Social freezing

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Tizianapiombo
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 april 2022, 22:09

Social freezing

Bericht door Tizianapiombo » 28 april 2022, 22:50

Hi iedereen!
Ik ben Tiziana,32 jaar & alleenstaand.
In Januari wou ik eens horen bij de gynaecoloog ivm mijn eicelvoorraad.
Onmiddellijk gestopt met de pil.
Paar weken later bloedname AMH > 0,08.
Bij dr Dhont in het Zol ge Genk geweest daar na 2 maanden nog eens opnieuw bloedname AMH gedaan> nu 0,64 en 5 eitjes (2 link en 3 rechts id eierstokken)
Daar kreeg ik dan de reactie dat invriezen weinig zin is mits de menopauze eraan zit te komen.
De bedoeling was om eitjes in te vriezen en binnen een paar jaar als Plan B, alleenstaande mama te worden(mits ik nog thuis woon).
Dan krijg je eigenlijk plan B al voorgeschoteld want er zou geen tijd te verliezen zijn zei dr Dhont. Mijn beste kans op een kindje is nu en hoe langer ik zou wachten hoe meer ik mijn kinderwens opzij moet schuiven.
Dit is zo verschrikkelijk om deze keuze nu te maken waardoor ik helemaal gek aan het worden ben precies.

Vind dit een heel moeilijke keuze mits ik dit als Plan B zag en nu nog niet echt klaar ben om bam- mama te worden.
FSH 12
LH 4,8
Oestradiol 71,1
Progesteron 0,29
Prolactine 12,90


Ik vond de uitleg van dr Dhont ook redelijk kort door te bocht en voelde mij hier niet zo goed bij. 4/5 heb ik een afspraak in Jette voor een second opinion.
Iemand die nog in deze situatie zit of heeft gezeten?
Vele groetjes Tiziana

Margootje
Berichten: 249
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: Social freezing

Bericht door Margootje » 9 mei 2022, 15:50

Nee Tiziana, geen ervaring daarmee. Jeetje wat een dilemma idd.

Hoe was het in Jette?

Maar stel dat je zegt: "OK ik ga er dan maar voor, ook al wil ik het nu niet", dan ga je van de Psychiater die je moet evalueren om het BAM/BOM traject aan te gaan wellicht ook een "njet" krijgen. Zeker als je nog thuis woont.

Als je eenmaal beslist om je kansen nu te grijpen moet je er echt volledig voor gaan. Alleen gaan wonen, of toch de plannen daarvoor maken, en jezelf én de psy overtuigen!
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten