Zoektocht naar Menopur en Olgalutran...ons verhaal.

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Alex
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 februari 2020, 10:34

Zoektocht naar Menopur en Olgalutran...ons verhaal.

Bericht door Alex » 11 februari 2020, 10:49

Hallo iedereen

Mijn naam is Alex, 39 jaar oud.

Samen met mijn vrouw, eveneens 39 jaar oud, hebben wij eind 2015 - begin 2016 na het uitblijven van een natuurlijke zwangerschap op aanraden van een fertiliteitsarts een Ivf-behandeling opgestart. We hadden ook al 6 inseminaties achter de rug...

Na een eerste, tweede, derde en vierde Ivf-behandeling (via ICSI) in het AZ Groeninge te Kortrijk en daarna het UZ te Gent werd telkens een rampzalig resultaat bereikt…
Het bleek dat er nooit een bevruchting tot stand kwam tussen ei- en zaadcel van mezelf en mijn vrouw.

In het UZ te Gent werd zelfs een MOAT-test gedaan waarbij eicellen van muizen bevrucht werden om te zien of daar een goede bevruchting kwam, wat wel het geval bleek.

Diagnose van de dokters… u zal nooit kinderen hebben van uw beiden, uw vrouw dient een eiceldonor te nemen!!! De wereld staat op dat ogenblik even stil…


Ten einde raad hebben wij daarna een privéarts geconsulteerd in Dilbeek die echt goed de tijd kwam om ons dossier te bekijken.
Na grondige studie kwam deze tot de conclusie dat hij een vermoeden had dat mijn vrouw eicellen van slechte kwaliteit had waarvan de oorzaak was de aanwezigheid van diabetes in de familie. Mijn vrouw nam dan ook op zijn aanraden het medicijn Metformine.

Deze dokter wenste wel geen risico te nemen dat er toch een probleem was bij mij zodat hij voorstelde om de helft van de eicellen van mijn vrouw alsnog te bevruchten met zaad van een donor.

Resultaat van de 5de Ivf-behandeling:
EINDELIJK een goede bevruchting, twee embryo’s ingepland (wij hadden daar reeds recht op) en na een succesvolle innesteling van één embryo en een goede zwangerschap werden wij op 3 oktober 2018 ouders van een zoontje!

Uiteraard werden de overige embryo’s van de donor niet gebruikt omdat het nu toch lukte met onze eigen ei- en zaadcellen. Deze werden afgestaan aan de medische sector.

Nu de tijd kwam om te denken aan een broertje of een zusje voor onze zoon startten wij in september 2019 onze laatste terugbetaalde Ivf-behandeling nogmaals op dezelfde manier maar nu enkel met mijn zaadcellen.
Het resultaat was opnieuw goed maar niet zeer goed in de zin dat we “maar” 2 embryo’s hadden. Maar toch, het waren er toch twee en na een inplanting was mijn vrouw opnieuw zwanger in september 2019.

Jammer genoeg heeft zij na verloop van 7 weken een miskraam gehad maar dat kan altijd gebeuren…zelfs bij natuurlijke zwangerschappen. De statistieken zijn overduidelijk, zeker op onze leeftijd.


Begin februari dit jaar hebben wij dan ook beslist na goedkeuring van onze arts om de laatste embryo in te planten maar deze heeft jammer genoeg de ontdooiing niet overleefd. Opnieuw een zware emotionele klap...


Conclusie, de reden waarom zowel de eerste, tweede, derde en vierde Ivf-behandelingen niet werkten was gewoon omdat de artsen in de ziekenhuizen te veel “bandwerk” leveren en niet de tijd namen om ons dossier grondig te bekijken.

Het is cru om te zeggen maar het is wel zo.

Ondertussen staan mijn vrouw en mezelf nu wel voor de harde realiteit zijnde dat haar mutualiteit de kraan heeft toegedraaid en geen tussenkomst meer wil leveren voor een nieuwe Ivf-behandeling.
Nochtans is de oorzaak van het falen van de eerste 4 pogingen klaar en duidelijk en hebben wij door het nalaten van een grondig onderzoek zomaar eventjes 4 Ivf-behandelingen mislopen!

Met dit berichtje proberen wij dus voor een 7de Ivf-behandeling die we zelf zullen moeten betalen een zoektocht te starten naar personen die nog een dosis Menopur en Olgalutran zouden hebben die ze niet meer nodig hebben.

Mocht u dit hebben of kent u iemand anders aarzel dan niet om ons te contacteren.

Alvast bedankt en succes aan iedereen die dit leest die met een behandeling bezig is!

Alex
0477/85.32.12

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten