IVF overgewicht / Genk-Jette / jonge wensouders

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Isabelle96
Berichten: 2
Lid geworden op: 2 januari 2021, 1:27

IVF overgewicht / Genk-Jette / jonge wensouders

Bericht door Isabelle96 » 2 januari 2021, 1:59

Dag lieve wensouders,


Ik stel mezelf graag even voor: ik ben een vrouw van bijna 25 en ben sinds 1,5 jaar gelukkig getrouwd. Ik februari ben ik 2j gestopt met de pil en een dik jaar geleden besloten mijn man en ik om een zaadonderzoek te doen. Ik gebruikte reeds sinds het stoppen van de pil ovulatietesten (ik ben een ongeduldig/nieuwsgierig type :lol: ) en mijn gevoel zei gewoon dat er iets “mis” was. Bleek ook zo te zijn, na meermaals te testen bleek mijn man een enorm slechte zaadkwaliteit te hebben (te weinig én slechte kwaliteit).

We gingen op consultatie in Hasselt en bij mij werden bloedonderzoeken gedaan. Ik bleek een eisprong “volgens de boekskes” te hebben. Na testen met mijn mans sperma bleken we samen het ideale profiel te hebben voor een IVF-poging. We kregen de keuze tussen het ziekenhuis van Genk en Leuven. Ons gevoel zei Genk. Maar dan was er één struikelblok: ik heb sterk overgewicht. Ik zou eerst moeten afvallen, als ik me niet vergis tot een BMI van 35. Eerder wilden ze ook geen verdere onderzoeken uitvoeren. Uiteraard ben ik hierdoor wel heel gemotiveerd om af te vallen, hoewel het erg moeilijk is.

Na met enkele vrienden/kennissen hierover gesproken te hebben speelt bij ons de gedachte om een second opinion te vragen bij het fertiliteitscentrum in Jette. Iemand enige ervaring hoe ze hier met overgewicht omgaan? Is er een BMI grens?

En dan een extra vraagje: hoe zijn ze in Jette? Ik lees meestal dat ze wel vriendelijk zijn daar. Ik ben enorm onzeker en ben echt als de dood voor een “grove” arts of iemand die me bijvoorbeeld te jong vindt of ons lang laat wachten vanwege mijn leeftijd. Zijn er hier bovendien nog jonge wensouders? Misschien wat veel vragen voor één topic :wink:


Heel veel sterkte en succes gewenst aan iedereen hier.
Ik denk aan ieder van jullie.

Liefs,
Isabelle

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IVF overgewicht / Genk-Jette / jonge wensouders

Bericht door mich75 » 2 januari 2021, 7:56

Als je moet kiezen tussen Genk en Jette, dan is mijn keuze snel gemaakt. Ik ben in Genk begonnen en na 3 pogingen overgestapt naar Jette.

In Jette zijn ze heel vriendelijk, sommige artsen zijn misschien wat meer 'to the point' dan anderen, maar niet grof, in Genk daarentegen zit er eentje....

Jouw leeftijd is in Jette geen probleem, je bmi wel. Je moet onder de 35 zitten en liefst nog lager.

Met een bmi boven de 35 heb je maar de helft kans.

Ik ken iemand die op intake geweest is in Jette en pas een afspraak mocht maken als ze effectief voldoende was afgevallen, dit was meer dan een jaar later en dan nog eens de wachttijd erbij.
Ik denk dat er bij haar tussen aanmelden en werkelijk starten uiteindelijk ongeveer 2 jaar zal zitten.

zoemers
Berichten: 188
Lid geworden op: 27 september 2019, 9:33

Re: IVF overgewicht / Genk-Jette / jonge wensouders

Bericht door zoemers » 3 januari 2021, 17:37

Hoi, ik ben intussen zwanger als BAM via Jette en ik zat in het begin ook net boven BMI 35. Van de gynae moest ik ook afvallen “want ze helpen niet boven een BMI van 35”. Gelukkig moesten er bij mij slechts enkele kilootjes af (die zijn er bijna terug allemaal bij door de zwangerschap....) 🙈 ik was tegen de eerstvolgende afspraak voor de start al genoeg afgevallen (BMI 33,2), dus heb niet extra moeten wachten.

Maar ik vrees dus dat je daar hetzelfde gaat horen. Elke kilo die je afvalt verhoogt wel je slaagkans. Ik wens je suuuuuuperveel succes! ❤️❤️
IUI 1 in juli 2020 => zwanger!
Zoontje geboren 27 maart 💙
BAM

policebad
Berichten: 1
Lid geworden op: 5 mei 2023, 8:57

Re: IVF overgewicht / Genk-Jette / jonge wensouders

Bericht door policebad » 5 mei 2023, 9:00

Het bijhouden van de BMI is een handige methode voor gewichtsbeheersing.
Dean Patrick basket random

jesse99
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 maart 2024, 11:25

Re: IVF overgewicht / Genk-Jette / jonge wensouders

Bericht door jesse99 » 12 maart 2024, 11:35

Mijn partner en ik zaten in een gelijkaardige situatie en we hebben er ook voor gekozen om voor een second opinion naar het fertiliteitscentrum in Jette te gaan. fnf

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten