Vraag over UZA Antwerpen

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
GreatSadness
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 augustus 2018, 13:38

Vraag over UZA Antwerpen

Bericht door GreatSadness » 18 november 2018, 19:58

Hallo dames,

Sindskort loop ik bij de gynaecoloog en is er PCO vastgesteld. De gyn heeft me bij de intake medicatie gegeven om me menstruatie op te wekken en ik moet zodra ik ongesteld ben bloed gaan trekken omdat ze me cyclus wilt volgen om te kijken waar het mis gaat. Nou is me vraag : Ik ben zelf 1.72 lang en weeg ongeveer 80 kilo. Ze had het wel over afvallen dat dat de cyclus kan verbeteren maar verder niet erover gesproken. Ik lees allerlei verhalen dat sommigen geen Clomid kregen omdat ze een te hoog BMI hadden en eerst moesten afvallen Het duurt nog eventjes voor ik terecht kan maar intussen tijd wel bezig om te overtolle kilos kwijt te raken. Mijn vraag is hanteert het UZA Antwerpen een bepaald BMI waar je aan moet voldoen voordat ze je helpen? ( alleen bij de "normale gyn) dus geen fertiliteit

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: Vraag over UZA Antwerpen

Bericht door Ellietje » 19 november 2018, 15:00

Ik denk niet dat men zich heel strikt houdt aan een bepaald BMI. Jij hebt nu een BMI van 27 - sommige artsen gebruiken dat als uiterste grens, andere artsen houden zich aan de grens van 25, veel artsen hebben ondertussen wel door dat het BMI compleet achterhaald is. Het is enkel een indicatie.

Nu, sowieso heb je veel meer kans op slagen in het fertiliteitstraject als je een gezond gewicht hebt. Het kan dus helemaal geen kwaad om wat kilo’s te proberen kwijtspelen.
Vergeet ook niet dat de kans bestaat dat je sowieso wel wat kilootjes kan bijkomen door bepaalde medicatie die je kan krijgen...

Veel succes in ieder geval! :wink:
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

GreatSadness
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 augustus 2018, 13:38

Re: Vraag over UZA Antwerpen

Bericht door GreatSadness » 19 november 2018, 15:39

Ooh oke bedankt voor je antwoord :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten