Oh, de onzekerheid

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
JasmienRaes
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 maart 2023, 16:40

Oh, de onzekerheid

Bericht door JasmienRaes » 18 april 2023, 14:04

Hallo iedereen.

Ik lees al een tijdje mee op het forum maar heb nog nooit iets gepost.
Ik was tot eergisteren ook lid van de Facebookgroep, maar daar heb ik me uitgeschreven omdat ik gek werd van alle dagen berichten te zien passeren van miskramen, buitenbaarmoederlijke zwangerschappen...

Ik ben na een traject van 8 maanden (iui) eindelijk voor de allereerste keer pril zwanger, vandaag 5 weken.
Maar ik kan er totaaaal niet van genieten.

Mijn eerste bloedafname was 11 april: hcg 349; progesteron 33,7
Tweede bloedafname 14 april: hcg 1274; progesteron 41,2.

Toen kreeg ik buikkrampen (beetje zoals mijn menstruatie) dus mocht ik 17 april terug een bloedafname doen: hcg was toen 2400 en progesteron 46,7.
Volgens mijn gynaecoloog is deze stijging niet voldoende. Daarom moet ik volgende week maandag (24 april) opnieuw een bloedafname doen, maar ik word gewoon crazy!

Wat kan ik doen om mezelf wat te kalmeren? Ik ben echt zo bang voor een miskraam, niet na alles wat er al aan vooraf is gegaan... :( :(

mich75
Berichten: 2991
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Oh, de onzekerheid

Bericht door mich75 » 18 april 2023, 14:38

Ik kan niet voorspellen hoe het gaat uitdraaien, maar ik wil wel wat toelichting geven.

Bij je laatste bn is je hcg minder snel gestegen, maar nog altijd binnen het normale.
Vanaf 1200 of 5w stijgt het minder snel en vanaf 6000 of 6w nog trager.

Je progesteron is ook mooi hoog, dus een spontane mk zal daardoor al niet gebeuren.

Ik raad je aan om morgen of overmorgen nog een bn te doen, eventueel gewoon bij je huisarts.
Hierdoor ga je zien hoe het verder evolueert en moet je niet een week in spanning wachten.

In het slechtste geval weer je sneller dat het fout zit en in het beste geval ben je toch even gerustgesteld.

Als je beslist om een bn te laten doen mag je je waarden hier posten of ze naar mij sturen via pb als je graag mijn mening wil.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

JasmienRaes
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 maart 2023, 16:40

Re: Oh, de onzekerheid

Bericht door JasmienRaes » 18 april 2023, 15:12

mich75 schreef: ↑
18 april 2023, 14:38
Ik kan niet voorspellen hoe het gaat uitdraaien, maar ik wil wel wat toelichting geven.

Bij je laatste bn is je hcg minder snel gestegen, maar nog altijd binnen het normale.
Vanaf 1200 of 5w stijgt het minder snel en vanaf 6000 of 6w nog trager.

Je progesteron is ook mooi hoog, dus een spontane mk zal daardoor al niet gebeuren.

Ik raad je aan om morgen of overmorgen nog een bn te doen, eventueel gewoon bij je huisarts.
Hierdoor ga je zien hoe het verder evolueert en moet je niet een week in spanning wachten.

In het slechtste geval weer je sneller dat het fout zit en in het beste geval ben je toch even gerustgesteld.

Als je beslist om een bn te laten doen mag je je waarden hier posten of ze naar mij sturen via pb als je graag mijn mening wil.
Hallo mich75,

Ik hoop dat ik het goed doe op deze manier, want ik heb nog nooit een reactie geplaatst op een reactie :|

Ik heb intussen een afspraak nu donderdag bij mijn huisarts voor een bloedafname. Ik zal je een berichtje sturen als ik daar de uitslag van weet.

Heeeeel erg bedankt voor je input, dat doet me deugd!

Groetjes Jasmien

JasmienRaes
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 maart 2023, 16:40

Re: Oh, de onzekerheid

Bericht door JasmienRaes » 20 april 2023, 15:06

JasmienRaes schreef: ↑
18 april 2023, 15:12
mich75 schreef: ↑
18 april 2023, 14:38
Ik kan niet voorspellen hoe het gaat uitdraaien, maar ik wil wel wat toelichting geven.

Bij je laatste bn is je hcg minder snel gestegen, maar nog altijd binnen het normale.
Vanaf 1200 of 5w stijgt het minder snel en vanaf 6000 of 6w nog trager.

Je progesteron is ook mooi hoog, dus een spontane mk zal daardoor al niet gebeuren.

Ik raad je aan om morgen of overmorgen nog een bn te doen, eventueel gewoon bij je huisarts.
Hierdoor ga je zien hoe het verder evolueert en moet je niet een week in spanning wachten.

In het slechtste geval weer je sneller dat het fout zit en in het beste geval ben je toch even gerustgesteld.

Als je beslist om een bn te laten doen mag je je waarden hier posten of ze naar mij sturen via pb als je graag mijn mening wil.
Hallo mich75,

Vandaag opnieuw bloed laten trekken: hcg staat nu 5500 en progesteron 46,9. Ik ben zo angstig, niet normaal...

mich75
Berichten: 2991
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Oh, de onzekerheid

Bericht door mich75 » 20 april 2023, 15:36

Jasmien,

Deze waarden zijn echt goed!

Het eerste trimester blijft natuurlijk altijd wat spannend, maar ik zou blij zijn met deze waarden.

Probeer een beetje relaxed het weekend door te komen, er is voorlopig niets om je zorgen over te maken, buiten die opmerking van je gyn, maar negeer die maar even.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten