Who's who

Algemeen Discussieforum
Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 15 augustus 2010, 20:13

Hoi Joke,

Laat je NOOIT overhalen dat je overdrijft hoor! Hier wordt je zeker en vast begrepen en ben je meer dan welkom! Ga zeker eens kijken op de topics i.v.m. IUI. Daar kan je aftellen met andere meisjes en geraak je zo gemakkelijker door de helse wachtweken!
Het is al goed dat ze een reden gevonden hebben voor jullie probleem, zo hebben jullie toch al een ideetje waar jullie voor staan. Het is tot nu toe geen gemakkelijke weg geweest voor jullie maar ik duim en hoop zo dat dit snel zal veranderen. Veel succes met je eerste insiminatie, hier staan de duimen omhoog en de gedachten gaan naar jou (en naar alle andere meiden natuurlijk ook)! GOOD LUCK!!!!

Greetz
Cassyke :D

http://onvervuldewens.blogspot.com/

indirah
Berichten: 488
Lid geworden op: 5 september 2010, 22:05

Bericht door indirah » 9 september 2010, 23:44

Hallo allemaal

Helaas mag ik mezelf ook aansluiten aan deze lange lijst verhalen. Al moet ik zeggen dat velen van jullie ongelooflijk moedig en positief zijn!! Eindelijk een site waarin ik niet de depressie in wordt gepraat, maar toch ook veel hoop lees. Bedankt!

Alhier mijn verhaal:
Een ´actieve´ kinderwens vanaf nov 2008 (ik was toen net 31). Wel al jaren eerder met de pil gestopt.
Na een jaar teleurstellingen naar de dokter, die ons doorverwees naar de gyne.
Tussen jan 2010 en mei 2010 alle standaardonderzoeken waaruit bleek dat ik op vlakken gezond ben :) maar mijn mans rakkers helaas nogal sloom waren :(.
11 mei 2010 eerste IUI (met Menopur)
9 juni 2010 tweede IUI (met Chlomid)
7 juli 2010 derde IUI (met Chlomid)
23 juli 2010 operatief spatader weghalen bij mijn man
2 sept 2010 vierde IUI (met Chlomid).......

..... en afwachten maar! Die vervelende lange weken van wachten waarin je lichaam allerlei signalen afgeven die helemaal niet blijken te zeggen.
Daarin heeft iedereen gelijk op dit forum: je moet je niet meer teveel aantrekken van voorgevoelens, krampen of juist niet krampen, moeiheid, grotere borsten enz enz. Iedereen ervaart het anders en je weet pas waar je staat als je ´n positieve test in je handen hebt.
(al blijf ik natuurlijk toch nog 8 dagen mijn lichaam misinterpreteren, want makkelijker gezegd dan gedaan)

Groeten, I

Glenys
Berichten: 586
Lid geworden op: 19 juni 2008, 16:23

Bericht door Glenys » 10 september 2010, 10:09


Stefi
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 augustus 2009, 15:02

Bericht door Stefi » 10 september 2010, 15:46

Update op pagina 11

Stefi

weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Bericht door weetje81 » 18 september 2010, 18:08

Hallo iedereen,

Ik ben Wendy en mijn vriend en ik proberen nu al een jaar om zwanger te raken. Mijn vriend heeft al 2 dochters uit een vorige relatie, die ik ook zeer graag zie, maar het knaagt aan me dat IK niet zwanger raak. Hij wil ook nog heel graag een kindje, maar voor hem is het minder erg. Ik begrijp het ook wel, hij heeft er al 2. (al vind hij het ook wel erg,hoor)
Mijn vriend zijn sperma is getest geweest, alles OK, ik ben ook oppervlakkig onderzocht geweest (da's al een half jaar geleden).
Op 27 september gaan wij naar de gynaecoloog omdat ik toch wel wil weten of er iets aan de hand is.
Ik wil ook weten wat het ons gaat kosten (al heb ik er zeer veel voor over), wat de verschillende behandelingen zijn, want ik weet er niks van. Ken alleen IVF en dan nog...
Zoals elke vrouw die probeert, is het elke maand weer groot verdriet als mijn maandstonden er zijn.

We hopen op het beste, wij zijn nog maar pas begonnen....

melika
Berichten: 522
Lid geworden op: 2 april 2008, 22:45

Bericht door melika » 17 oktober 2010, 19:51

hallo ,

ik ben melika 29 jaar
september 2006 gestopt met de pil
na een jaar bloedonderzoek -->alles oké
na nog een jaar opnieuw bloedonderzoek + spermastaal+HSG + onderzoek van het baarmoederslijmvlies --> niets speciaals gevonden

advies van de gyn ; start iui omwille van periode van pilstop en leeftijd

november 2008 1e poging : kindje beslist van nog niet te komen
december 2008 start 2e poging , inseminatie op 27/12
negatief resultaat
januari 2009 3de poging inseminatie op 21/1, -resultaat
februari 2009 4de poging negatief
bloedtesten ivf laten doen
maart 2009 : rustpauze; vanaf dag 13 van de cyclus bruinverlies , 1 dag een weinig rood slijmerig bloedverlies en daarna weer bruinverlies

op 27 maart dan toch eindelijk echte regels
op 28 maart terug gestart met menopur voor de 5de iui
eerste echo 3 april ,folikels nog te klein dus verder spuiten en 6 april bloedafname
de gyn kan er niet goed aan uit en laat mij 's avonds komen voor een tweede echo
hij zegt dat de hormoonwaarden niet kloppen met wat hij ziet dus dinsdagavond nog eens bloedname
's avonds mag ik bellen en dan wordt zijn vermoeden bevestigd de eisprong is al voorbij

in april dan weer iui bij eigen gyn
helaas mislukt
blijkbaar hebben we door de gemiste eisprong vorige keer nog een iui poging maar ik ben het beu en wil overstappen naar ivf

half mei start pil voor ivf
25 mei intakegesprek in uza
6 juli pu
7 juli: telefoon van uza ; geen bevruchting dus geen tp => volgende poging icsi

20 juli start pil voor eerste icsipoging
20 november tp van laatste 2 cryo's
2 december 2009: positief resultaat !!!
5 augustus 2010 : geboorte van zoontje Ruben !

bieke01
Berichten: 361
Lid geworden op: 28 juli 2009, 13:48

Bericht door bieke01 » 17 oktober 2010, 23:57

aangepast p 10

Mupsje
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 oktober 2010, 11:19

Bericht door Mupsje » 26 november 2010, 13:05

Hey allemaal,

ik babbel al een tijdje mee op de chat, maar dit is mijn eerste berichtje op het forum.
Gisteren was onze eerste afspraak op fertiliteit, dus vanaf nu hoor ik er hier ook echt bij.

Even kort ons verhaal dan:
Mijn ventje had zich 7 jaar geleden, tijdens een vorige relatie, laten steriliseren. Dit hebben we in januari ongedaan laten maken, maar helaas zijn de spermastalen tot hiertoe niet van goede kwaliteit.
Gisteren zijn we dus voor het eerst naar het fertiliteitscentrum geweest (Middelheim Antwerpen).
Ik heb een echo gehad waarop alles er goed uitzag, we hebben beiden een bloedafname gehad en ventje heeft ook een spermastaal ingeleverd. Binnen 10 dagen moet ik opnieuw een bloedafname laten doen. Binnen 4 weken hebben we dan een nieuwe afspraak om de resultaten te bespreken en een behandeling te starten.
Wordt hopelijk snel vervolgd...

Groetjes,
Mupsje

Update:
07/01/11 counseling
09/01/11 start Suprefact
03/02/11 echo + bloedname => start Menopur
16/02/11 pickup
19/02/11 terugplaatsing 1 embryo, 1 embryo wordt ingevroren

Maya82
Berichten: 220
Lid geworden op: 4 april 2011, 12:00

Bericht door Maya82 » 4 april 2011, 12:19

Hallo iedereen,

ik ben hier nieuw op het forum en wou me toch even uit beleefdheid voorstellen :)

ik ben dus Maya en bijna 29 en dit is ons verhaal:

in september 2009 zijn we uiteindelijk getrouwd en dan ook direct met de pil gestopt, maar door mijn voorgeschiedenis wist ik dat dit niet zo vlot zou lopen.

Op mijn 12 jaar heb ik zoals veel meiden voor de eerste keer mijn regels gekregen, maar jammer genoeg had ik alle dagen bloedverlies. conclusie: pil beginnen nemen. op mijn 22 jaar had ik zoveel last van mijn buik dat ik besloot om nr gasthuisberg te gaan en daar constatatie: endometriose en regels 2x per jaar door laten komen en verder zoveel mogelijk pil doornemen, maar enorm veel last van regels, dus moest ik maar de pil continue doornemen (of ik nu een kinderwens was of niet, daar werd niet naar gekeken...)

nadat we dan met de pil gestopt zijn, had ik heel mooie en regelmatige cycli, maar met heel weinig bloedverlies, nl 2 a 3 dagen.

mei 2010 langs gynea in bonheiden want zo weinig bloedverlies vond men HA ook verdacht, daar moesten we direct met clomid en pregnyl beginnen want baarmoederslijmvlies veel te dun. maar ik had gehoord da clomid je bms-vlies alleen mr dunner maakt, dus na 2 maand ermee gestopt.

nu ben ik eind maart naar LIFE in Leuven geweest en daar stond men perplex dat men mij clomid gaf omv bms-vlies en dus op 13/4 kijkoperaties: hysteroscopie en thlaparascopie en dan verder zien wat we gaan doen...

veel succes aan iedereen hier nog!

Sueke
Berichten: 121
Lid geworden op: 9 mei 2009, 20:36

Bericht door Sueke » 8 augustus 2011, 11:00

Hey ik ben Sueke 35 jaar en ondertussen mama van 2IVF kindjes

In augustus 2003 en ik getrouwd met mijn ventje op 27 jarige leeftijd en het leek ons het ideale moment om aan kindjes te beginnen.
Na een 6 maanden niet gecontroleerd proberen , hadden we in maart een positieve zwangerschapstest. Euforie ten top, maar na 3 weken hevige krampen en beetje bloedverlies. Onmiddellijk naar de gyn en BBZ vastgesteld die op natuurlijke wijze is afgekomen. In juli 2004 kijkoperatie laten uitvoeren waarop kistjes te zien waren op eierstokken, maar voor de rest geen problemen te zien. Ook sperma laten testen en hier een heel goed resultaat dus geen paniek
Onszelf een aantal jaren wijgemaakt dat we maar moesten blijven proberen en dat het wel zou komen, waren we in december 2005 beu om te wachten en zijn terug naar de gyn gestapt. Doroverwezen voor IVF en met wachttijd en de nodige formaliteiten te vervoledigen dan toch kunnen starten in maart 2006. TP op 26/04/2006 een dag om nooit te vergeten want wat blijkt op 08/05/2006 na bloedname... Zwanger na de eerste IVF poging en op 07/01/2007 bevallen van een pracht van een zoon (ondertussen 4,5 jaar) :D :D
Door deze weg te moeten afleggen terwijl er niets gevonden is, heb ik er wel even genoeg van om nog voor een brusje te zorgen dus kinderwens blijft even voldaan te zijn. Tot het in oktober 2008 weer begint te kriebelen. Stop dan ook onmiddellijk met de pil en in november blijven maandstonden uit. Zijn verwonderd en durven niet blij zijn, want na 3 jaar proberen voor eerste nu onmiddellijk zwanger ??? :o Bloedname bij huisarts en jawel zwanger :D Maar ... na 4 weken op 9 weken zwangerschap, hevige krampen en bloedverlies. Met spoed naar gyn en wat blijkt, bbz 2 en weer aan linker eileider; Verdict = verwijdering van eileider met operatie en onmiddellijk stopzetten van natuurlijk proberen en overschakelen naar IVF.
Starten poging op in maart en PU in april met 22 eicellen en vrees voor overstimulatie. 11 goede bevruchtingen dus TP van eentje en 10 in de diepvries :o Maar helaas geen succes en dus ook geen zwangerschap. Dan maar over tot cryo's waarvan eerste poging in juni. Ontdooïng van 6 cryo's maar geen enkele goed genoeg voor TP. Na verlof in juli start cryo poging 2 in augustus. De laatste 4 worden ontdooid en 2 ervan zijn van matige kwaliteit om TP en ze raden aan om ze alle 2 te plaatsen. Na een week maandstonden en na contact met gyn al planning voor volgende IVF te starten in september. Maar na 1 week hevige krampen en opgenomen in spoed, blijkt BBZ 3 en deze keer in rechter eileider; Verdict = wegname rechter eileider en meteen gevonden waarom het niet lukte om zwanger te worden op natuurlijke wijze :(
Hadden er toen wel even genoeg van, maar de kriebel bleef en ondanks we hadden voorgenomen om te stoppen, toch even met de gyn gaan babbelen. Zij zag geen probleem en wanneer we terug zouden willen, mochten we meteen terug starten. Aangezien mijn leeftijd moest ik er niet teveel tijd meer laten overgaan en na het te laten bezinken en veel gebabbel met ventje toch gestart voor de voor ons laatste poging. Start in oktober met TP op 5 december datum om nooit te vergeten :D want wat blijkt na bloedname op 17/12 een vroeg kerstgeschenk en zwanger van de op 17/08/2010 geboren dochter. Ondertussen is mijn zoontje 4,5 jaar en mijn dochter wordt er over een dikke week één jaar. Sta er nog regelmatig bij stil wanneer ik naar mijn kindjes kijk dat ik ongelooflijk blij mag zijn met mijn 2 wondertjes en ben ontzettend content dat IVF bestaat. Het heeft wat tijd, moeite, inspanning en pijn (zowel fysiek als mentaal) gekost, maar we zijn dan toch beloond geweest en het is naar mijn mening de moeite waard geweest, maar dit wens je niemand anders toe

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 27 augustus 2012, 12:40

Ik ben "Loeki", xx jaar (al te vaak moeten aanpassen in de loop der jaren op DVO :wink: ). Wij hebben een probleem met de vorm van de zaadcellen van m'n ventje (aantal en beweeglijkheid ok, maar morfologie tussen 0-6% normale vormen), en zijn in behandeling in Gasthuisberg, Leuven.

September 2006 : wij willen een beebje! Op natuurlijke wijze...
Februari - juni 2008: onderzoeken (ellendige wachtlijst voor laparoscopie).
Augustus 2008 : 1ste IUI met 37.5 IE Menopur, Pregnyl en Utrogestan, mislukt
September 2008: NUVA-ring tegen cysten
Oktober 2008: 2e IUI gestart met 75 IE Menopur (5 eicelletjes in de maak, menopur verminderd, hormoonwaarden ineengestort, menopur verhoogd, hormoonwaarden door het dak, ingestort, gestegen, zo een hoop keren... Uiteindelijk toch IUI gehad). Mislukt.
November - december 2008: 3e IUI in natuurlijke cyclus. Follikel nog nooit zo snel gegroeid, voor de eerste keer een pijnloze HIUI (vorige keren inseminatie in cervix), maar helaas slechter sperma. Resultaat : alweer nougabollen, maar gelukkig mag ik direct aan de pil voor IVF!
Januari 2009: 1ste IVF, start suprefact op 11/1, stimulatie gestart op 22/01 met 150 IE Menopur, maar vier grote follikels. Bij de PU toch een vijfde verrassingsfollikeltje die zelfs een eitje had. Resultaat : vier rijpe eicellen, ééntje bevrucht. TP op dag 2, zwangerschapstest 18/2 : nogmaals nougabollen.
Maart 2009: 2e IVF/ICSI zonder pil. Start 19/03 met suprefact 7 dagen na eisprong in eigen cyclus, 30/03 start 225 IE gonal-f, 10 follikels. 10 rijpe eicellen, 5 proberen te bevruchten met IVF (alle 5 bevrucht ), 5 proberen te bevruchten met ICSI (1 bevrucht ). 3 goeie embykes waarvan 2 teruggeplaatst op 15/04. 1'tje zit in de diepvries. BN op 27/04 : zwanger!!! Bevallen van zoontje "Yveske" op 14/01/10, details zie topic geboorteverhalen bij forumonderdeel zwanger/kinderen.

Na negen maanden start voor brusje. September 2010. Poging tot TP cryootje nr 1. Natuurlijke cyclus is altijd netjes maar net nu uiteraard een ramp. Geen ontdooiing. Oktober 2010. Aan de pil. November 2010. Tweede poging. Hoera een goede cyclus maar... cryootje haalt het niet. :cry: December hysteroscopie en aan de kant gezet door sluiting Gasthuisberg. :? Verse IVF/ICSI poging eind januari 2011. Een bevruchting met Valentijn, toch enige romantiek. :wink: Tot onze verbazing meteen een blijvertje. :shock: :D Baby vervoegt ons gezinnetje op 30/10/2011. :D :D :D

Faith_82
Berichten: 55
Lid geworden op: 2 augustus 2012, 14:47

Bericht door Faith_82 » 20 oktober 2012, 14:08

Mezelf even voorstellen:

Hallo allemaal,

ik ben 'Faith_82'.
Ik ben 30 jaar en heb PCOS.

Aug 2009 werd bij mij PCOS vastgesteld.
Ik had al een vermoeden omdat mijn zus het ook heeft en ik herkende enkele symptomen. Toch was ik even helemaal van slag!!
Ik werd meteen doorgestuurd naar fertiliteit, de MMM in.

Eind aug zouden de OZ'en opstarten. Maar we gingen niet bij de pakken neerzitten en mijn ventje en ik bleven knuffelen in afwachting, je weet nooit ;)

24/8/2009 1e OZ bij ferti: BM-meting mbv inwendige echo. Gyne werd even heel stil... "Mevrouw, u bent zwanger!" Ons doorzettingsvermogen en positiv thinking hebben geloond.
4/5/2010 werd ons zoontje geboren.

September 2011 voelden we ons klaar voor een 2e kindje. Maar MS bleven weer uit, zonder positieve zwangerschapstests in ruil te geven.
Terug naar gyne dus.

Februari 2012 kon ik bij ferti onder.
Na OZ'en werd opgestart met clomid: geen effect!
Dan Menopur inspuiten.
De 1e ronde met Menopur was ik zwanger (28/7/2012) maar deze zwangerschap is in een MK uitgedraaid, MK op 6 weken.

Nu 2e ronde Menopur.
Afgelopen zondag Pregnyl mogen zetten, maandag eitje gesprongen :)
Nu vol ongeduld aan het afwachten om volgend weekend te mogen testen!!

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Bericht door flien » 21 oktober 2012, 19:44

dat dat positief denken inderdaad een goeie invloed kan hebben zal wel waar zijn. Maar ik vrees helaas in mijn geval dat als je jaren in de mmm draait het moeilijker en moeilijker wordt om positief te denken hoor.
En dan moet je wel weten dat ik ook een natuurlijk zoontje rondlopen heb. Maar das ondertussen al 4 jaar geleden.
Bij mij is er tot nog toe niets mis vastgesteld. Enkel de zwemmers laten het totaal afweten. Vandaar al 3 icsi's achter de rug met de laatste een mk op 8 weken.
Enige reden bij mij dat ze kunnen geven is mijn 38 lentes, en tzijn nu net de die die ik niet achteruit kan draaien.

Veel succes.

Stella
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 oktober 2012, 18:11

Hoi

Bericht door Stella » 29 oktober 2012, 18:20

Hoi!

Ik ben Stella. Wij hebben een jaar op de natuurlijke manier geprobeerd zwanger te worden zonder succes. Daarna onderzoeken waaruit bleek dat het sperma van mijn man niet sterk genoeg was. IUI zou volgens de gyneacoloog moeten lukken. We zijn nu aan onze 5de poging. De tweede was raak maar na 6 weken afgekomen. Omdat ik regelmatig de moed verlies en denk dat het precies nooit gaat lukken, ben ik op zoek gegaan op het internet naar lotgenoten en ik hoop me zo wat gesterkt te voelen .... We gaan in het Sint Augustinus ziekenhuis bij dokter Segal.

X

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Re: Hoi

Bericht door flien » 30 oktober 2012, 11:29

Hoi Stella, de moed zakt bij allemaal van ons geregeld in de schoenen hoor. En vaak vind je in de buitenwereld niet het begrip en de steun die je op dat moment nodig hebt. Zelfs een partner staat nog helemaal anders tegenover de behandelingen.
Hier zal je zeker steun en begrip vinden en geloop me het helpt echt wel hoor.
Hier kan je eens je frustraties van je afschrijven en wordt je begrepen als je zegt dat je jaloers bent als je leest dat het bij iemand wel gelukt is.
We moeten allemaal zo ongeveer dezelfde bergen en dalen doorwandelen. Hoe graag we ook een andere weg gevolgd zouden willen hebben in ons leven...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten