L.I.F.E Leuven

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Bericht door Noa09 » 14 augustus 2010, 18:47

Flien en Wibbeltje,

Hè, wat jammer weer...
Gaat het een beetje met jullie?

Flien, welk soort operatie heeft Dr. Puttemans dan voorgesteld?
Ik veronderstel dat hij een gewone laparoscopie heeft voorgesteld?
Ik heb die in Hasselt gehad, verschillende jaren geleden.
Dan krijg je twee kleine sneetjes in je buik en kijken ze of je bv endometriose hebt.
Normaal gezien mag je dezelfde dag al naar huis dacht ik.
Vraag alles maar goed na tijdens je gesprek he.

Noa09

~Flien~
Berichten: 67
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:12

Bericht door ~Flien~ » 14 augustus 2010, 23:28

ja, die laparoscopie idd... Ik heb afspraak met St Gordts de 31e, dus ik vermoed dat alles van die zaken bij hem te doen zal zijn. Hopelijk geeft hij ook zo goeie uitleg zoals Dr Puttemans!

wibbeltje
Berichten: 158
Lid geworden op: 3 november 2009, 15:59

Bericht door wibbeltje » 15 augustus 2010, 10:37

Wel Flien het gaat eigenlijk over mijn vriendin.
We waren enkele maanden geleden ook al gestart met onderzoeken in Jette en daar uit de tests bleek dat mijn vriendin haar regels niet goed doorkwamen omdat er niet echt een dominant eitje was, conclusie; de rijping een beetje bevorderen met clomid. En dan op basis van de resultaten hebben ze ineens ook telkens Pregnyl gegeven. Behalve de laatste keer dus, Puttemans zei dat de bloedtest een LH-piek vertoonde, dus was er geen Pregnyl nodig ...

Maar wij zitten momenteel toch met wat vragen, deze keer was de inseminatie op dag 12 ipv op dag 13 zoals de andere keren. Waar wij uit afleiden dat de eisprong dus ook een dag eerder was ... dus dan zouden de regels toch ook een dag eerder moeten doorkomen? Wat vrijdag dus zou zijn, maar vandaag nog steeds geen regels te zien.

Nu vragen wij ons af - hoewel de dokter toch die LH-piek in het bloed had gezien - of ze wel een eisprong heeft gehad ... mhhh als er morgen nog niets te bespeuren is, toch maar eens naar Life bellen en wat uitleg vragen.

(ah ja even voor de volledigheid, dus we zijn begonnen met testen in Jette, maar toen we dan zeker wisten dat we in Life mochten beginnen (psychologische gesprekken) hebben we voor Life gekozen)

~Flien~
Berichten: 67
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:12

Bericht door ~Flien~ » 15 augustus 2010, 18:22

wibbeltje schreef:Wel Flien het gaat eigenlijk over mijn vriendin.
We waren enkele maanden geleden ook al gestart met onderzoeken in Jette en daar uit de tests bleek dat mijn vriendin haar regels niet goed doorkwamen omdat er niet echt een dominant eitje was, conclusie; de rijping een beetje bevorderen met clomid. En dan op basis van de resultaten hebben ze ineens ook telkens Pregnyl gegeven. Behalve de laatste keer dus, Puttemans zei dat de bloedtest een LH-piek vertoonde, dus was er geen Pregnyl nodig ...

Maar wij zitten momenteel toch met wat vragen, deze keer was de inseminatie op dag 12 ipv op dag 13 zoals de andere keren. Waar wij uit afleiden dat de eisprong dus ook een dag eerder was ... dus dan zouden de regels toch ook een dag eerder moeten doorkomen? Wat vrijdag dus zou zijn, maar vandaag nog steeds geen regels te zien.

Nu vragen wij ons af - hoewel de dokter toch die LH-piek in het bloed had gezien - of ze wel een eisprong heeft gehad ... mhhh als er morgen nog niets te bespeuren is, toch maar eens naar Life bellen en wat uitleg vragen.

(ah ja even voor de volledigheid, dus we zijn begonnen met testen in Jette, maar toen we dan zeker wisten dat we in Life mochten beginnen (psychologische gesprekken) hebben we voor Life gekozen)
maar als je vriendin idd een goeie LH-piek heeft, dan krijg je idd je eisprong vanzelf hoor!

Over die dag vroeger zou ik me niet echt druk maken :wink: Ik bedoelde hier met een dag vroeger, dat ik pregnyl moest prikken en de dag erna al IUI had, ipv 2 dagen erna...

wibbeltje
Berichten: 158
Lid geworden op: 3 november 2009, 15:59

Bericht door wibbeltje » 15 augustus 2010, 22:02

~Flien~ schreef:maar als je vriendin idd een goeie LH-piek heeft, dan krijg je idd je eisprong vanzelf hoor!

Over die dag vroeger zou ik me niet echt druk maken :wink: Ik bedoelde hier met een dag vroeger, dat ik pregnyl moest prikken en de dag erna al IUI had, ipv 2 dagen erna...
Aha dat was hier de eerste KID ook, 's avonds pregnylspuit en de dag erna om 11u30 eerste inseminatie.

Wel de regels zijn er hier nog steeds niet, heel bizar, want sinds ze clomid neemt, heeft ze steevast op dag 28 haar regels ... we zullen maar wachten zeker ...

~Flien~
Berichten: 67
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:12

Bericht door ~Flien~ » 15 augustus 2010, 22:06

wibbeltje schreef:
~Flien~ schreef:maar als je vriendin idd een goeie LH-piek heeft, dan krijg je idd je eisprong vanzelf hoor!

Over die dag vroeger zou ik me niet echt druk maken :wink: Ik bedoelde hier met een dag vroeger, dat ik pregnyl moest prikken en de dag erna al IUI had, ipv 2 dagen erna...
Aha dat was hier de eerste KID ook, 's avonds pregnylspuit en de dag erna om 11u30 eerste inseminatie.

Wel de regels zijn er hier nog steeds niet, heel bizar, want sinds ze clomid neemt, heeft ze steevast op dag 28 haar regels ... we zullen maar wachten zeker ...
mja, testen kan je altijd, maar ze zijn zo duur ook he, die testers... Een negatieve wil nog n iks zeggen, maar als het positief is, weet je het ook wel sneller als je nu zou testen...

~Flien~
Berichten: 67
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:12

Bericht door ~Flien~ » 16 augustus 2010, 11:24

Zo, 21 sept gaan mijn vriend en ik naar Johan Roose voor een energetische screening...

Ik hoop dat het ons zal helpen, al is het maar mentaal...

sylver29
Berichten: 86
Lid geworden op: 27 mei 2010, 21:29

Bericht door sylver29 » 18 augustus 2010, 20:42

hier heb ik ook graag veel uitleg
ik heb altijd het gevoel da ik alles er moet uittrekken

maar hier hebben we slecht nieuws heb vorige week een miskraam gehad :-(

niets aan te doen
dokter St Gordts heeft me dan ook een nummer gegeven van een psycholoog maar weet ni of ik het ga doen

ik ga wel eens bellen of er een na onderzoek is
om te kijken of alles weg is of ni

Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Bericht door Noa09 » 18 augustus 2010, 21:13

Hoi,

Lieve Sylver, ik lees net dat je een miskraam hebt gehad... vind het zo erg voor je...
Heb hetzelfde meegemaakt in maart van dit jaar.
Laat je verdriet toe, hoe moeilijk het ook is, je geraakt er weer doorheen...

Liefs,

Noa09

sylver29
Berichten: 86
Lid geworden op: 27 mei 2010, 21:29

Bericht door sylver29 » 18 augustus 2010, 21:45

hey noa
ik weet het
maar tis al de 2de miskraam op 1 jaar tijd

Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Bericht door Noa09 » 18 augustus 2010, 22:13

Oei Sylver, dan is het nóg zwaarder...
Kunnen ze geen verdere onderzoeken doen?
Ik denk aan je!

Noa09

wibbeltje
Berichten: 158
Lid geworden op: 3 november 2009, 15:59

Bericht door wibbeltje » 19 augustus 2010, 19:25

Ai Sylver ... hou je goed!

Hier zijn gisteren de regels doorgekomen, dus poging 4 staat op het programma. Volgende week vrijdag FM en bloedafname.

sylver29
Berichten: 86
Lid geworden op: 27 mei 2010, 21:29

Bericht door sylver29 » 20 augustus 2010, 8:23

hey wibbeltje

zo spijtig he :-(

~Flien~
Berichten: 67
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:12

Bericht door ~Flien~ » 23 augustus 2010, 9:34

oh Sylver, dat is toch niet min om te verwerken denk ik! Laat je gevoelens maar de vrije loop en huil maar genoeg uit!

@wibbeltje: hopelijk is poging vier de goeie!

Polly80
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 juni 2010, 19:52

Bericht door Polly80 » 25 augustus 2010, 19:29

hallo allemaal,
ik zit meestal in het iui-clubje, maar zou ook graag wat meepraten op het life-forum. vooral omdat ik voel dat sommige in een gelijkaardige fase zitten (IUI4 of overstap IVF)
heel ff kort over ons:
- te weinig goede zaadjes, maar genoeg voor iui
- 3 IUI's achter de rug zonder resultaat. tot nu toe allemaal in natuurlijke cyclus, zonder medicatie
- de kwaliteit van de stalen gaat achteruit, dus willen ze over naar IVF als IUI4 niet lukt
- IUI4 zou deze week ergens moeten zijn, maar liefje zit in buitenland voor werk t.e.m. zaterdag. vrijdag ga ik voor FM en dan weten we of IUI4 kan doorgaan, anders rustmaand

er gaat nog wat tijd overgaan, maar mijn gedachten zitten al veel bij IVF. Ik heb ongelooflijk veel vragen.
onze intake was bij sylvie gordts. ik was eigenlijk blij met de no-nonsense aanpak. na de klap die we hadden gekregen, konden we vooruit, ik wilde nog niet teveel weten 'we deden gewoon effe die IUI'. Nu het serieuzer wordt, is dat wel veranderd... heb al een keertje Puttemans en een keertje Stefan Gordts gehad. vond ze allebei OK. alleen bij puttemans vond ik het vervelend dat hij tijdens de IUI een praatje begon te slaan over het weer. ik ben dan liever even in mijn eigen gedachten (meestal ga ik alleen)

Flien, jij gaat volgende week dan meer weten over IVF? waarom denk je dat je geen goede eisprong zou hebben? ik vermoed dat ze je dat dan toch al lang gezegd hadden.
moet die kijkoperatie sowieso? hmm, ik ga proberen vrijdag toch ook al wat info te vragen...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten