Dilemma: Bam of co ouderschap?

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
vanessa01
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 augustus 2019, 13:11

Dilemma: Bam of co ouderschap?

Bericht door vanessa01 » 15 augustus 2019, 13:18

Hallo,

Ik ben een alleenstaande vrouw van 38 met kinderwens. Nu twijfel ik enorm of ik voor een spermadonor moet gaan en het kind dus volledig voor mij alleen heb of kiezen voor een wenspapa met co ouderschap.

Ik heb zelf geen vader en dit gemis is zo groot dat ik echt heel graag wil dat mijn kind een papa heeft. Ondertussen heb ik al een geschikte wensvader leren kennen. Maar ik kan moeilijk de problemen inschatten. Kan ik mijn baby wel een week missen? Online lees ik dat co ouderschap schadelijk kan zijn voor kinderen onder zes jaar. Maar mijn wenspapa wil uiteraard vrij snel week om week, anders kan hij geen band opbouwen met zijn kind.

Heeft hier iemand ervaring mee? Ik wil echt het liefst dat mijn kind een vader heeft, maar als ik gewoon voor een donor ga, beslis ik uiteraard wel helemaal zelf en vermijd je al die andere problemen...

Vanessa

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: Dilemma: Bam of co ouderschap?

Bericht door JustmeKathy » 16 augustus 2019, 12:50

Hallo.

Ik ben bezig in een procedure om BAM te worden. Daar is ook nog dikwijls de discussie gaande onbekende vs. bekende donor.
Het is zo dat je met een bekende donor op zich een leuke regeling kan treffen. Maar dit kan nergens officieel gemaakt worden. Ookal maak je met de twee kanten een 'contract' op. Dit is nog steeds niet sluitend.
Als de donor bv. spijt krijgt en het kind toch voor zich wilt hebben. Kan hij daar mee verder gaan en het voor de rechtbank brengen.
Voor mij persoonlijk is dat reden voldoende om voor een onbekende donor te kiezen, ik zou nooit dat risico durven nemen.
Maar iedereen is daar anders in natuurlijk ;-)
Veel succes alvast!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten