Zelfinseminatie met donorzaad via internetbank

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Cele
Berichten: 1
Lid geworden op: 9 juni 2019, 18:43

Zelfinseminatie met donorzaad via internetbank

Bericht door Cele » 10 juni 2019, 13:53

Hallo,
Wij zijn een jong, sociaal en toch wel gevoelig pasgehuwd lesbisch koppel uit Limburg Vlaanderen. De procedures via een ziekenhuis voor kunstmatige inseminatie vallen ons mentaal zwaar en het medisch parcours willen we vermijden indien mogelijk. Vandaar we graag volgende piste willen verkennen: zelfinseminatie via anonieme donor uit het buitenland aangekocht bij een erkende donorbank bv( cryos, Europese databank). Graag zouden we met andere koppels of singles die dit ernstig overwegen of dit hebben gedaan contact hebben... Het brengt toch wat nieuwsgierige vragen met ons mee...

Persoonlijke meningen zijn voor ons op dit moment even overbodig ;). Graag willen we ons focussen op objectieve pro's en contra's.

Dankjewel!

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Zelfinseminatie met donorzaad via internetbank

Bericht door Jido » 12 juni 2019, 7:48

Cele schreef:
10 juni 2019, 13:53
Hallo,
Wij zijn een jong, sociaal en toch wel gevoelig pasgehuwd lesbisch koppel uit Limburg Vlaanderen. De procedures via een ziekenhuis voor kunstmatige inseminatie vallen ons mentaal zwaar en het medisch parcours willen we vermijden indien mogelijk. Vandaar we graag volgende piste willen verkennen: zelfinseminatie via anonieme donor uit het buitenland aangekocht bij een erkende donorbank bv( cryos, Europese databank). Graag zouden we met andere koppels of singles die dit ernstig overwegen of dit hebben gedaan contact hebben... Het brengt toch wat nieuwsgierige vragen met ons mee...

Persoonlijke meningen zijn voor ons op dit moment even overbodig ;). Graag willen we ons focussen op objectieve pro's en contra's.

Dankjewel!
Indien er geen medische problemen zijn zou dit wel kunnen lukken, maar een zekere monitoring vanuit een ziekenhuis is toch aan te raden om de kansen wat te vergroten. Ik denk aan follikelmeting en eventueel gebruik van pregnyl om eisprong in gang te zetten. Plus wat uitleg voor de inseminatie zelf.

Weet wel dat de kansen bij zelfinseminatie wat lager zijn dan via ziekenhuis en ze zijn al niet super hoog. Maar je weet natuurlijk niet hoe vruchtbaar jullie zelf zijn, dus kan beide kanten uit.

Als je zelf donorzaad aankoopt komt dit toe in een speciaal 'diepvries', maar volgens mij kan je in dit geval niet voor enkele maanden aankopen omdat je dit niet kan stockeren. Ik zou zeker de kost eens goed bekijken want wij werken met een donor uit Denemarken via ziekenhuis en het vervoer wordt daar gedeeld door alle mensen die aankopen.

Veel succes met de beslissing :wink:
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

Scottadkins
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 augustus 2019, 23:36

Re: Zelfinseminatie met donorzaad via internetbank

Bericht door Scottadkins » 27 augustus 2019, 23:52

Hallo

Naar aanleiding van jullie overweging wil ik mij bekent maken als donor. Ik ben bereid volledig gratis meerdere donaties te doen afhankelijjk van de afstand.

Mvg

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten