moppertopic

Algemeen Discussieforum
Marit
Berichten: 468
Lid geworden op: 30 januari 2011, 12:27

Bericht door Marit » 18 augustus 2011, 14:11

Wat?? Dit is echt niet cool.
Ok, ik ben nu zelf wel zwanger, maar ik had met superveel plezier m'n stoel aan je afgestaan. 'k Weet maar al te goed hoe slap je je kan voelen na een laparoscopie en hoe die wondjes pijn kunnen doen.

En volgende keer zeg je gewoon: 'sorry, ik ben net geopereerd en heb echt wel veel pijn. Ik wou echt graag even gaan zitten.' Dan moet je al een echte boer zijn om 't niet te begrijpen. Ik vroeg toen ik pas geopereerd was ook gewoon aan de mensen op de bus of ik hun plaats kon krijgen en heb daar nooit een 'nee' op gekregen.

Dikke knuffel!

Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Bericht door Lie_29 » 19 augustus 2011, 12:31

Nja, we zijn eigenlijk allemaal veel te braaf eh. Vooron had inderdaad beter vlakaf gezegd: 'sorry, ik ben net geopereerd en kan nog niet lang recht staan'. Als gij zou moeten thuisblijven dan zij ook eh zeg :P

Vandaag bij oma gesnuffeld in de Dag Allemaal van deze of vorige week en halverwege een interview met meneer en madame N. (wielrenner) gestopt. Mensenlief.
In andere interviews schreeuwen over IVF en dat ze zo moeilijk aan kinderen geraken en het nu afdoen als 'Oh, maar we kunnen wel kinderen krijgen, maar aangezien manlief zo veel van huis is en mijn eicellen wat traag ontwikkelen, hebben we dat dan maar geprobeerd.'
IVF: ideaal dus voor mensen met een partner die veel in het buitenland zit. Vergeet de seks, het wachten en je aanpassen aan omstandigheden! Doe gewoon IVF! Altijd prijs!

Vervolgens mekkeren over postnatale depressies (na alle 3 de geboortes) en nu ze met 3 kinderen zit, moet ze een au pair hebben want ja, zo zwaar zeg. 't Zal wel zijn!
Kan me zo voorstellen dat ik ook depressief zou worden van 3 dotten van kinderen, een kuisvrouw, een rijke echtgenoot, een kast van een villa, een au pair en heelder dagen thuis zitten.

Kotsmisselijk word ik van zo'n uitspraken. :twisted: :twisted: :twisted:

evaernewijck
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 juli 2011, 11:36

Bericht door evaernewijck » 19 augustus 2011, 15:08

Je mag niet alles geloven wat in de boekskes staat. Zeker niet de dag allemaal daar is misschien 20% van waar als je geluk hebt.

Persoonlijk ken ik N. en wist ook niet wat ik hoorde toen mijn schoonmoeder mij dit vertelde.
Het derde zoontje is via natuurlijke bevruchting gekomen. Voor de eerste hebben ze jaren geprobeerd met iui en ivf. Ook het tweede was met ivf. Voor hen ging het stoppen na twee kinderen maar de natuur heeft er anders over beslist. Zelf heb ik 6 mislukte ivf's achter de rug en ik weet dat zij het ook moeilijk gehad hebben. Het is namelijk bewezen dat wielrenners veel slechtere zaadkwaliteit hebben door het constant fietsen.

Marit
Berichten: 468
Lid geworden op: 30 januari 2011, 12:27

Bericht door Marit » 22 augustus 2011, 11:37

Ok, goed om te horen dat er toch ook weer een andere kant zit aan het verhaal, maar langs de andere kant is er toch weer door zo'n boekske 't idee verspreid dat ge toch effe een IVF-ke kunt doen als uw agenda's niet zo goed samenvallen... En zo blijven we hier vechten tegen alle vooroordelen over die behandelingen :x

Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Bericht door Noa09 » 24 augustus 2011, 18:28

Pft...

Eventjes mijn hartje luchten.

Ben bezig met poging nr. 13.

Vraag me soms toch af hoeveel moeite het kost om eens een bemoedigend sms-je te sturen als beste vriend/vriendin...

Ik krijg steeds meer de indruk dat ze meer geïnteresseerd zijn in het exacte verloop van een poging (om het te kunnen doorvertellen aan anderen die zij kennen en die in een gelijkaardige situatie zitten) dan in het uiteindelijke resultaat ervan...

Vanaf ICSI 3 lieten de vrienden het behoorlijk afweten, sindsdien zijn er al 2 cryopogingen, een bbz, en een 4de verse ICSI geweest. En nu is er dus letterlijk niemand van de naaste vriendenkring die eens de moeite doet af en toe een berichtje te sturen, en dat in deze tijd van poepsimpele communicatie.

Echt tof hoor, zeker als single :cry:

Gelukkig is er DVO :D Zo voel ik me toch niet helemaal een buitenbeentje :D

Noa09

Marit
Berichten: 468
Lid geworden op: 30 januari 2011, 12:27

Bericht door Marit » 25 augustus 2011, 10:20

Hej Noa09,

In onze familie is 13 een geluksgetal (jawel). Dus: hup hup met die poging. Ik duim mee, zeh :)

LittleBean
Berichten: 1715
Lid geworden op: 8 februari 2010, 22:55

Bericht door LittleBean » 25 augustus 2011, 14:57

Noa, mijn man zijn geluksgetal is ook 13 dus onze duimen draaien ook op volle toeren!

Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Bericht door Lie_29 » 25 augustus 2011, 19:28

Ik blijf hier toch ook duimen en hopen op een goede afloop, Noa09!

Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Bericht door Noa09 » 25 augustus 2011, 20:00

Tx!! :D :D

Noa09

bieke01
Berichten: 361
Lid geworden op: 28 juli 2009, 13:48

Bericht door bieke01 » 25 augustus 2011, 20:36

hey noa
ik begrijp je gevoel hoor
hier was t ook beetje zo
en dubbel frustrerend als je dan die vrienden achteraf tegenkwam en ze zeiden : "goh we hebben al veel aan jou gedacht"
dan dacht ik : "ja jong, wat ben ik daar NU mee, ik had er veel meer aan gehad moest je het de moment dat je aan me dacht -als dat al oprecht is- had gestuurd in een steungevend sms'je/mailtje ..."
of ik zat met mijn beste vriendin te chatten op facebook, een andere goeie vriendin komt er ook op en ipv aan mij te vragen hoe het is en zo, dan vraagt die dat aan mijn beste vriendin ipv aan mijzelf... weleuh ik versta wel dat ze niet met de deur in huis willen vallen op dat moment maar als ze dan toch eerst op de hoogte werden gesteld van mijn beste vriendin dan konden ze 'netjes voorbereid' mij toch ook eens aanspreken
ach ja, een mens beseft pas wat het is als men het zelf meemaakt
inderdaad gelukkig is dvo er, ik had echt niet zonder gekund en heb er toen veel steun aan gehad
veel liefs en succes bij deze poging !

lotje83
Berichten: 249
Lid geworden op: 30 augustus 2011, 0:06

Bericht door lotje83 » 2 september 2011, 18:37

niet voor gevoelige lezers :)

Had me voorgenomen steeds zo positief mogelijk te zijn, nu toch een dipje.

Vandaag het vijfde geboortekaartje aangekregen op 28 dagen tijd.
3 augustus - 22 augustus - 27 augustus - 29 augustus
31 augustus
Samen met het geboortjekaartje zat er een factuur bij van het ziekenhuis.

Voila, het is eruit...

Snoezeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 5 augustus 2011, 7:57

Bericht door Snoezeke » 10 september 2011, 12:46

Ik werk op het gemeentehuis bij de dienst Burgerlijk Stand, waar de geboorteaangiften binnenkomen en de papa's die ni getrouwd zijn hun kindje komen herkennen. Zo goed als dagelijks dus een geboortekaartje in mijn handen of een dikke buik tegenover mij. Ik ben gelukkig nog ni zo ver dat ik jaloers ben. Alleen heb ik het moeilijk als ik ouders zie die duidelijk ni voor hun kinderen zorgen en 'kweken gelijk konijnen'. :( (Sorry voor de uitdrukking.)

Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Bericht door Lie_29 » 10 september 2011, 12:49

Oh, Snoezeke, dat lijkt me een ambetante job als je in een DVO-situatie zit :(

Snoezeke
Berichten: 302
Lid geworden op: 5 augustus 2011, 7:57

Bericht door Snoezeke » 10 september 2011, 14:05

Wel, eigenlijk heb ik er meestal geen problemen mee. Ik vind het vooral leuk als ze dan hun pasgeboren kindje meebrengen. Er zijn zelfs een paar kindjes (iets grotere dan) die me al kennen en dan vrolijk naar me toe getrippeld komen. Da vind ek leuk om te blijven beseffen waarvoor we het allemaal doen hé! :)

amélise
Berichten: 232
Lid geworden op: 30 augustus 2010, 16:36

Bericht door amélise » 28 september 2011, 23:35

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/c ... Nijs_vader


Hier ga ik verder geen woorden meer aan vuil maken...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten