Opinie nodig

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Yui
Berichten: 2
Lid geworden op: 9 februari 2019, 14:20

Opinie nodig

Bericht door Yui » 17 maart 2019, 8:03

Hi iedereen,

Ik zou graag eens een menig van jullie willen horen ivm fertiliteitziekenhuizen.
Momenteel ben ik in behandeling in Sint-Lucas te Gent, het is nu net meer dan een jaartje geleden dat bij mij PCOS werdt vastgesteld ( geen cycte op de eierstokken maar enkel een te lange cyclus). We zijn nu bezig met de 2 de poging menupur inspuitingen met daarna een Pregnyl spuit om mijn eisprong op te wekken.

Maar de laatste tijd krijg ik uit mijn omgeving vaak de vraag te horen waarom ik de behandeling niet doe in het UZ Gent of in Jette. Hierdoor begin ik nu alles wat in twijfel te trekken of ze mij in Sint-Lucas effectief voldoende helpen…

Ik heb nog maar 1 onderzoek gehad om te zien of mijn eileiders voldoende doorlaatbaar zijn, maar dat was allemaal geen probleem. Ook bij mijn echtgenoot was zijn sperma onderzoek meer dan ok.
Ik merk wel op dat er geen vragen worden gesteld dat ik en mijn man arbeider zijn in een grafische sector en soms in aanraking komen met chemische producten, wat we wel op de vragenlijst moesten invullen…

Graag hoor ik jullie mening of jullie in een ander ziekenhuis beter geholpen zijn, meer onderzoeken krijgen enz…

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Opinie nodig

Bericht door mich75 » 17 maart 2019, 8:16

Jette en UZ Gent hebben het beste labo van het land wat belangrijk is als je met IVF/ICSI bezig bent, iets waar jullie helemaal nog niet zijn.

Het probleem met PCOS is meestal dat je veel eitjes hebt maar dat deze niet goed rijp worden en geen rijp eitje, geen bevruchting, geen zwangerschap.

Dus ook als bij jou alles verder in orde en je partner zijn zaad is goed dan kan het best zijn dat het niet lukt omwille van de PCOS.

Een raad die ik iedereen geef, als het te lang duurt of je twijfelt, maak een afspraak in een ander centrum en ga eens horen voor een second opinion.

Er zijn hier enorm veel verhalen te vinden van dames die maar "aanmodderen" omdat ze geloven in hun dr/centrum en ze zijn zo vriendelijk en ....

En dan maken ze de overstap naar Jette of UZ Gent en zijn ze binnen de kortste keren zwanger of doen ze extra onderzoeken waar heel andere dingen uitkomen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Yui
Berichten: 2
Lid geworden op: 9 februari 2019, 14:20

Re: Opinie nodig

Bericht door Yui » 17 maart 2019, 9:45

Hi Mich

Bedankt voor je reactie! Het is zoals je zegt, ze zijn er vriendelijk en zo verder, maar na wat je zegt lijkt het mij idd beter om eens te luisteren voor een second opinion.

We zitten misschien gelukkig nog niet in een verder stadium, maar als deze 2de poging niets wordt zou ik niet willen dat de overige 4 pogingen zomaar worden verder gezet zonder extra onderzoeken.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Opinie nodig

Bericht door irisbloem » 18 maart 2019, 13:49

Ik denk dat je het geval per geval moet bekijken, de ene is goed geholpen en tevreden bij de ene dokter en het ziekenhuis en de andere niet. Het hangt ook af van je 'probleem' en uiteraard ook het praktische aspect ivm je werk. De factor geluk speelt ook mee. Stel zelf genoeg vragen en dring aan bij de dokters als je met twijfels zit. Doe wat voor jullie goed voelt zodat je geen spijt hebt dat je bepaalde zaken niet geprobeerd hebt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten