Op zoek naar gynaecoloog Diest, Leuven, Geel, Hasselt, Heusden-Zolder

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
dragonelf
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 maart 2023, 10:30

Op zoek naar gynaecoloog Diest, Leuven, Geel, Hasselt, Heusden-Zolder

Bericht door dragonelf » 24 april 2023, 17:09

Beste

Ik ging jarenlang naar een gynaecoloog waar ik zeer tevreden over was, maar die is niet meer actief en dus moet ik, als mijn fertiliteitstraject straks positief is, op zoek naar een andere gynaecoloog. Dat is niet voor morgen, maar het zou me wel rust geven als ik wat suggesties zou krijgen.

Ik heb heel wat dingen in ziekenhuizen meegemaakt en werd vaak niet serieus genomen met alle gevolgen van dien. Ik stel ook veel vragen aan artsen omdat dat het enige is wat me rust geeft. Als ze gewoon rustig op mijn vragen antwoorden, komt het wel goed met mij. Ik ben op zoek naar iemand die het bevallingsproces zo natuurlijk mogelijk wil laten verlopen, die naar me wil luisteren en geen beslissingen over mijn hoofd neemt als ik daar zelf nog over kan beslissen.

Mijn regio is breed, ik wil vooral een arts vinden waarbij ik me op mijn gemak kan voelen. Verder wil ik ook een vroedvrouw raadplegen die me zo lang mogelijk thuis kan begeleiden, maar als er risico voor mij of het kindje zou zijn wil ik wel naar het ziekenhuis.
Hebben jullie suggesties? Regio Diest, Leuven, Hasselt, Heusden-Zolder, Geel.

Alvast bedankt!

Dragonelf

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Op zoek naar gynaecoloog Diest, Leuven, Geel, Hasselt, Heusden-Zolder

Bericht door mich75 » 24 april 2023, 20:25

Ik kan je geen naam geven van een gyn, maar ik kan je misschien wel een tip geven, zoek een geboortehuis, geboortecentrum of vroedvrouwenpraktijk.

Wij hadden graag nog een brusje, maar toen bleek dat mijn gyn met pensioen was gegaan en het ziekenhuis waar hij werkte gesloten.

Ik heb getwijfeld of ik nog wel een zwangerschap wou zonder mijn fantastische gyn. Uiteindelijk zijn we er voor gegaan en eens zwanger, naar het nieuwe ziekenhuis en daar gevraagd naar de opvolger/vervanger van mijn gyn.

Het eerste consult is me zo tegengevallen dat ik met moeite thuis ben geraakt, ik heb de hele tijd geweend. Eens thuis heb ik naar mijn vroedvrouw gebeld, zei had jarenlang met mijn gyn samengewerkt, dus zij wist wat ik zocht. Haar antwoord was dat ik nooit meer iemand als hem zou vinden, maar ze had wel een (ex)collega met een geboortehuis en die mijn gyn ook goed kende.

Ik heb dan contact genomen met haar en dit was de beste beslissing die ik kon nemen. Ik ben steeds naar daar gegaan, maar opvolging aan huis kon ook, evenals een thuisbevalling.
Er is ook een mogelijkheid om daar te bevallen in een huiselijke sfeer.

Zij werkt samen met verschillende ziekenhuizen en heeft mij een gyn geregeld die bij me paste.
Ik had enorm veel vrijheid in de keuzes voor mijn bevalling, ik heb ook een geboorteplan opgesteld.

Uiteindelijk is het niet helemaal verlopen hoe ik wou, mijn water is gebroken zaterdag op zondag, dus gyn van wacht. Ik bleek covid-positief en daardoor mocht mijn vroedvrouw niet bij de bevalling zijn, ook al wou ze het zelf heel graag. De andere dingen van mijn geboorteplan zijn grotendeels wel vervuld geweest.

Ik ben bevallen in Tienen (het geboortehuis is daar ook), dus buiten jouw regio, maar voor mij ook wel 30-40 min rijden.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten