Welke mutualiteit?

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Krekeline
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 januari 2022, 10:54

Welke mutualiteit?

Bericht door Krekeline » 21 januari 2022, 11:19

Hallo,

Ik ben net begonnen met een IVF traject en ik vraag me af welke mutualiteit de beste terugbetaling geeft. Ik kon daar niets over vinden in de verschillende posts, waardoor dit nieuw onderwerp. :)

Ik ben nu bij CM, ik kreeg van hen het antwoord dat ze enkel de wettelijke tegemoetkoming geven (i.e. de medicamenten voor de 6 pogingen). Ik lees dat fsmb een extra 500eur geeft voor de bijkomende kosten. Zijn er nog andere mutualiteiten die dat doen?

Intussen heb ik gebeld met de hospitalisatie verzekering die ik heb via mijn werk (Ethias via MedExel) en ze beweren dat ze alle kosten gaan terugbetalen (inclusief cconsultaties en labo's). Ik durf dat niet echt geloven. Ik las dat de gemiddelde kostprijs per poging toch ongeveer 300 ร  500 zou zijn. Moet ik nu van mutualiteit veranderen of niet ??

Alvast bedankt voor jullie ervaringen !!!

irisreckers
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2022, 14:56

Re: Welke mutualiteit?

Bericht door irisreckers » 16 mei 2022, 15:07

Hallo

Ik hoop dat je ondertussen wat meer duidelijkheid hebt over je vraag.
Ik heb ook al gebeld naar medexel (ook via het werk), maar krijg eigenlijk geen duidelijk antwoord.

Heb jij misschien ondertussen wel al meer informatie hierover want ik vind hier ook niets van terug.
Eind deze maand beginnen we met onze eerste ivf behandeling.

Ik wil je in elk geval veel geluk wensen met jou ivf - behandelingen.

Moest ik zelf meer informatie hebben laat ik je zeker iets weten.

Groetjes

Mar12
Berichten: 15
Lid geworden op: 8 mei 2017, 12:38

Re: Welke mutualiteit?

Bericht door Mar12 » 21 mei 2022, 17:17

Hallo,
Weet iemand of een behandeling in een buitenlandse fertiliteitsziekenhuis wordt terugbetaald (of een deel) door de mutualiteit?
bedankt, Mar

Ada
Berichten: 176
Lid geworden op: 5 juni 2021, 15:55

Re: Welke mutualiteit?

Bericht door Ada » 21 mei 2022, 20:09

irisreckers schreef: โ†‘
16 mei 2022, 15:07
Hallo

Ik hoop dat je ondertussen wat meer duidelijkheid hebt over je vraag.
Ik heb ook al gebeld naar medexel (ook via het werk), maar krijg eigenlijk geen duidelijk antwoord.

Heb jij misschien ondertussen wel al meer informatie hierover want ik vind hier ook niets van terug.
Eind deze maand beginnen we met onze eerste ivf behandeling.

Ik wil je in elk geval veel geluk wensen met jou ivf - behandelingen.

Moest ik zelf meer informatie hebben laat ik je zeker iets weten.

Groetjes
Bij mij (Ethias via het werk, dat medexel ken ik niet) werd per ivf cyclus tot 500 euro kosten terug betaald. De punctie moet je als daghospitalisatie aangeven en die kosten gaan dan direct naar hen. En dan kan je nog ambulante kosten doorsturen tot je dus aan die 500 euro zit. (consultaties bij de gynaecoloog, maar ook osteopaat, acupunctuur.. als het minder dan 2m voor en 6m na de punctie plaats vond). Stond wel duidelijk in de polis eigenlijk.
2019 4x iui โŒ
2020 1x iui, 2x icsi โŒ ---- icsi 3 - ๐Ÿ’™
2022 start brusje - fet 1-3 โŒ
Nov 22 icsi 4 - biochemische zws
Feb 23 icsi 5 - 1 verse tp ๐Ÿฃ, 2 โ„๏ธ

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten