lichaam in de war

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Emely
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 maart 2017, 15:32

lichaam in de war

Bericht door Emely » 8 april 2018, 11:17

hallo iedereen,

Ondertussen hebben mijn vriend en ik al 3 jaar een kinderwens. Eerst een jaar natuurlijk geprobeerd daarna onderzoeken (waar geen oorzaak van infertiliteit werd vastgesteld) dan 6 IUI pogingen, ook geen succes en nu zitten we al op de 2de icsi poging. Bij de eerste icsi poging waren er 3 embryotjes waarvan 2 een miskraam en 1 hiervan met curretage en het 3de niet de ontdooiing overleefde.

Nu bij onze 2de icsi poging, de verse terugplaatsing was negatief. De daaropvolgende terugplaatsing was een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Heb hiervoor chemo gekregen en daarna een wachttijd van 3 maand maar het werden er 4 want wanneer we eindelijk terug mochten was het de kerstsluiting, zeer frustrerend. vooral omdat ik al paar keer meegegeven had dat het ging vallen op de sluiting (omdat ik zeer regelmatig ben). Ik had voorgesteld om in de wachttijd een maand met de pil te werken zodat ik de pil 1 week langer nam dan normaal en hierdoor de eerste terugplaatsing na 3 maand wachttijd net buiten de sluiting ging vallen, maar dat mocht niet. Ik heb ook gevraagd of ik dan niet in een kunstmatige cyclus mocht werken zodat we dat ook konden plannen dat het na de sluiting ging vallen, maar dat mocht ook niet. Nu dat ter zijde.

ondertussen hebben we al 2 terugplaatsingen gehad met telkens 2 embryo's. Ze hebben beiden niet aangepakt. Wat zeer raar is want in mijn voorgeschiedenis, waarbij bijna elke keer heeft aangepakt, is dit niet normaal. Nu ik vind dat mijn lichaam ook heel raar doet. Zoals 2 dagen na de terugplaatsing krijg ik oudbloedverlies en hevige buikkrampen en mijn borsten die heel veel pijn doen, net zoals als ik mijn regels zou moeten krijgen. Wat ik voordien nooit heb gehad. De laatste terugplaatsing heb ik utrogestan moeten nemen, zodat er voldoende progesteron is en mijn lichaam het baarmoederslijmvlies nog niet afbreekt, maar de effecten waren hetzelfde. Het voelt aan alsof mijn lichaam kort na de terugplaatsing de afbraak van het baarmoederslijmvlies al in gang gezet heeft. Mijn regels komen uiteindelijk wel door op de moment zoals ze zou moeten doorkomen.

Volgende terugplaatsing gaat met een kunstmatige cyclus zijn. De dokters vermoeden dat mijn hormonen niet meer in orde zijn,in de war zijn, en dat dit hopelijk met een kunstmatige cyclus opgelost zal raken. Vermits er anatomisch niets aan de hand is

Ik vind dit zo raar mijn lichaam heeft altijd goede cyclussen gehad. Heeft er nog iemand ervaringen met het plotseling niet meer goed lopen van zijn cyclus?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten