L.I.F.E Leuven

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Woodstockske
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 augustus 2012, 11:39

Life Leuven

Bericht door Woodstockske » 17 december 2013, 15:24

Hoi babske,

mijn man & ik zijn 1 jaar in Life Leuven in behandeling geweest bij dr. Valkenburg maar zijn na dat jaar overgestapt naar UZ Leuven.
Ik had het gevoel dat we er aan het lijntje werden gehouden & dat onze gyn alleen maar dacht aan haar eigen zakken te vullen ipv ons echt te helpen.
Onze verstandhouding zat al van in het begin scheef & omdat wij helaas niet zelf meer zwanger kunnen worden, zit in vervroegde menopauze, moesten we beroep doen op een eiceldonor.
Op 8/12 hebben wij onze 1st tp gehad in UZ Leuven maar ik vrees voor het ergste.
Ik hoop voor jou dat je er een goed gevoel bij hebt maar wij hadden dat allesinds niet.
Veel succes alvast.
Groetjes.

Anne1984
Berichten: 30
Lid geworden op: 1 augustus 2019, 22:34

Re: L.I.F.E Leuven

Bericht door Anne1984 » 7 augustus 2019, 6:28

Hey iedereen,
Ik ben nieuw hier, soms kan het eens deugd doen om je eigen ervaring is neer te schrijven en ervaringen te delen.

Wij zijn een samengesteld gezin, waarbij hij reeds kinderen heeft van een vorige relatie.
Ik ben 35 jaar en heb altijd al een kinderwens gehad,
In januari hebben we besloten van toch samen voor ons liefdeskindje te gaan.
Mijn vriend was gesteriliseerd, dus heeft hij besloten om die operatie te laten ongedaan maken.
Helaas kregen we eind mei slecht nieuws dat de herstel operatie niet gelukt was.
Het nieuws kwam als een donderslag bij heldere hemel.

Omdat ik vroeger al vruchtbaarheidsproblemen had (Pcos), ben ik opnieuw bij Dr Valkenburg terecht gekomen in Hove. Zij werkt samen met de 'Life' kliniek in Leuven.
Het voordeel is dat je voor de opvolging bij haar terecht kan in Hove en we enkel voor de ingrepen (these, punctie, insimminatie) naar Leuven moesten gaan.
Zij stond wat sceptisch tegenover de hersteloperatie, 'je had beter meteen voor een These en IFV gegaan, dan had hij zoveel pijn niet moeten lijden' was haar advies.
De hersteloperatie heeft ons idd veel miserie en centen gekost. Moest ik de tijd kunnen terugdraaien, zou ik meteen voor de these en Ivf zijn gegaan.

Twee weken na het gesprek met Dr. Valckenburg, kon mijn partner al binnen in Leuven voor de These.
Na de These ging zijn zaad de diepvries in.
Daarna was het mijn maandstonden afwachten en kon ik vanaf dag 2 beginnen met de Pregnyl injecties.

Ik had aanvankelijk bang voor de injecties bij mezelf.
Het viel allemaal reuze mee, je weet tenslotte waarvoor je het doet.
Buiten een opgeblazen gevoel, heb ik geen bijwerkingen ervaren.

Vrijdag 26 juli heb ik mijn eerste punctie laten doen.
De ingreep zelf was onder plaatselijke verdoving, daar heb ik niets van ervaren. Maar de pijn nadien is niet zo aangenaam, dus heb ik mezelf heel het weekend platte rust gegund. De dag na de punctie lieten ze me weten dat er 13 eitjes waren, waarvan er 9 bevrucht zijn.
Woensdag 31 augustus (5 dagen na de punctie) werd er 1 eitje teruggeplaatst. Er zijn nog 5 van de 9 eicellen overbleven om terug te plaatsen. Wat dus goed nieuws is!

Gisteren (dus 6 dagen na de punctie) heb ik mijn eerste vroegtijdige zwangerschapstest gedaan, ja hoor... een positieve test! Vrijdag moet ik op controle bij Dr. Valkenburg voor bloedname.

Ik ben zeer tevreden over de aanpak van Dr. Valkenburg en de samenwerking met Life.
Dr. Valkenburg is heel open en direct, ik heb altijd van haar stijl gehouden.
Voor de rest heb ik vanaf het begin het gevoel gehad dat ik als patiënt belangrijk was. Zelfs het embryo werd op de dag van de tp voorgesteld (emo momentje) . Bovendien waren de verpleegsters in Life ontzettend vriendelijk! LIFE Leuven is voor mij een zeer goede vruchtbaarheidskliniek.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten