happy topic

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

happy topic

Bericht door Loeki » 25 september 2008, 16:53

Ter aanvulling van het moppertopic. :D

Niet nu zaterdag maar volgende week zaterdag mag mijn nuva-ring eruit!! (verplichte anti-conceptie wegens cysten na IUI). Da wil zeggen dat ik over de helft ben, joepi!

Tis wel erg aftellen zenne, amai.

Danone
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 juli 2008, 13:13

Bericht door Danone » 25 september 2008, 17:01

Super Loeki!!!!

Hier nog een happy berichtje!!!

Sperma vruchtbaarder maken terugbetaald

Minder vruchtbaar sperma omtoveren tot vruchtbaar zaad door het beweeglijker te maken, zogenaamde spermacapacitatie, wordt vanaf 1 oktober grotendeels terugbetaald door de ziekteverzekering. Tot nu toe moest een koppel met zwangerschapswens zelf integraal de centen neertellen, goed voor ongeveer 75 tot 100 euro per procedure.

De techniek bleek tot nu toe niet erg populair, precies omdat hij niet werd terugbetaald. Sommige fertiliteitscentra sloegen hem dan ook gewoon over. Ze pasten meteen In Vitro Fertilisatie toe, dat gratis is voor het koppel, maar wel veel duurder voor de gemeenschap.

Stond in de krant!!!!!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 26 september 2008, 9:35

En, vandaag vrijdag, dat gaat altijd rap, dat wil zeggen morgen zaterdag en dan zijn er "al" twee weken om, nog één weekje te gaan, das gewoon al twee derde. :D
Kvoel trouwens dat de cystekes een stuk kleiner zijn, dus ze moeten maar zien dat ze weg zijn, nah. In ieder geval ist voor ons beslist, ofwel IUI volgende maand, ofwel wachten en op natuurlijke wijze proberen. No way dat ze mij nog een maand aan de anti-conceptie zetten!!! (ellendige dingen)

Als we dan terug kunnen starten krijgen we meteen die terugbetaling, kben eens benieuwd! 8)

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 26 september 2008, 14:08

Na de paniekaanval ook weer effe happy. Happy omdat we hier in Belgie en wij in Jette in't bijzonder toch ferme chance hebben met zo'n goede kliniek(en). Ze doen daar telkens zo enorm hun best! Ik zou ze vandaag allemaal omhelst hebben!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 26 september 2008, 15:32

LOL, kussen voor iedereen, ik kan het me zo voorstellen. :D Kben heel blij voor je Pelkie dat alles ok is.

Ja, echt tof, dat je daar "zomaar" en snel terecht kan. Menig gyne zou in jouw geval gezegd hebben "maar madammeke toch, wacht maar een weekske af", denk ik. :D (waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat je geen reden had tot paniek ofzo hoor)

Kben ook al blij geweest dat ik in België woon. Stel je voor dat je met "dit probleem" in de US zit ofzo, en je je huis moet verkopen voor de behandelingen. Of je in een land zit waar het gewoon niet kan. Ik denk daar dikwijls aan, als ik in de wachtkamer zit van de kliniek en ik hoor Engelstalige mensen...

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 26 september 2008, 15:43

ai ai, shame on me, een kanjer van een dt-fout. Omhelsd dus...

In ieder geval, we gaan die mensen daar toch eens in de bloemetjes zetten hoor, ik vind ze echt wel geweldig!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 26 september 2008, 15:57

Ssst, misschien lezen ze mee en dan is de verrassing eraf. :D

In Gasthuisberg hangt er zo een hele muur met geboortekaartjes. Maar kweet niet of het alleen van IVF kindjes is. Wel leuk.

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 26 september 2008, 16:06

Wij zullen zelfs bevallen in Jette, dus we gaan zeker langs met doopsuiker!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 27 september 2008, 9:44

Mensen die net bevallen zijn en een hele hoop zwangeren verklaren mij vast voor zot, maar het enige dat ik nu kan bedenken is

"Mmmmmmmmmmmmmmm, ZALIG, bevallen!"

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 27 september 2008, 10:27

En met een epidurale verdoving valt dat bevallen eigenlijk best goed mee.
Bij mijn eerste kind (toen probleemloos zwanger en probleemloos zwanger geraakt) hebben mijn vriend en ik liggen zingen en giechelen en ook beetje slapen tot ik volledige ontsluiting had. Ik had nogal redelijk goed gereageerd op de verdoving :shock: Ik voelde NIETS meer, de vroedvrouw moest zeggen wanneer er een wee was en wanneer ik moest persen :roll:

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 29 september 2008, 9:15

Nog voor ik kinderen wilde wilde ik al thuis bevallen. Zonder epidurale, zonder iets, puur natuur. Nu het zwanger worden niet van een leien dakje loopt weet ik niet of ik het nog ga durven, thuis bevallen, maar ik zou het in ieder geval graag durven. Alst veilig is. Kzal daar nog wel vanalles over opzoeken als het zover is... :) In ieder geval droom ik er wel eens over. Tis niet zo dat ik het me romantisch voorstel ofzo, of dat het niet enorm afzien is (understatement), maar tlijkt me zo, zo, ... zalig gewoon. :?: (ik klink vast onbegrijpbaar)

Grootgevaarke, ik duim dik voor je hoor, hopelijk vandaag alles ok bij de gyne!!!

Vandaag maandag. De LAATSTE maandag anti-conceptie. Van heel m'n leven als het aan mij ligt. Rotdingen. Ik kan me niet herinneren wanneer ik nog eens zo content geweest ben dat het maandag is! :D
Dit weekend nog flink wat potjes gejankt, puur van de hormonen, echt niet te doen.

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 29 september 2008, 9:37

mijn huisarts vertelde me dat ze ook zonder epidurale bevallen is, ze wou dat ook per sé per sé, maar op een gegeven moment heeft ze wel de hele kliniek bij elkaar gebruld :lol: :lol: En zo een gedistingeerde madame anders...

ik zou liefst polyklinisch bevallen: 1 overnachting en dan naar huis. Mijn vriend vindt dat wat minder dat plan van mij, want die wil graag die 5 dagen dat ik in het ziekenhuis zou zijn gaan feesten met zijn vrienden. Mooi niet! 8)

Je kan aftellen, Loeki! Ik hang hier ondertussen zo goed als in de gordijnen van de goesting. Maar ik mag niet vrijen en zeker geen orgasme krijgen, de contracties zijn te gevaarlijk :(

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 29 september 2008, 10:58

Ach weet je grootgevaarke, op dit moment klinkt zelfs dàt als muziek in m'n oren. :)

Ha, die vijf dagen feesten zou bij mij ook niet waar zijn! Mee helpen thuis ja! :wink:

Ik tel af, ik tel af, zijt maar gerust. Tussen twee hormonenstormen door. Ik snap het zelf compleet niet eigenlijk, die menopur en utrogestan waren een lachertje in vergelijking met dit, en tis toch maar een stomme pil? Zelfs minder dan een pil, tis een ring. Afin. Tzal nog moeten, vijf dagen, niks aan te doen.

Ah, ellendig, zo'n goesting en niet mogen! En het niet mogen maakt het nog erger waarschijnlijk. En als je zo'n ventje hebt als ik, dan zou die nog eens lekker komen plagen ook... Zo van die lieve dingetjes doen waar je anders zo voor moet zagen. :wink: Maja, bij een dreigende miskraam zou die vast ook wel anders piepen.
Zou het niet willen zeggen dat alles wel goed komt? Je lichaam zou je anders toch niet opzadelen met die gevoelens... :?:
Als je die gevoelens zo negeert, krijg je dan niet gewoon een orgasme in je slaap? Bij mij gaat het toch zo dan... Kan je niet helemaal tegenhouden. :?:

Hoe laat mag je naar de gyne?

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 29 september 2008, 19:05

Woehahahaha! nee, een "natte droom" heb ik nog niet gehad... :lol:
vanmiddag dus bij gynaecoloog, onverklaarbaar waarom bloedverlies aanhoudt, want embryootje evolueert zoals het hoort. is op nog net geen week bijna verdubbeld in lengte! :D
maar ik moet dus plat blijven liggen, nog 2 weken voorlopig. 13 oktober nieuwe controle...
Ik was toch weer zo blij van dat knipperende hartje te zien op die monitor... En dat plat liggen en gebrek aan seks nemen we er bij.
Raar eigenlijk, toch voor enkele weken was ik dat vrijen op commando zo beu, kotsbeu en nu... De wereld zit verkeerd in mekaar.

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 30 september 2008, 9:26

Ahum, tja, als ik dus een tijd niks "krijg" dan komt het vroeg of laat vanzelf, 's nachts dan... :oops:

Echt super dat je emby'tje het zo geweldig doet!!! Reden te meer om aan te nemen dat het allemaal wel goed komt!

Geniet maar van de rust, en blijf weg van de romantische films... 8)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten