moppertopic

Algemeen Discussieforum
Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Bericht door Lie_29 » 5 augustus 2011, 11:39

Awoeeeeee, Pixi, voor de premaman! Ik kan het me zo voorstellen, al wordt de winkel hier in de buurt wel uitgebaat door vriendelijke verkoopsters.

En dat gezaag van die zwangere BV's, 't is ook wat. Ik las in één of ander weekblad een column van Erika Van Thielen dat ze de verhalen over bevallingen beu was, dat ze geen horrorverhalen wil en al. Stoute Lie dacht direct: awel, omdat je zo op 1,2,3 na ocharme een halfjaar relatie zwanger bent én de ene na de andere stupide uitspraak doet: hopelijk een pijnlijke bevalling net wanneer alle epidurale verdoving op is. Ha. (erg hé :wink: )

Ahiha
Berichten: 1093
Lid geworden op: 26 januari 2010, 19:49

Bericht door Ahiha » 5 augustus 2011, 11:53

Amaai amaai die Erika toch. Beseft die ni dat er mensen zijn die veel meer willen opgeven om eindelijk zwanger te mogen zijn? We gaan ons maar al klaar houden voor als ze binnen X tijd zaagt da ze ni naar een fuif kan omdat ze geen babysit vindt zeker?
Pixie : Ik roep ook een diepe AWOE voor prémaman. Dan overwin je de drempel om daar binnen te gaan en dan maak je zoiets mee. Tsssssssss

Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Bericht door Noa09 » 5 augustus 2011, 18:46

Een mens kan zelfs niet meer zorgeloos zappen, zag net een fragment van de herhaling van Tienermoeders.

Een van die tienermoeders-in-spé komt voor het eerst bij de gynaecoloog, die vraagt:

'spontaan zwanger geworden?'

Die tiener:

'nee, 't was een ongelukske'

Euhm... best 'no comment' zeker... Wij zouden meteen antwoorden 'nee, via IVF, ICSI, etc' en dat kieken denkt dat de gyn bedoelt dat ze ermee opgestaan is :roll:

Man man :twisted:

Noa09

Marit
Berichten: 468
Lid geworden op: 30 januari 2011, 12:27

Bericht door Marit » 6 augustus 2011, 12:56

Haha, vind 't eigenlijk gewoon bijna komisch (dat uit Tienermoeders) (sorry Noa09).

Al is 't wel een domme vraag van die gynaecoloog. Welke dokter zou er nu een 16-jarige helpen om zwanger te worden? Wat die waarschijnlijk bedoelde was: 'was 't gepland of een ongelukske?' Natuurlijk krijg je dan die reactie van dat meisje, he... Met waarschijnlijk dat er op haar gezicht af te lezen stond van: 'ma jong, alsof da'k ermee opgestaan ben... 'Spontaan'...'

bieke01
Berichten: 361
Lid geworden op: 28 juli 2009, 13:48

Bericht door bieke01 » 6 augustus 2011, 16:15

amélise schreef:seg, nu zit die zwangere erika van thielen op de radio maar te zagen dat ze jammer genoeg niet meer kan vliegen in hare toestand terwijl ze zo graag op vakantie zou willen gaan, en dat ze met haar dikke buik niet meer op pukkelpop gaat geraken dit jaar. Toch erg hè, zoveel moeten laten door die stomme dikke buik :x Sorry, maar ik kan dat mens sowiezo al niet goed hebben, dan bleek ze nog eens zwanger te zijn in 1-2-3, en dan nog zo'n opmerkingen op de nationale radio! En dat terwijl ik ongesteld ben! :evil:
aaah ik heb me er ook zo aan geergerd gisteren en vandaag weer van dat op de radio 'ooh ik hoor de baby meebonken in mijn buik op de muziek' jaja dank u
k had zin om haar eens te mailen en te zeggen dat ze wel heel meelevend is met de zovele koppels die ongewenst kinderloos zijn

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 6 augustus 2011, 21:29

That's why we call her: 'Erica Van Trienen';)

Zet de radio altijd af als ze aant kwekken is over hoe zwanger ze wel niet is. En zet hem dan een paar uurtjes later weer op voor ons Lindeke;).

Hoorde onlangs een nog een andere SB-presentatrice over Lilly Allen zeggen: 'Ze is zwanger na lang proberen...'. Help seg, Lilly heeft wél vorig jaar kindje gekregen op zes maand zwsch, denk niet dat ze haar kindje zomaar 'proberen' vindt.

Dan mis ik Ruth (Joos) toch wel heel hard om het national radio level wat op te peppen.

Liesje

Elayna
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 mei 2010, 13:50

Bericht door Elayna » 17 augustus 2011, 15:16

Dag dames, sorry dat ik hier even "tussenwring", ik lees dit topic soms in stilte maar nu voel ik pas echt ook de drang om te mopperen :oops:
Mijn traject in het heel kort: 3 mislukte ICSIs (wegens obstructief probleem en goeie TESE bij mijn man, er lijkt niks mis met mij), telkens mooie resultaten tijdens alle "stappen" maar geen innesteling, nog geen begin ervan. En dan krijgen de mensen rondom ons kindjes bij de vleet... maar nu is ook een single familielid (kant van mijn man) zwanger na de 3de inseminatie met donorsperma.

Wat ik nu ga zeggen doet me zo'n vreselijk mens voelen :oops: en ik heb NIETS tegen single mensen die zwanger willen worden!!!!!! maar ik heb het hier toch verschrikkelijk moeilijk mee. Het ergste is dat ik heel goed overeenkom met deze persoon en ze als één van mijn beste vriendinnen beschouw. En toch kan ik dit niet plaatsen. Ik heb het gevoel dat MIJN leven niets voorstelt, als zelfs single mensen al eerder zwanger worden dan ik (geloof me, ik weet hoe dom dit klinkt maar zo voel ik het nu :roll: ).

Toen ze het kwam vertellen heeft ze ons absoluut met respect behandeld (ze weet van onze problemen) en ben ik heel blij voor en begrijpend tov haar geweest, ik wil ook niet dat ze ziet dat ik me zo slecht voel want het is haar fout niet. Ik ben aan de ene kant bang dat onze vriendschap eraan kapotgaat en aan de andere kant wil ik ze eigenlijk nooit meer zien. En ik wil dat gevoel helemaal niet hebben. Met andere woorden: serieus verwarrend allemaal. Ik weet niet hoe ik hiermee om moet gaan...

Dat wilde ik dus even kwijt, sorry voor mijn geratel!

Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Bericht door Noa09 » 17 augustus 2011, 23:27

Elayna,

Als single die sinds febr. 2008 hemel en aarde beweegt in de hoop ooit heel bewust een goede BAM te mogen worden vind ik je uitlating behoorlijk kwetsend.

Ik heb het gevoel dat MIJN leven niets voorstelt, 'als zelfs single mensen al eerder zwanger worden dan ik'
=> als ZELFS single mensen, sorry hoor, heb je er misschien al eens bij stilgestaan dat singles zich, in tegenstelling tot koppels, eerst bij een psycholoog moeten verantwoorden en tijdens verschillende gesprekken grondig gescreend worden waarna een heel team onbekenden beslist of je wel bekwaam bent moeder te worden? Al eens bij stilgestaan hoe het is om telkens opnieuw in je eentje de zoveelste teleurstelling moeten zien te verwerken, zonder knuffel om je heen? Laat staan hoe je overeind krabbelt als je zoals mij een miskraam en een bbz in amper 10 maanden tijd hebt?

Sorry hoor, maar op zo'n momenten zou ik toch blij zijn een partner te hebben om op terug te vallen.

Iedereen die op dit forum belandt heeft er een zware weg opzitten, en ik denk dat iedereen wel eens groen van jaloezie ziet bij de zoveelste zwangerschapsaankondiging, of die van een lotgenootje is dat heel veel heeft doorgemaakt, of van een of andere BV of om het even wie.

Ik heb het er ook heel moeilijk mee dat sommigen zwanger worden zonder erover nagedacht te hebben of ze wel echt een kind willen, krimp in elkaar bij het zien van gezinnen die niet in staat zijn voor hun kinderen te zorgen, maar ik voel me dus wel aangevallen en onheus behandeld door je uitlating 'zelfs singles'. Alsof ik, omdat ik de pech heb single te zijn en mijn kinderwens geen jaren meer te kunnen uitstellen owv mijn leeftijd en de endo, minder 'recht' zou hebben op een kind dan jou omdat je toevallig een partner hebt. We mogen allemaal heel blij zijn dat we tenminste een kans krijgen om ooit mama te worden... Iedereen hier op DVO heeft een zeer grote kinderwens en wil daarvoor tot het uiterste gaan, of ie nu single, homo, hetero, lesbo is. Het gaat om iets universeels, nl. de wens een kind te krijgen...

Wilde je dit gewoon even meegeven.

Noa09

Elayna
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 mei 2010, 13:50

Bericht door Elayna » 18 augustus 2011, 8:49

Dag Noa09,

wat je hieronder vertelt, weet ik maar al te goed, daarom dat ik er ook achter zette "(geloof me, ik weet hoe dom dit klinkt maar zo voel ik het nu :roll: )." Ik weet namelijk dat dat gevoelen niet gerechtvaardigd, noch rationeel is.

Ik weet heel goed wat ze heeft doorstaan kwestie van psychologische gesprekken e.d. want daar heeft ze me over verteld en ook wijzelf zijn trouwens deels die weg opgegaan toen we dachten dat KID voor ons de oplossing zou zijn (wat uitendelijk na toch een goeie TESE niet hoefde).

Ik weet zeker dat zij heel bewust die keuze gemaakt heeft, dat haar kindje niets tekort zal komen (in tegenstelling tot sommige andere gevallen die je daar opnoemt, inderdaad). Dat weet ik allemaal, omdat ik haar ken en omdat ik natuurlijk haar verlangen ken én herken. Zoals ik al zei, beschouw ik deze persoon als één van mijn beste vriendinnen en wil ik absoluut niet dat zij weet dat ik me zo voel, omdat ik van mezelf wéét dat het nergens op slaat.

Mijn "uitlating" was dan ook absoluut niet kwetsend naar singles bedoeld maar eerder vermanend naar mezelf toe omdat ik al die dingen voel die ik eigenlijk niet WIL voelen (zie een beetje verderop in mijn uitleg). Sorry als dat niet goed overkwam, maar ik ging ervan uit dat teveel uitleg ook niet echt verduidelijkend en nogal saai zou zijn. Ik besef nl maar al te goed dat hier mensen zijn die er een veel langere en moeilijkere lijdensweg hebben op zitten dan ik, mensen die veel sterker zijn dan ik, en daar ben jij er zeker een van - net zoals mijn vriendin trouwens, wat ik haar ook heb gezegd toen ze het ons kwam aankondigen - zoals ik zoveel heb gezegd van wat jij hieronder schrijft maar dan in andere bewoordingen.

Ik vind het verschrikkelijk dat door onderstaand bericht iedereen nu denkt dat ik iets heb tegen zulke zaken, terwijl dat helemaal niet het geval is, integendeel, ik schrik van mezelf dat ik zulke dingen soms denk en ik hoopte dat ik zou beseffen hoe onnozel het klonk als het eens kon opschrijven - alleen heb ik me daarin niet juist uitgedrukt en ik wil me dan ook vanuit het diepst van mijn hart excuseren aan iedereen die ik heb gekwetst, in de eerste plaats aan jou.

Ik bedacht me gisteren trouwens dat het allemaal afhangt van hoe groot de kinderwens is, en dat ik eerlijk met mezelf moet zijn en toegeven dat ik, in haar geval dus zonder partner, waarschijnlijk hetzelfde had gedaan.

Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Bericht door Noa09 » 18 augustus 2011, 10:11

Elayna,

Bedankt voor je PB'tje en je verduidelijking, gevoelens zijn er nu eenmaal en jammer genoeg hebben we die niet altijd in de hand zoals we zouden willen.

No hard feelings,

Noa09

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 18 augustus 2011, 10:33

Elayna
dikke knuf voor je gevoelens hoor
wat mij betreft hoef je je niet te excuseren.
iedereen hier heeft wel eens zo een jaloerse gevoelens ervaren
'waarom zij wel en waarom ik niet'.
of je nu single bent of homo of whatever...
we zijn allemaal maar mensen, met emoties, en idd met dezelfde kinderwens!

ik hoop dat je droom snel in vervulling mag gaan en dat je een manier vindt om met je gevoelens om te gaan.
Er zijn jammer genoeg niet veel tips maar ik hoop dat je wel veel steun vindt hier op het forum!

liefs

Elayna
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 mei 2010, 13:50

Bericht door Elayna » 18 augustus 2011, 11:38

Thx dames! Er wat tijd laten overgaan helpt ook al wel om de eerste emotionele pieken wat te milderen... dat had ik beter éérst gedaan!

Ik wens IEDEREEN nog heel veel succes en een goeie afloop toe... we timmeren allemaal aan onze weg (en in mijn geval klop ik af en toe eens op mijn vingers :roll: :wink: ).

Vooron
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 april 2010, 23:33

Bericht door Vooron » 18 augustus 2011, 13:10

Eerste keer dat ik hier in het moppertopic terecht kom, omdat ik tot nu toe het gevoel had me altijd wel over bepaalde opmerkingen en daden kon heenzetten. Tot ik het dit weekend ineens wel écht moeilijk had:

Ik heb een dikke week geleden een laparoscopie ondergaan, waarbij ze wat endo hebben weggelaserd. Nu, herstellen hiervan heeft echt wel wat tijd nodig, maar ik zat al een hele week binnen dus gingen we toch rustig naar een parkje in de buurt waar wat optredens waren. Het ging best goed met me, al had ik natuurlijk wel pijn aan mijn wondjes, en heel de tijd rechtstaan hielp ook niet.
Nu stond daar een stoel, en mijn vriend gaat die voor mij halen. En nét als ik mij wil neerzetten springt er ne kerel voor mij 'hebt gij die nodig?'. Ik antwoordde dat ik idd net wou gaan zitten, tot zijn zwangere vriendin erbij kwam staan en die kerel met een vervelende blik eens lachte 'tja, sorry hoor, maar je snapt het wel zeker?' En hop, hij weg met de stoel...
En dan moet je je nog inbeelden dat die die stoel gewoon bij hen hebben neergepland maar dat die vrouw daar gewoon niet eens is gaan opzitten he! Er heeft ne jas overgehangen...

Bah... Echt heel erg bah bah bah...

bieke01
Berichten: 361
Lid geworden op: 28 juli 2009, 13:48

Bericht door bieke01 » 18 augustus 2011, 13:35

amai vooron
echt heel erg bah ! die situatie
hou de moed erin !

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 18 augustus 2011, 13:56

grr

verdient een 'welgemeende fuck you'...

liesje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 107 gasten