Wat NIET te zeggen bij vruchtbaarheidsproblemen

Algemeen Discussieforum
grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 11 juni 2009, 10:27

Ik in ieder geval niet! :wink:

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 11 juni 2009, 10:29

Me neither!

Mani
Berichten: 144
Lid geworden op: 19 mei 2009, 16:02

Bericht door Mani » 11 juni 2009, 10:32

Hoi JD,
waarom je tegenhouden? Zet die persoon maar eens goed op zijn/haar plaats. Hij/zij heeft er zelf toch ook geen moeite mee anderen voor schut te zetten, dus geef maar eens een koekje van eigen deeg!

Toen mijn (jongere) zus zes jaar geleden trouwde en aan kindjes begon - ik was toen single- heb ik ook meer dan eens mogen horen dat ik me had laten 'voorbijsteken' door haar. Mensen denken soms toch echt niet na he ...

Groetjes

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 11 juni 2009, 10:49

Die opmerking is idd niet gepast.

Maar hoe snel wordt iemand die vrijgezel is niet 'geplaagd' met die opmerkingen? JE weet uiteraard niet of een persoon bewust of onbewust vrijgezel is, bewust of onbewust kinderloos is.
Sowieso pas ik altijd op wat ik zeg en probeer niemand te kwetsen, maar onder vrienden en zo wordt er soms ook al eens gelachen met onze vrijgezelle vrienden en proberen wij zelfs te koppelen...
Dat is dan niet kwetsend bedoelt, maar hangt uiteraard af vd situatie. Als je uiteindelijk merkt dat die persoon er toch ongelukkig mee is, kan je er maar beter over zwijgen, maar dan is het kwaad wel al geschiedt.

Mijn mening: ik zou niet al te zwaar tillen aan deze opmerking. 't was aan die 'vrijgezel' voor een weerwoord te geven hé

hubby
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 oktober 2008, 19:32

Bericht door hubby » 30 juni 2009, 16:25

En wat dacht je van dit...

Ik vertel tegen enkele collega's (na de zoveelste vraag...) dat mijn vrouw en ik geen kinderen kunnen krijgen en dat dit toch wel moeilijk is.

Eén collega antwoord bijna onmiddelijk: "dat is toch niet zo erg, je kan toch ook een hond of een kat of zo nemen...?!"

Hoe lomp kan je zijn? :twisted:

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 30 juni 2009, 16:27

My god! allee, wie zegt dat nu???

Een gevat antwoord:

"Ja, ik had dat ook voorgesteld aan mijn vrouw, maar ze zag de borstvoeding niet echt zitten"

Of anders kan je ze ook gewoon een schop geven :twisted:

Heeft die collega dan kinderen? (ik hoop voor die kinderen van niet! als hij ze met huisdieren vergelijkt!)

Elif
Berichten: 77
Lid geworden op: 16 juni 2009, 18:51

Bericht door Elif » 30 juni 2009, 17:55

wij waren zaterdag op de verjaardag van de jongste zoon (10 uit haar vorige relatie) van een goede vriendin van mij.
Nu wil ze graag met haar nieuwe vriend een kindje, maar het zit niet zo mee ze is vervroegd in de overgang.
Nu vertelden we haar dat we waarschijnlijk toch kans hadden op ons eigen kindje ( ipv kid , waar we overigens ook achterstonden)
zegt ze tegen me ach ja al duurt het nu nog 3 jaar dan weet je tenminste wel dat je er een krijgt :shock: .
Daarna zei ze me nog, ja maar voor mij is het meer pijnlijker want ik weet wat kinderen krijgen is en jij niet.
Dus ik weet wat ik mis.
EN jij weet dat niet :shock: :cry:

ik was er kapot van :cry:

berlin
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 juni 2009, 10:00

Bericht door berlin » 30 juni 2009, 21:02

He Elif,

aan zo iemand zou ik geen energie meer verspillen. We hebben onze energie nodig om deze periode te doorstaan. Vriendschap heeft toch te maken met er voor elkaar zijn. Met zo'n uitspraak bewijst jouw vriendin dat ze enkel aan zichzelf denkt en geen enkele moeite doet om zich in jouw situatie in te leven.

Ik ben ervan overtuigd dat mensen die dit nooit hebben meegemaakt, ook echt niet weten wat het betekent. Maar medeleven en begrip tonen, dat kan iedereen.

Ik heb zelf nog geen vervelende opmerkingen gekregen, ik denk dat ik er ook kapot van zou zijn als mensen zulke dingen zeggen zonder ook maar 1 seconde na te denken. Ik zou echt niet weten hoe te reageren.

Hou je goed

hubby
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 oktober 2008, 19:32

Bericht door hubby » 1 juli 2009, 11:41

Wendel schreef:My god! allee, wie zegt dat nu???

Een gevat antwoord:

"Ja, ik had dat ook voorgesteld aan mijn vrouw, maar ze zag de borstvoeding niet echt zitten"

Of anders kan je ze ook gewoon een schop geven :twisted:

Heeft die collega dan kinderen? (ik hoop voor die kinderen van niet! als hij ze met huisdieren vergelijkt!)
ik heb aan die collega gevraagd of ze haar kinderen zou willen wisselen voor een huisdier en toen had ze het wel door... maar ondertussen heeft ze het toch maar gezegd... Mensen zijn echt domme wezens! Ik heb zelf een kat (voor alle duidelijkheid niet ter compensatie) en die heeft nog nooit zoiets gezegd :wink:

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 3 juli 2009, 13:49

Hubby,

Wij hebben gister heel spontaan nog een nieuw kitten'tje in huis genomen :D
Mijn nicht haar kat had namelijk jongskes en nu zijn ze groot genoeg om te verhuizen en er had nog geen eentje een nieuw gezinnetje, en er zat zooo'n mooi rostje bij (en onze kater is ook rost en wij wonen 3 huizen verder, dus hij zou er wel iets mee kunnen te maken hebben :wink: )

Bij mij toch wel beetje compensatie.. We staan nu voor een pauze in het baby-project tot december, dus intussen heb ik iets om mijn aandacht op te richten.. Maar zou veeeeeeel liever iets anders hebben :(

Groetjes,
Wendel

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 3 juli 2009, 20:50

Ik heb vorig jaar onze kat zwanger laten worden... heb enorm genoten van haar zwangerschap en heb me drie maanden rotgeamuseerd met het verzorgen, spelen en soigneren van de kittens.

Ik geef toe, ter compensatie van wat ik moet missen. En hoewel het zeer mooi was, vervangt het toch niet de kinderwens :lol:

Kiya
Berichten: 100
Lid geworden op: 26 november 2008, 14:25

Bericht door Kiya » 5 juli 2009, 16:36

Zoveel mensen die nooit zelf te maken gehad hebben met onvruchtbaarheid, kunnen echt verschrikkelijke dingen zeggen. Soms denk ik dat ze van een andere planeet komen :roll:
Ik heb blijkbaar een entourage die niet van dit melkwegstelsel is, want ik heb al zowat alles mogen horen:
- "waarom probeer je gewoon niet te ontspannen en te vrijen, dan komt het wel vanzelf": dat ik daar niet aan gedacht heb!!! stom, stom, stom
- "als je nooit moeder wordt is dat toch zo erg niet? ik zou niet meer zonder mijn kinderen kunnen, maar jij weet niet eens wat je mist": en dat maakt het zóveel makkelijker
- "misschien moet je wel stoppen met IVF, ik bedoel, dat het na al die pogingen niet gelukt is wil misschien zeggen dat je gewoon slechte genen hebt": met andere woorden, de garantie is verlopen en ge zijt klaar voor het containerpark?
- vriendin die 7 maand zwanger is: "wij hebben immens lang moeten proberen om zwanger te worden, ik ging er bijna aan kapot, die eerste maand viel nog mee, maar de tweede was er te veel aan": toegegeven, ze wist het niet van ons, maar ik kon ze wel vermoorden!

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 6 juli 2009, 10:13

Zondag zijn we op stap geweest met een bevriend koppel. Zij wisten al van in het begin dat we gestopt waren met de pil.
Zondagochtend ben ik ongesteld geworden, dus alles wat ze zeiden kwam natuurlijk wel extra hard aan, maar dan nog is ze toch heel erg ongevoelig geweest:

- "hoe lang zijn jullie nu al bezig, 2 jaar?" "nee, in maart was het een jaar dat ik met de pil gestopt ben" "ah, nog maar zo lang?" > aja, waarover klaag ik eigenlijk?

- "deze keer was het 35 dagen en ik was al weer helemaal aan het hopen natuurlijk" "Aja? voelde je dan iets aan je borsten of zo?" > ach ja, ik stel mij aan want ik hoopte terwijl ik eigenlijk niets voelde

- "voel je je eisprong?" "neen" "tja, ik wil je niet bang maken, maar ik voelde dat toch altijd zenne" > er zijn toch meer mensen die dat niet voelen?

- "wij hebben voor ons eerste kindje 6 maand moeten proberen, en na 2 maand zei ik al 'wij gaan hier in een sukkelstraatje landen é'" > maar tov mij is ze dan zo hard?

- ik had haar jongste op de verzorgingstafel gelegd aangezien haar man niet mag heffen, toen ze terugkwam zei ze "aja, ze gaat dat ook moeten leren é" > mijn moeder is onthaalmoeder! ik kan al langer pampers verversen dan zij zenne!

- "goh, gij kunt u dat niet inbeelden é, maar als je juist bevallen bent..." > ik doe niet anders dan mij dat te lopen inbeelden!!!

En nu hebben we nog 2 uitstapjes met hen op onze kalender staan, ik zie er eigenlijk wel tegenop zenne. Ik ga er met haar zeker NOOIT meer over praten!

Wendy :cry:

winnie68
Berichten: 55
Lid geworden op: 8 juli 2009, 21:27

Bericht door winnie68 » 8 juli 2009, 21:32

Hallo,

Dit zeiden mijn collega's vandaag (ze weten dat ik niet op natuurlijke manier zwanger kan worden): "IVF enzo dat is belachelijk, je moet maar geduld hebben" En kwamen de voorbeelden natuurlijk, want ze kenden allemaal iemand die na IVF op natuurlijke manier zwanger is geworden... Eénje moest er nog aantoevoegen dat zij ook lang moeten wachten heeft: 3 maand!!!!!! :evil: .

Was het reageren niet waard...

new
Berichten: 62
Lid geworden op: 19 mei 2009, 13:50

Re: Wat NIET te zeggen bij vruchtbaarheidsproblemen

Bericht door new » 14 juli 2009, 14:02

Of van die mensen

Bij mij heeft het ook zo lang geduurd ... ik weet wat het is ....
Zegt iemand die binnen de acht maand haar eerste had en nu al na 1jaar direct zwanger is van haar tweede
HATELIJKE MENSEN

Ik heb daar nu geen zin in in zulke mensen :twisted:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 83 gasten