Who's who

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Who's who

Bericht door Loeki » 11 november 2008, 16:47

Dag allemaal,

Even uitlegje bij dit onderwerp. Het leek me leuk een soort overzicht te hebben. Eén berichtje per persoon, waarin je kort (of lang :D ) schrijft waar je mee bezig bent en hoe dat gaat. Je hoeft natuurlijk niet alles te vertellen, je zegt gewoon wat je kwijt wil. Met het "wijzig" knopje kan je dan van tijd tot tijd een update doen van "jouw" berichtje. Het is dus eigenlijk niet de bedoeling dat we hier gaan "discussiëren" (hmmm, gaat dat lukken? :wink: )

Dit omdat ik soms wel eens vergeet wie nu alweer met wat bezig is... :oops: We zijn ook met zoveel hé!

Succesverhalen ook zeker welkom hé!!!
Laatst gewijzigd door Loeki op 11 november 2008, 16:52, 2 keer totaal gewijzigd.

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 11 november 2008, 16:51

Ik ben "Loeki", 32 jaar. Wij hebben een probleem met de vorm van de zaadcellen van m'n ventje (aantal en beweeglijkheid ok, maar morfologie tussen 0-6% normale vormen), en zijn in behandeling in Gasthuisberg, Leuven.

"Op natuurlijke wijze" : sinds september 2006.
Onderzoeken : februari - juni 2008 (ellendige wachtlijst voor laparoscopie).
Gestart in augustus met IUI. Eerste poging mislukt. Dan cysten => pillen, dat was een ramp.
Tweede poging IUI (eerst overstimulatie, menopur verminderd, hormoonwaarden ineengestort, menopur verhoogd, hormoonwaarden door het dak, ingestort, gestegen, zo een hoop keren... Uiteindelijk toch IUI gehad). Resultaat : nougabollen! :?
Derde IUI in natuurlijke cyclus (na vechten tegen "vooroordelen"). Follikel nog nooit zo snel gegroeid, voor de eerste keer een pijnloze HIUI (vorige keren inseminatie in cervix), maar helaas slechter sperma. Resultaat : alweer nougabollen, maar gelukkig mag ik direct aan de pil voor IVF! Start suprefact op 11/1, stimulatie voorzien op 22/01.
Laatst gewijzigd door Loeki op 31 december 2008, 13:05, 7 keer totaal gewijzigd.

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 11 november 2008, 17:10

Ik ben "Wappie", 26jaar en sinds een dik jaar proberen wij voor een kindje, spijtig genoeg zonder resultaat. Na 6maanden vruchtelos proberen had ik al eens een oppervlakkige controle laten doen en mijn man had zijn zaad laten testen, alles bleek ok. Vorige week zijn we weer bij de gynea geweest omdat het nog steeds niet prijs is. Daar hebben we een beetje uitleg gekregen over de volgende stappen, dan hebben ze bij mij gecontroleerd of er ergens een blokkage zat in mij eileiders, niet dus. Voorlopig is dus alles in orde... Vanaf mijn volgende cyclus begin ik met clomid om de boel een duwtje te geven en natuurlijk hoop ik dat het hiermee lukt. Is dit niet zo zullen we toch even verder moeten zoeken.
op 27/11 heb ik een testje gedaan omdat de :twisted: uitbleven en het was positief. Dus ik ben bij één van de gelukkige waar het toch uiteindelijk op natuurlijke wijze is gelukt. Voorlopig is het nog héél pril (ong.6weken)maar ik voel me super.
Gisteren (29/12) bij de gyneacoloog geweest, en alles was tiptop in orde. We hebben zelf het geluk om 2kindjes te mogen verwelkomen :D jaja, een tweeling, wie had dat gedacht :?: Mijn man en ik zijn dolgelukkig en zien het helemaal zitten :!:
Laatst gewijzigd door Wappie op 28 januari 2009, 13:34, 4 keer totaal gewijzigd.

Janne
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 17:17

Bericht door Janne » 11 november 2008, 18:40

Goed idee Loeki!

Ik ben Janne, 29 jaar. In juli 2007 ben ik gestopt met de pil. In juli 2008 heb ik een laparoscopie ondergaan. Bij mij konden ze geen problemen terugvinden, maar mijn partner heeft een aangeboren verminderde vruchtbaarheid (te weinig en te trage zaadcellen).
Gestart in oktober 2008 met eerst IUI. Poging mislukt. Bij tweede IUI last van overstimulatie. Dus deze poging is niet door kunnen gaan. Heb nu vrijdag een echo bij de gyne om te zien of er cystes zijn.
Geen cystes dus op naar de tweede poging. Deze keer één in de natuurlijke cyclus. Op 26/11 2 de iui (2 follikels en een matig tot goed staal na capacitatie). Veel hoop, maar deze poging is ook mislukt. Op naar de derde poging in een natuurlijke cyclus! Deze heeft plaatsgevonden op 27/12 en ik zit nu in de wachtweken.Derde poging eveneens mislukt.
Nu volgt een vierde poging met Menopur en deze is wederom mislukt. Op naar de vijfde poging, deze keer terug met Clomid.
Laatst gewijzigd door Janne op 10 februari 2009, 20:58, 4 keer totaal gewijzigd.

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 12 november 2008, 10:39

Hey iedereen,

Ik ben dus Bokje. Ik zal hier ook een kort overzichtje geven van mezelf en onze wens om tot een kindje te komen.

Leeftijd: 29 jaar
Probeert zwanger te worden sinds: augustus 2007
Is voor het eerst naar een fertiliteitscentrum gegaan: eind april 2008
Is in behandeling in: CRG Jette
Heeft volgende onderzoeken gehad: 1) bloedonderzoek bij hem en haar, echo en bloedonderzoek op dag 3, spermacontrole (mei 2008) 2) laprascopie, hsg en hysteroscopie (juli 2008) 3) NMR ter uitsluiting van adenomyose (omwille van vergrote en te zachte baarmoeder)
De resultaten waren: 1) allemaal positief 2) endometriose gevonden, waarvan alle zichtbare letsels zijn weggenomen (eileiders waren vrij maar maken wel bochten) 3) geen adenomyose, tenzij een heel heel lichte maar verwaarloosbare vorm - maar dokter twijfelt toch nog of ik het niet heb omwille van NMR niet 100% sluitend
Ondergaat volgende vruchtbaarheidsbehandeling: drie IUI's gehad (september, oktober en december 2008) met negatief resultaat; november 2008 twee cysten (te vroege follikels) => een maand gepild; vierde IUI gelukt

Groetjes,

Bokje
Uitgebreider kunnen jullie alles volgen op mijn blog: http://babyproject.skynetblogs.be/
Laatst gewijzigd door wat is er mis? op 2 februari 2009, 17:46, 7 keer totaal gewijzigd.

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 12 november 2008, 12:56

Hoi,

Ik ben vero, 27 jaar en sinds augustus 2007 aan het proberen voor een kindje. In oktober 2008 bij de gyn geweest, die een paar onderzoeken gedaan heeft (echo, bloed prikken, spermaonderzoek bij mijn man) en alles was in orde. Nu zijn we dus aan het overwegen of we met behandelingen zullen starten of nog eventjes afwachten...
Ondertussen beslist om nog even te wachten met behandelingen, maar wel al te starten met acupunctuur.
Laatst gewijzigd door fluffie op 4 december 2008, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Danone
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 juli 2008, 13:13

Bericht door Danone » 12 november 2008, 13:54

Ik ben dotje
30 jaar
Gestopt met de pil: 1 januari 2006
1 jaar niet mogen zwanger worden wegens medische redenen
Sinds november 2007 weten we dat de zaadcellen slechtgevormd zijn en verminderd aantal

november 2008: 6de en laatste iui
11 december: laprascopie, alles ok

Januari: ms afwachten en dan beginnen Menopur om wachtweken/maanden naar Ivf op te vullen!

Februari: 8ste en allerlaatste iui

Maart: start pil in afwachting ivf!
Laatst gewijzigd door Danone op 2 maart 2009, 21:19, 2 keer totaal gewijzigd.

Vereltje
Berichten: 1948
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:02

Bericht door Vereltje » 12 november 2008, 14:08

Helaba,

Ik ben Vereltje, 28 jaar. Wij zijn sinds januari 2007 aan het proberen.

In mei zijn we voor het eerst naar de gynaecoloog gestapt voor onderzoeken. Op het eerste zicht was er niks mis dus hebben we een aantal maanden geprobeerd met follikelmetingen en bloednames om de eisprong te bepalen.

Toen dat niet lukte, werd met een laparoscopie (op 3 oktober 2008) vastgesteld dat ik uitgebreide endometriose en afgesloten eileiders heb.

Behandeling: tot eind januari kunstmatige menopauze met Decapeptyl. Laparo op 20 januari om te kijken of het voldoende verbeterd is en om eventueel nog endo weg te nemen.

Laparo was op 20 januari, en goed nieuws: de endo is genoeg verdwenen / verwijderd om op natuurlijke wijze zwanger te kunnen worden! Nu moet de decapeptyl nog helemaal uit mijn lichaam verdwijnen, en als de russen dan een keer gepasseerd zijn, kunnen we erin vliegen! :D

Ondertussen is het 6 april en zijn er nog steeds geen russen te zien. Bij een controle een maand geleden zag de gyne wel een follikel klaarzitten, dus had ik intussen al lang mijn :evil: gehad moeten hebben... Daarom daarnet even bloedname gedaan, straks weten we wat er hormonaal aan de hand is!
Laatst gewijzigd door Vereltje op 6 april 2009, 13:55, 3 keer totaal gewijzigd.

ratje
Berichten: 72
Lid geworden op: 4 november 2008, 22:21

Bericht door ratje » 12 november 2008, 14:32

Ik ben ratje, 29 jaar. Sinds september 2007 aan het proberen voor een tweede ukje.
Gynae heeft verschillende testen gedaan en die waren allemaal goed behalve de laatste. Bij de samenlevingstest bleken er niet genoeg zaadcellen meer over. De herhaling van deze test een maand later bleek nog slechter.
Eerste iui is niet gelukt, op 30/12 opnieuw voor echo om volgende iui te plannen.
Laatst gewijzigd door ratje op 26 december 2008, 23:46, 2 keer totaal gewijzigd.

Lana
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 augustus 2008, 18:22

Bericht door Lana » 12 november 2008, 15:04

Hallo iedereen,

Ik ben Lana, 29 jaar. Al een dikke 3 jaar bezig om op natuurlijke wijze een wondertje te krijgen. Zo'n 2 jaar geleden miskraam gehad op 8 weken.
Onlangs zijn we gestart met alle voorafgaande onderzoeken (bloedonderzoek, hsg, zaadcellenonderzoek, echo).
Bloedonderzoek is ok
hsg ok
zaadcellenonderzoek is beneden alle peil
echo: 2 'chocoladecysten'
De gyne stelt ons IVF voor.
28/11: 2de zaadcellenonderzoek: er zijn goede zaadcellen, maar nog steeds véél te weinig
8/12: laparascopie gehad
Start ivf: waarschijnlijk begin maart 2009
Ik heb er eerlijk gezegd niet veel hoop op en ben voorlopig de dokter-en ziekenhuisbezoeken beu, maar toch droom ik ervan om ooit eens mama te worden!
Laatst gewijzigd door Lana op 10 december 2008, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Bericht door stefanie » 13 november 2008, 12:37

hoi

ik ben stefanie,30jaar
en sinds 2003 aan het proberen om zwanger te worden,
op natuurlijke wijze.
omdat dit niet zo vlot ging hebben we in
september 2004 de zaadstaal van mijn man laten onderzoeken,het resultaat was weinig zaadcellen en heel onbeweeglijk.
in december 2004 hadden we dus ons eerste gesprek met de fertiliteitsarts in het gyn centrum en in februari 2005 startte onze 1ste icsi.
tweede poging in april 2005
derde poging in juni 2005
vierde poging in sept 2005
vijfde poging in nov 2005
dan hebben we een rustpauze ingelast en met volle moed aan onze 6 de pogin in sept 2006 begonnen
dit telkens zonder enig resultaat.
en konden ons niet verder helpen.
we zijn dan naar brussel geweest omdat we eigenlijk wilden weten waarom dit niet luktte.
daar zijn we aan onze 7de poging begonnen en toen viel het verdikt"de zaadcellen en eicellen passen niet samen"dit heeft een gynetisch probleem dan met de embryo s waardoor deze afsterven.
dus hoop voor een kindje van ons beiden was er niet meer en hebben dan besloten om een eiceldonor te zoeken.
deze "lieve engel"hebben we dan ook gevonden.
dus nu hebben we onze 1ste poging met donoreicellen achter de rug en wachten we gespannen op het resultaat(14nov)

groetjes stefanie

http://eicelgezocht.spaces.live.com/

www.bloggen.be/cindydonatie

Lisa Simpson
Berichten: 213
Lid geworden op: 17 november 2008, 16:43

Bericht door Lisa Simpson » 18 november 2008, 9:40

Hallo,
ik ben Lisa Simpson :wink:
gestopt met de pil nieuwjaar 2005 maar door famiale situaties en verhuis pas "écht" ervoor gegaan sinds 2006.
maart 2007: eerste onderzoeken: bloedonderzoek van mij ok, zaad man ok, baarmoederfoto ok
december 2007: eindelijk zwanger!... maar helaas op de echo van 9wkn bleek dat het vruchtje op 7 wkn gestopt was met groeien :cry:
oktober 2008: afspraak in het UZ Gent voor verdere stappen, opnieuw bloedonderzoek, ook van mijn man, en chromosomenonderzoek

gepland: 28/11 kijkoperatie
8/01/09: bespreking van de resultaten en afhankelijk daarvan starten met IUI of IVF

update 29/01/09: intussen alle onderzoeken gehad, alles ok bij mijn man en ik dus we mochten ineens met IUI starten. Ikke heel content. Maar tijdens de eerste cyclus hebben ze mijn eispring gemist :evil:
zie dit topic http://www.deverdwaaldeooievaar.be/foru ... php?t=3405
nu wacht ik op mijn regels zodat we de volgende ronde de eerste echt IUI kunnen hebben
Laatst gewijzigd door Lisa Simpson op 29 januari 2009, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 18 november 2008, 12:01

Ik ben GG. Al mama van een zoon van (bijna) 9. Kind uit een vorige relatie. Met huidige (overenthousiaste) partner probeer ik sinds november 2006 om zwanger te worden.
Eerste onderzoeken bij hem: april 2007. Resultaat: normaal staal, wel tekenen van lichte infectie. Volgend onderzoek: oktober 2007. Zelfde resultaat.
Bloedonderzoek bij mij: oktober 2007. Resultaat: kwalitatief hoogstaande eisprong en hoog progesteron gehalte. 8)
Laparoscopie: februari 2008. Resultaat: perfect doorgankelijke eileiders. :shock:
Geen enkele medische reden dus waarom het niet kan lukken. :?
Gezien mijn bijna gezegende leeftijd (35) werd ons nog enkele maanden tijd gegeven om dan in IVF-traject te stappen.
Afspraak wordt gemaakt, maar de dag van afspraak met fertiliteitsarts blijkt dat ik (als bij wonder) toch nog spontaan zwanger ben.
Helaas, helaas, na 9 weken zwangerschap blijkt dat het vruchtje op 8 weken is gestopt met groeien. :cry:
We wachten nu de resultaten af van het genetisch onderzoek op het embryo.
Na de curettage is mijn cyclus na 30 dagen terug op gang gekomen. We kunnen dus opnieuw van start gaan met zelfde voorstel: probeer nog 6 maanden en overweeg dan opnieuw IVF-traject.
Mijn partner wil al onmiddellijk afspraak maken, maar ik hou nog even de boot af.
Genetisch onderzoek heeft uitgewezen dat mijn eicel twee maal bevrucht was (ik was na 2 jaar al meer dan content met 1 keer bevrucht, maar goed). Dergelijke embryo's hebben zo goed als geen kans op overleven.
De uitslag van dit onderzoek heeft dokters nu wel laten beslissen dat we onmiddellijk over gaan naar ICSI. Morgen (17 maart 2009) mag ik mijn schema gaan halen. Op hoop van zegen, deze keer
Laatst gewijzigd door grootgevaarke op 16 maart 2009, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Nilli
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 21:10

Bericht door Nilli » 18 november 2008, 21:42

Hoi, (heb al wel eens elders op de site m'n verhaal gedaan, maar doe het graag opnieuw maar dan korter)
Ik ben Nilli. We proberen sinds 1,5 jaar zwanger te geraken. Na +/- 1 jaar gewoon proberen, toch testen laten doen:
- erg onregelmatige cycli, soms 3 à 4 maand geen regels...dus onregelmatige ovulatie en dikwijls ook geen ovulatie, kwaliteit van eitjes was ook minder.
- ventje --> slecht zaad, testen waren op alle vlak negatief voor hem. Hij heeft 4 à 5 maand supplementen en vitaminen genomen. Bij 3de test na 4 maand was hoeveelheid al beter.
3 maand later na nieuwe negatieve spermatesten toch aan gyn gevraagd om te mogen starten met fertiliteit.
Neem sinds september Clomid, maar veel last van moodswings, depri gevoelens, fysieke ongemakken.
Eind november 1ste afspraak in CRG Middelheim...hoop op eerste IUI, neem bij volgende cyclus Menopur om bijwerkingen te verminderen.

We keep on hoping and dreaming !!!

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 19 november 2008, 9:48

Pelkie, 30 jaar.

Vriend is al jaren gesteriliseerd.Omdat de kans op omkeerbaarheid in zijn geval klein was, zijn we begonnen aan ICSI in Jette. Het zaad wordt rechtstreeks uit de bijbal gehaald op de dag van PU.

Febr 2007: beslissing om ervoor te gaan

Sept 2007 eerste ICSI (Gonal F- cetrotide), 18 eicellen, 2 embryo's (1 verse en 1 niet goed ontdooide cryo)- geen resultaat

Febr 2008 tweede ICSI (gonal F- cetrotide), 20 eicellen, 3 embryo's (1 verse, 2 cryo's ingeplant)- geen resultaat

5 kg vermagerd
Aug 2008 derde ICSI (snuiven- menopur), 13 eicellen, 2 verse embryo's en bingo!!! Uitgerekend voor mei 2009!
De tripletest wees een verhoogde kans op down uit (goede nekplooimeting nochtans). Toch maar een punctie laten doen en onze dochter is tip top in orde!!!
Laatst gewijzigd door pelkie op 19 december 2008, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten