Negatieve tese

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Sifi
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 augustus 2020, 18:22

Negatieve tese

Bericht door Sifi » 11 januari 2021, 22:55

Vandag het harde verdict negatiete tese 😥 niks gevonden
Het doet zo veel pijn .

Kan iemand meer info geven over donorschap

Wat zijn de volgende stappen? In het traject?





Veel groetjes
Begin kinderwens 2019
Begin fertiliteit traject 2020
Begin inseminatie 24 juni 2021 XXXXX negatief
1 ste icsi eind februari 2022 pu maart 2022
Pu 15 eicellen 13 bevrucht 1 verse trugplaatsing X negatief 0❄
Icsi 2juni---juli pu 6 eicellen O bevrucht 😥

Winterbloem
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 april 2018, 21:44

Re: Negatieve tese

Bericht door Winterbloem » 16 februari 2021, 14:11

Hi Sifi,

Ik heb intussen een dochter van 14 maanden via donor. In ons geval hebben we er in alle transparantie naar familie & vrienden (en dus ook naar onze dochter later) toe voor gekozen om te werken met een gekende donor, de broer van mijn vriend. Belangrijk is denk ik om onder elkaar vooraf goed door te spreken wat voor jullie belangrijk is: willen jullie gaan voor een gekende of ongekende donor? Wat is de impact van deze keuze (gekend of niet) op jullie als koppel? En niet te vergeten, op jullie kind later? Willen jullie transparant zijn over jullie keuze of niet en welke gevolgen heeft dat mogelijks?

Je kan heel wat informatie vinden online: www.demaakbaremens.org; freya.nl; www.donorfamilies.be zijn interessante websites. En dan vervolgens 2 Engelstalige maar heel goede websites: https://www.dcnetwork.org/ en https://www.varta.org.au/understanding-donor-conception. Er bestaan niet zoveel boeken over het thema, maar ik heb deze gekocht en die vond ik heel goed: "Anders en toch gewoon. Families na donorconceptie" van Astrid Indekeu. Een onderzoekster die hier al zeer veel werk rond heeft verricht.

Voor ons stond de ervaring van ons kind centraal: welke emotionele noden zal zij (in dit geval:)) mogelijks hebben later? En hoe zit dat dan met dat gekend donorschap, welke impact heeft onze keuze later op onze familierelaties en wat is de lange termijn impact op de donor? En dus heb ik ook best wat opgezocht rond ervaringen met eicel/zaadceldonatie, zowel vanuit het standpunt van de donors, donorkinderen als ouders van donorkinderen via zussen/broers.

De praktische zaken volgen dan naderhand. Anonieme donor kan via Belgische donoren, niet-anoniem moet (meestal) via Scandinavische landen. Dan kan je als het ware op een website 'shoppen' voor een donor, of zo kwam dat op mij toch over :) Kan je allerlei fysieke kenmerken uitkiezen maar ook een kort overzicht lezen van hun normen en waarden, studies, hobbies, gezinssamenstelling, waarom ze kiezen om donor te zijn,... Dan moet je vervolgens met je ziekenhuis goed doorspreken hoe dat dan allemaal moet: kan enkel anonieme donatie bij hen of ook niet-anonieme? Regelen zij dat of jullie? Is er een wachtlijst of niet?

In ons geval zijn we met zijn 3 op consultatie geweest bij de psychologe van het CRG. Dat wilden we zelf zo, en bleek naderhand ook verplicht te zijn :) Je krijgt dan een advies dat bindend is, dus als zij de situatie als onveilig beschouwen voor het mogelijke latere kind kan een negatief advies je uitsluiten voor gekende donatie (wat verschillend is van niet-anoniem omdat je de donor letterlijk kent ipv dat je kind de donor later kan gaan opzoeken als je kind dat wenst).

Allerlei zaken om rekening mee te houden dus! Het verdict is inderdaad bikkelhard, het is een optie waarmee je bijna geen rekening mee houdt. Begeleiding door een psycholoog kan jullie helpen bij het verwerkingsproces en ook het keuzeproces naderhand. En ondersteuning hier :) Ik kan alleszins getuigen: het kan ook gewoon goedkomen! Ik kon het bijna niet geloven als ik die getuigenissen las van mensen die zeiden dat het hele donor-verhaal helemaal geen punt meer is zodra de baby er is. Maar het ís echt zo! Ongelooflijk maar waar! Mijn vriend is gewoon haar papa, en zijn broer is gewoon haar nonkel. We kunnen er openlijk over praten maar de keren dàt dat gebeurt is het in 'mopjesvorm' --> à la 'Amai ze heeft karakter!' Dat mijn vriend dan zegt 'sja, dat heeft ze niet van mij!' ;)

Als je nog specifieke vragen hebt: shoot! We are here to help you through this :)

Veel groetjes!
Stop pil 5/2017
Kid1 10/2018 tem kid 4 1/2019: neg
ICSI 1 &TP1 3/2019: dochter geboren 2/12/2019

Brusje:
TP1 2/21 & TP2 3/21: neg
TP3 5/21: pos!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten