Solomoeders / BAM

Algemeen Discussieforum
Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Solomoeders / BAM

Bericht door Babske84 » 15 januari 2021, 13:24

Hoihoi,

Ikzelf heb een super vlot traject achter de rug bij Life Center Leuven. De periode dat ik moest wachten was enkel door Corona..
Traject: psycologische vragenlijst en kort gesprek - hysteroscopie - 2x IUI en bij de 2e poging was het raak.

Ik twijfel nu wel of ik nog een donorstaal zou laten invriezen voor een broertje of een zusje...Wat is jullie ervaring hiermee? Ik vind het een moeilijke keuze aangezien baby 1 nog moet geboren worden (4 mei). Het is redelijk prijzig, maar ik wil er achteraf ook weer geen spijt van hebben...Moeilijke beslissing....
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Solomoeders / BAM

Bericht door zoemers » 16 januari 2021, 10:25

Babske84 schreef:
15 januari 2021, 13:24
Hoihoi,

Ikzelf heb een super vlot traject achter de rug bij Life Center Leuven. De periode dat ik moest wachten was enkel door Corona..
Traject: psycologische vragenlijst en kort gesprek - hysteroscopie - 2x IUI en bij de 2e poging was het raak.

Ik twijfel nu wel of ik nog een donorstaal zou laten invriezen voor een broertje of een zusje...Wat is jullie ervaring hiermee? Ik vind het een moeilijke keuze aangezien baby 1 nog moet geboren worden (4 mei). Het is redelijk prijzig, maar ik wil er achteraf ook weer geen spijt van hebben...Moeilijke beslissing....
Hey Babske, heb jij de pogingen ook per drie rietjes moeten aankopen?
Ik kon dat alleen per drie, en in die prijs was inbegrepen dat ze de rietjes vier jaar bewaren in Jette. Aangezien het nu van de eerste keer gelukt is heb ik dus nog twee pogingen met dezelfde donor. Na vier jaar contacteert Jette met de vraag of je wil betalen om ze nog langer te bewaren of dat je ze niet meer nodig hebt en dat ze dus ‘weg’ mogen (vaak voor wetenschappelijk onderzoek).
Van zodra ik bevallen ben wordt deze donor ook aan mij gelinkt omdat in de Europese wetgeving elke donor slechts aan 10 vrouwen mag gelinkt worden. Dat wil evhter niet zeggen dat daar sowieso nog voorraad van zou zijn, maar moest die er wel zijn dan is die dus al deels gereserveerd voor mij. Ik ben nu wel blij dat ik nog twee pogingen heb voor een volledig genetisch brusje.
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Solomoeders / BAM

Bericht door Babske84 » 17 januari 2021, 10:34

Hey, neen ik kon gewoon aankopen per poging en dat waren er 2 bij mij. Ik vind dit wel een goed systeem
Omdat je anders nodeloos geld moet opdoen. Maar nu dus heb ik mailtje gestuurd met de vraag om er nog 2 te reserveren voor mij. Dan heb ik ze en kan ik er later rustig over nadenken of ik nog een broertje of zusje wil. Je weet nooit waar je binnen 2 jaar staat he. Merci voor je feedback!
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Solomoeders / BAM

Bericht door zoemers » 17 januari 2021, 11:45

Babske84 schreef:
17 januari 2021, 10:34
Hey, neen ik kon gewoon aankopen per poging en dat waren er 2 bij mij. Ik vind dit wel een goed systeem
Omdat je anders nodeloos geld moet opdoen. Maar nu dus heb ik mailtje gestuurd met de vraag om er nog 2 te reserveren voor mij. Dan heb ik ze en kan ik er later rustig over nadenken of ik nog een broertje of zusje wil. Je weet nooit waar je binnen 2 jaar staat he. Merci voor je feedback!
Keigoed!
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

Kds
Berichten: 3
Lid geworden op: 9 maart 2021, 22:27

Re: Solomoeders / BAM

Bericht door Kds » 9 maart 2021, 22:38

Hallo iedereen,

Ik heb 32 jaar en heb al jaren een kinderwens. Jammer genoeg ben ik de juiste partner nog niet tegengekomen. Maar ik voel de klok enorm tikken. Ik weet het: het is een cliché.

Ik ben een vrij nuchter en realistisch persoon van nature. Vooraleer ik zo een ingrijpende beslissing neem, ga ik mij zoveel mogelijk voorbereiden. Waardoor er dagen zijn dat ik 100% zeker ben dat ik alleen (ik bedoel hiermee ‘zonder partner’ maar wel met de steun van vrienden/familie) een kindje wil opvoeden. Maar er zijn minstens evenveel dagen dat de paniek toeslaat en dat ik denk dat dit nooit gaat lukken.

Zijn er mensen die momenteel met dezelfde twijfels worstelen, of die dit hebben meegemaakt? Hoe gaan jullie hiermee om?

Alvast bedankt!

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: Solomoeders / BAM

Bericht door Sara1987 » 10 maart 2021, 9:25

Hoi Kds,

Ik ben 40w1d zwanger als BAM van mijn eerste kindje. Ik weet dat dit voor mij helemaal juist is als keuze en beslissing. Toch zijn er ook voor mij momenten geweest in het traject waarop de twijfel toeslaat.

En dat gaat blijven gebeuren en dat is ok. Volgens mij hebben koppels dit ook regelmatig. Zij zullen er misschien meer onderling over praten, terwijl je als BAM daar iets meer mee naar buiten komt.

Ik wens je in ieder geval al veel succes!

Groetjes

Sara
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Kds
Berichten: 3
Lid geworden op: 9 maart 2021, 22:27

Re: Solomoeders / BAM

Bericht door Kds » 11 maart 2021, 8:19

Hallo Sara1987,

Dank je wel voor je reactie.

40 weken en 1 dag? Dan komt de speciale dag eraan! Alvast proficiat!

Groetjes

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Solomoeders / BAM

Bericht door zoemers » 20 maart 2021, 16:38

Kds schreef:
9 maart 2021, 22:38
Hallo iedereen,

Ik heb 32 jaar en heb al jaren een kinderwens. Jammer genoeg ben ik de juiste partner nog niet tegengekomen. Maar ik voel de klok enorm tikken. Ik weet het: het is een cliché.

Ik ben een vrij nuchter en realistisch persoon van nature. Vooraleer ik zo een ingrijpende beslissing neem, ga ik mij zoveel mogelijk voorbereiden. Waardoor er dagen zijn dat ik 100% zeker ben dat ik alleen (ik bedoel hiermee ‘zonder partner’ maar wel met de steun van vrienden/familie) een kindje wil opvoeden. Maar er zijn minstens evenveel dagen dat de paniek toeslaat en dat ik denk dat dit nooit gaat lukken.

Zijn er mensen die momenteel met dezelfde twijfels worstelen, of die dit hebben meegemaakt? Hoe gaan jullie hiermee om?

Alvast bedankt!
Hey Kds, ik ben intussen 38 weken ver als BAM. ❤️
Ik heb zeker soms ook nog twijfels, maar die wegen niet op tegen een baby van mezelf. Ik kan mezelf niet zien als niet-mama.
Wat bij mij uiteindelijk de knoop heeft doorgehakt was een opmerking van mijn beste vriendin : “de kans dat je iemand tegenkomt die zelf al kinderen heeft is ook groot, dus who cares moest jij er dan al eentje hebben”. 😅
Maar ik heb er op voorhand wel veel met mijn familie over gesproken aangezien zij toch ook wel meer gaan moeten helpen dan bij een kleintje van een koppel.
Veel succes met je traject alleszins.
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

Kds
Berichten: 3
Lid geworden op: 9 maart 2021, 22:27

Re: Solomoeders / BAM

Bericht door Kds » 21 maart 2021, 16:48

Hallo,
Dit is mijn traject tot nu toe:
Na een aantal jaar wikken en wegen heb ik in september 2020 mijn stoute schoenen aangetrokken en de vragenlijst uit uz jette aangevraagd. Een paar dagen later heb ik deze reeds ingevuld opgestuurd! Niet zo heel veel later kreeg ik al antwoord dat ik op gesprek mocht gaan bij de psycholoog. Dit gesprek werd wel eens uitgesteld omwille van Corona. Maar in januari had ik een gesprek. Dit viel wel mee. Ik mocht direct een afspraak maken bij de dokter, maar de psycholoog wilde mij toch nog een keertje spreken om te zien hoe het zat met mijn opvangsysteem en om te bespreken wat je wanneer vertelt aan je kind. Deze 2 spraken staan morgen op de agenda.

Ik wil mij graag wat (mentaal) voorbereiden. 🤪 weet iemand wat er tijdens het onderzoek bij de dokter net wordt onderzocht? Ik denk ook dat er een bloedafname wordt gedaan.

Alvast bedankt

san19
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 augustus 2020, 8:28

Re: Solomoeders / BAM

Bericht door san19 » 25 maart 2021, 18:28

Hey,

Ik ben 21w3d 'alleen' zwanger van een zoontje. Ik ben zonet 35jaar geworden.
Ik heb ook mijn twijfels gehad, maar als de klok te luid tikt :D Ik heb gelukkig familie en vrienden die mijn beslissing volledig begrijpen. Ik heb ook een collega die alleenstaande moeder is van een tweeling. Dus er is veel begrip voor het alleenstaand moeder zijn. Iedereen leeft zo met mij mee, dat het voelt alsof ik met een hele groep zwanger bent ipv met een partner. Sinds ik zwanger ben, voel ik dus geen twijfels meer, enkel liefde. Ik ben nu met mijn uitzet bezig en dat lukt ook alleen, met wat hulp hier en daar.
Het is ook niet mijn keuze om alleen te zijn. Je wil in een liefdevolle relatie een kind grootbrengen. En als dat niet lukt, kan je voorlopig enkel hopen dat de juiste nog je pad zal passeren. En als dat niet gebeurt, is mijn wens om moeder te zijn toch al vervuld.

Je afspraken heb je intussen gehad, neem ik aan.
Ik ben langs Life Center in Leuven gegaan. Daar werd eerst een bloedname gedaan om genetisch onderzoek te doen (geschikte donor kiezen) en om mijn eicelreserve te bepalen. Die eerste onderzoeken doet men om eventuele vruchtbaarheidsproblemen al op voorhand op te sporen. Ik had dus ook een onderzoek van mijn baarmoeder en eierstokken. Dat kan onaangenaam zijn, maar men gaf mij het advies op voorhand pijnstiller te nemen en dat viel voor mij goed mee. Er was daaruit onduidelijkheid over de toegankelijkheid van mijn eileiders. Ik heb dan toch beslist met inseminatie van start te gaan zonder bijkomend onderzoek en ik was na eerste poging zwanger. Voorbestemd om moeder te worden ;)

Succes met je traject en de anderen met het bevallen :D
Onduidelijke foamtest op vlak van conditie eileiders
Voorstel gynaecologe: drie pogingen IUI
IUI 1: 12 november 2020
uitgerekend voor 2 augustus 2021
zoontje geboren op 9 augustus 2021

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Solomoeders / BAM

Bericht door mich75 » 25 maart 2021, 20:51

san19 schreef:
25 maart 2021, 18:28

Ik heb dan toch beslist met inseminatie van start te gaan zonder bijkomend onderzoek en ik was na eerste poging zwanger. Voorbestemd om moeder te worden ;)
Fijn voor jou, maar super kwetsend voor al die dames die ook voorbestemd zijn om mama te worden en waarbij het niet bij de eerste poging lukt, maar die vaak jaren bezig zijn.

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: Solomoeders / BAM

Bericht door zoemers » 26 maart 2021, 11:51

mich75 schreef:
25 maart 2021, 20:51
san19 schreef:
25 maart 2021, 18:28

Ik heb dan toch beslist met inseminatie van start te gaan zonder bijkomend onderzoek en ik was na eerste poging zwanger. Voorbestemd om moeder te worden ;)
Fijn voor jou, maar super kwetsend voor al die dames die ook voorbestemd zijn om mama te worden en waarbij het niet bij de eerste poging lukt, maar die vaak jaren bezig zijn.
Ik ben er zeker van dat ze dat niet slecht bedoelde 😉.

Proficiat San19!!
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

san19
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 augustus 2020, 8:28

Re: Solomoeders / BAM

Bericht door san19 » 26 maart 2021, 18:19

Bedankt, Zoemers.
Nee, inderdaad niet zo bedoeld. Ik bedoelde het eerder bemoedigend: laat je niet ontmoedigen door onderzoekresultaten of negatieve feedback uit de omgeving. Ga voor je wens en heb vertrouwen. Waarom zou je niet voorbestemd zijn om moeder te worden als het niet onmiddellijk lukt? Voor mij voelde het gewoon alsof het het juiste moment was en ik had vertrouwen. Ik wens het iedereen hier toe. Eigenlijk was het ook maar een opmerking dat ik van mijn omgeving kreeg.. Sorry als mensen zich gekwetst voelden bij het lezen van die opmerking.
Onduidelijke foamtest op vlak van conditie eileiders
Voorstel gynaecologe: drie pogingen IUI
IUI 1: 12 november 2020
uitgerekend voor 2 augustus 2021
zoontje geboren op 9 augustus 2021

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten