aangaf dat ik bang ben voor pijn, hebben ze daar echt wel rekening mee gehouden.

Sterrie
Berichten: 318
Lid geworden op: 4 januari 2017, 16:56

Re: ervaringen met AZ Diest en Gasthuisberg

Bericht door Sterrie » 25 september 2018, 9:33

Hey Twinkly,

Proficiat met de zwangerschap, zo'n leuk nieuws! Jammer dat de eerste zwangerschap fout afgelopen is, maar hopelijk kan je nu volop genieten? En binnen een paar maanden eindelijk je baby'tje in je armen houden :)

Goed dat je ook tevreden bent over UZ Leuven, ik heb er ook geen klagen over. Hopelijk binnenkort weeral goede resultaten wanneer wij opnieuw starten met behandelingen!
11/2016: Start MM - Laag AMH/hoog FSH
02/2017: IVF 1 - Oktober 2017: zoontje ❤️
04/2019: Cryo 1.1 - December 2019: zoontje ❤️

Beautyu
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 augustus 2019, 12:47

Re: ervaringen met AZ Diest en Gasthuisberg

Bericht door Beautyu » 21 augustus 2019, 12:59

Sterrie schreef:
23 september 2017, 20:22
Hey Twinkly, welkom op het forum hier! (Zag net ook je bericht onder 'nieuw').

Ik ben ook in behandeling geweest in het fertiliteitscentrum in Diest, dat samenwerkt met GHB. Dr. Boes is mijn arts/gyn. Voor de echo's, bloednames en besprekingen ging ik naar Diest, en voor de punctie en terugplaatsing moest ik dan naar Leuven.

Ik heb goede ervaringen met beide ziekenhuizen en met Dr. Boes. Alle onderzoeken konden vrij snel plaatsvinden (omdat Diest een redelijk klein centrum is denk ik) en ze hebben eerst alles grondig onderzocht zodat ze de juiste behandeling konden vinden voor mij. De dokters en vroedvrouwen zijn er ook vriendelijk. Ze proberen ook om het praktisch wat vlot te laten lopen, je kan bijvoorbeeld 's morgens vroeg al follikelmetingen laten doen, zodat je erna gewoon door kan naar het werk.

Laat maar weten als je nog vragen hebt en ik duim dat je snel zwanger zal zijn!
Hallo allemaal,
Ik heb vandaag ook een tp gehad door dr boes in Leuven
Was voor ons de 4 e tp hebben in juni miskraam moeten meemaken en hopelijk is dit onze geluks keer !
Sterrie had je een privé bericht gestuurd weet niet of het is aangekomen? Groetjes
Dochtertje normale zwangerschap ongepland —> 2015
2019: START IVF
03/19 IVF1 —> NEGATIEF
04/19 TP CRYO —> NEGATIEF
05/19 TP CRYO —> POSITIEF maar miskraam geworden :(
08/19 TP CRYO —> ?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten