Pagina 1 van 1

IVF en werk

Geplaatst: 29 augustus 2024, 16:22
door Avocado
Ik zag hier precies nog niet veel over geschreven. Mensen die ervaring hebben met IVF en de combinatie met werk?
Wij gaan er vermoedelijk binnenkort aan beginnen, en ik maak mij toch wat zorgen, gezien ik juist een nieuwe job ben gestart. Ik heb een tijd lang alles on hold gezet voor onze kinderwens, maar omdat het zo lang duurde, uiteindelijk toch beslist om op mezelf te focussen en voor een nieuwe uitdaging te gaan. Maar nu zit ik dus volop in opleiding, en moet ik weldra aan mijn nieuwe baas vertellen dat ik van plan ben veel afwezig te zijn :?
We zijn ook maar een klein team, dus mijn collega's zal ik het ook wel moeten vertellen, terwijl ik die nog niet zo goed ken.
Een nieuwe job is sowieso een rollercoaster, ga ik dit aankunnen, ga ik mij wel volledig kunnen focussen?
Kortom, wel wat stress voor de impact die het zal hebben. Hoe ging de combinatie met jullie werk?

Re: IVF en werk

Geplaatst: 16 september 2024, 13:56
door Noushi
Avocado schreef:
29 augustus 2024, 16:22
Ik zag hier precies nog niet veel over geschreven. Mensen die ervaring hebben met IVF en de combinatie met werk?
Wij gaan er vermoedelijk binnenkort aan beginnen, en ik maak mij toch wat zorgen, gezien ik juist een nieuwe job ben gestart. Ik heb een tijd lang alles on hold gezet voor onze kinderwens, maar omdat het zo lang duurde, uiteindelijk toch beslist om op mezelf te focussen en voor een nieuwe uitdaging te gaan. Maar nu zit ik dus volop in opleiding, en moet ik weldra aan mijn nieuwe baas vertellen dat ik van plan ben veel afwezig te zijn :?
We zijn ook maar een klein team, dus mijn collega's zal ik het ook wel moeten vertellen, terwijl ik die nog niet zo goed ken.
Een nieuwe job is sowieso een rollercoaster, ga ik dit aankunnen, ga ik mij wel volledig kunnen focussen?
Kortom, wel wat stress voor de impact die het zal hebben. Hoe ging de combinatie met jullie werk?
Hi Avocado,

Het is inderdaad soms moeilijk.. Vooral als je dan ook van op bureau moet werken .. Ik heb het momenteel enkel aan mijn manager laten weten maar mijn team (die ook niet zo groot is) weet het nog niet.

Ik heb dus gevraagd om vaker van thuis te werken in de weken dat ik moet prikken en als ik te veel last heb.. erna vind ik het wel nog ok om te gaan werken aangezien ik soms vind dat ik dan niet te veel zit te focussen op ons IVF/ICSI..

Mijn manager was heel begripvol en zei ook dat ie vrienden kent die ook in zo'n situatie zitten dus uiteindelijk viel het mee.. (heb wel gevraagd om het nog aan niemand te vertellen) en uiteindelijk is wat we nu doen wel eventjes belangrijker dan de andere zaken volgens mij.. hoewel ik wel probeer om er niet zo op te focussen.. (wat wel moeilijk is.. dus als er tips zijn always welcome).. allesinds als je het zou vertellen gaan ze je sowieso wel steunen..

Veel succes!

Re: IVF en werk

Geplaatst: 3 maart 2026, 11:34
door jesse99
Dankjewel voor je reactie, dat stelt me echt wat gerust. Fijn dat je manager zo begripvol reageerde. Thuiswerken tijdens de prikweken lijkt me inderdaad een goede oplossing. Ik hoop ook dat mijn baas er zo in zal staan. Veel succes nog met jullie traject.