L.I.F.E Leuven

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
beurtflight
Berichten: 377
Lid geworden op: 2 november 2008, 19:09

Bericht door beurtflight » 26 januari 2009, 17:31

jufke schreef:Ben je dan een week moeten thuisblijven of moest je gewoon gaan werken?

Welk onderzoek moeten jullie nog passeren op 4 februari? Ik moet dus op 3 februari voor de hysteroscopie gaan...
Hey Jufke,
4 februari moeten wij teruggaan voor de bespreking van de biopsie van de endometriose die ze hadden aangetroffen en om te bespreken hoe het nu verder moet.

Ik ben effectief een week thuisgebleven. donderdag geopereerd geweest, maandag willen gaan werken en zo wegdraaien dat je terug naar huis kan gaan. Dan nog thuis gebleven tot woensdag. Eigenlijk had ik heel veel last van wegdraaien en winderigheid.En de eerste twee dagen van de verdoving; maar dat is afhankelijk van mens tot mens Raar maar waar.

:D

kimpy
Berichten: 60
Lid geworden op: 7 januari 2009, 19:18

Bericht door kimpy » 26 januari 2009, 19:00

Jufke,

ik denk dat die hysteroscopie heel persoonsgebonden is, want ik heb achteraf niks last meer gehad, dus het kan zijn dat dat bij jou ook is he!

Je vroeg ook naar de formulieren die je nodig hebt: die krijg je ginder allemaal op tijd en stond mee.

Groetjes van de suprefactsnuivende kimpy

natheke
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 november 2008, 0:46

Bericht door natheke » 26 januari 2009, 23:59

Nog even snel voor het slapengaan: heel veel succes aan Babske voor morgen! Hou ons op de hoogte, ben in gedachte bij jou!
Toi toi en dikke knuffel,
Natheke xxx

jufke
Berichten: 503
Lid geworden op: 12 januari 2009, 20:03

Bericht door jufke » 27 januari 2009, 13:03

Dames, blijven hopen he!!

Ik ben sinds vorige week zondag 18/01 ongesteld en ben toen met de pil moeten beginnen om mijn eitjes op rust te zetten. Is het dan normaal dat ik nu 27/01 nog altijd ongesteld ben? Wel niet meer zo fel, maar toch...

Wat een gedoe allemaal, zwanger willen worden en de pil moeten pakken?!!

succes allemaal

*leen*
Berichten: 21
Lid geworden op: 2 september 2008, 14:57

Bericht door *leen* » 27 januari 2009, 17:44

hey dames,

ik wil me graag bij jullie aansluiten... Mijn vrouwtje en ik zijn ook in behandeling in LIFE. we zijn al sinds nov 2005 bezig om onze kinderwens te vervullen en hopen dat die nu in vervulling gaat.

Ik had afgelopen vrijdag een TP van een toppertje, wat vrouwlief aanmaakte voor mij :) en nu is het dus weer afwachten... We hebben zowat ervaring met iedere gyn daar maar Dr. Valkenburg is degene die ons 'echt' volgt. Ze heeft een eigen praktijk maar werkt samen met LIFE (voor onderzoeken, en ivf/icsi moesten we steeds naar daar)

ik heb de berichten van iedereen in de gauwte gelezen en zal in de toekomst nog wel wat persoonlijker reageren.

succes voor iedereen!

leen

babske
Berichten: 361
Lid geworden op: 8 april 2008, 11:17

Bericht door babske » 28 januari 2009, 14:09

Heyla,

Ik ben gisteren naar LIFE moeten gaan en blijkbaar moet ik toch geopereerd worden van mijn endometriose!! Ik krijg een laparascopie!! Blijkbaar bevindt zich de endo niet alleen in mijn eileider maar ook in de wand van mijn baarmoeder. Ik heb al schrik!!
12febr word ik geopereerd en moet ik één nacht in Leuven blijven...
Het was toch een hele klap om te horen. Vooral omdat we er ons nu niet meer aan verwacht hadden.
Dus duimen he meisjes!!

x x x babske

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 28 januari 2009, 14:13

Ai Babske, das een hele boterham om te slikken hé. Wel goed dat ze het toch gezien hebben, je kan er maar vanaf zijn meid!

En 12/2, das heel snel al hé, prima!

Thumbs up!!!

*leen*
Berichten: 21
Lid geworden op: 2 september 2008, 14:57

Bericht door *leen* » 28 januari 2009, 14:58

Babske, ai oei, dat is geen leuk nieuws om te lezen van je! Ik begrijp heel goed dat je toch ook wel schrok van de resultaten. Je weet nu wel wat er aan de hand is en ze hieraan iets kunnen doen, maar dat neemt niet weg dat je het niet erg vindt hé?!
en weer dat wachten en uitstellen... pff... niet leuk!

groetjes

Vereltje
Berichten: 1948
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:02

Bericht door Vereltje » 28 januari 2009, 15:02

Hey Babske, je hoeft niet te panikeren hoor. Ik heb zelf net mijn tweede laparoscopie achter de rug. Bij de eerste hadden ze namelijk redelijk uitgebreide endometriose vastgesteld (zat bij mij echt overal verspreid in mijn buikholte), en zelfs mijn eileiders waren ondoorgankelijk. Daarom heb ik drie maanden aan de hormonen gemoeten om mijn menopauze op te wekken, zodat de endometriose "uitdroogt". Daarna hebben ze met een tweede laparoscopie de rest van de endometriose kunnen weghalen en hebben ze kunnen zien dat mijn beide eileiders weer doorgankelijk zijn.

Die laparo's zijn niet zo zwaar. Buiten een beetje suffig gevoel van die verdoving ben je al snel weer de oude. Je moet er alleen goed op letten dat je de eerste 24 uur plat blijft liggen (of toch zoveel mogelijk, liggend eten is nogal moeilijk :wink: ) omdat je anders pijn krijgt aan je schouders. Ik heb telkens een weekje gekregen om te bekomen, en had dat wel nodig, hoewel er veel dames zijn die dat veel te lang vinden.

Als ik het goed begrijp is de endo bij jou niet zo uitgebreid, dus ben je er waarschijnlijk in 1 keer vanaf. En zoals Loeki zegt, 12 februari komt er al snel aan, dan is dat ook weer achter de rug en kan je verder!

Veel sterkte!

beurtflight
Berichten: 377
Lid geworden op: 2 november 2008, 19:09

Bericht door beurtflight » 28 januari 2009, 16:24

babske schreef:Heyla,

Ik ben gisteren naar LIFE moeten gaan en blijkbaar moet ik toch geopereerd worden van mijn endometriose!! Ik krijg een laparascopie!! Blijkbaar bevindt zich de endo niet alleen in mijn eileider maar ook in de wand van mijn baarmoeder. Ik heb al schrik!!
12febr word ik geopereerd en moet ik één nacht in Leuven blijven...
Het was toch een hele klap om te horen. Vooral omdat we er ons nu niet meer aan verwacht hadden.
Dus duimen he meisjes!!

x x x babske
Hey meid
Veel succes. ik had het geluk dat het nog niet in mijn eileider zat, maar enkel op de wanden van mijn baarmoeder. Een weekje op je tanden bijten en dan is dat ook weer even over. Ik ken het gevoel hoor. Ik dacht ook dat ik me aan niets meer kon verwachten. In ieder geval kop opmeid. Het komt wel in orde. Zie naar mij. :D

lise2
Berichten: 73
Lid geworden op: 5 januari 2009, 17:37

Bericht door lise2 » 28 januari 2009, 16:53

Hey Babske,

Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent van het nieuws. Ik duim dat het mee zal vallen. Alleszins heel veel succes ermee!

Hoe hebben ze bij jullie eigenlijk de endometriose ontdekt? Doen ze daar sowieso onderzoek naar, of is dat alleen bij erge pijnklachten of zo?

Veel liefs,
Lise

kimpy
Berichten: 60
Lid geworden op: 7 januari 2009, 19:18

Bericht door kimpy » 28 januari 2009, 17:23

hey babs,
Heb ook al een laproscopie gehad om cyste weg te halen en eigenlijk viel de pijn achteraf reuze mee! Goed dat ze ze zo snel doen dan gaat het redelijk vooruit en hoef je niet te lang te wachten! Veel succes en hou de moed erin!

natheke
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 november 2008, 0:46

Bericht door natheke » 28 januari 2009, 20:09

Hoi Babske,

Das allemaal niet leuk om te horen! 12/2 lijkt snel, maar als jij het bent die tot dan moet wachten, kruipt de tijd maar heel traag vooruit. Al enig idee hoe lang het na de laparo duurt om verdere stappen te ondernemen?
Net als Lise2 vraag ik me ook af hoe ze die endometriose ontdekt hebben. Door die NMR? Want als ik mij goed herinner, zien ze dat niet op echo.
Leen, welkom hier! Je bent ah juiste adres hier, ben zelf nog maar enkele weken op dit forum, maar het doet deugd, je krijgt steun, we leven allemaal met elkaar mee en dat hebben we allemaal nodig.
Jufke, voor jou hoop ik dat de duivels snel uit het land zijn!
Ik moet vrijdag terug naar Dr Gordts voor een FM, bloedname en samenlevingstest! Gisteren mijn ventje zijn spermastaal nog eens binnen gebracht bij LIFE en waarsch weet ik dat resultaat vrijdag ook! Morgen kunnen we dus weer klussen ;-)

Groetjes,
Natheke xxx

beurtflight
Berichten: 377
Lid geworden op: 2 november 2008, 19:09

Bericht door beurtflight » 29 januari 2009, 17:39

lise2 schreef:Hey Babske,

Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent van het nieuws. Ik duim dat het mee zal vallen. Alleszins heel veel succes ermee!

Hoe hebben ze bij jullie eigenlijk de endometriose ontdekt? Doen ze daar sowieso onderzoek naar, of is dat alleen bij erge pijnklachten of zo?

Veel liefs,
Lise
Bij mij hebben ze het ontdekt met de kijkoperatie.

grz eefje

babske
Berichten: 361
Lid geworden op: 8 april 2008, 11:17

Bericht door babske » 29 januari 2009, 19:22

Ik wil jullie allemaal bedanken voor de steun en jullie oppeppende woorden!!! Dat doet toch deugd hoor!!

12februari is inderdaad niet lang meer.. gelukkig maar!! Ik kan er maar vanaf zijn. En nu ik weet dat de lapascopie bij jullie zo goed is meegevallen heb ik toch al minder schrik. Weet je dat ik meer schrik heb dat ze me niet op een 1-persoonskamer zullen leggen en dat ik misschien mijn kamer moet delen met een pas-bevallen vrouw?!?! Ik wil dat écht niet meemaken hoor!!

Bij mij hebben ze de endometriose in mijn eileider ontdekt via een inwendige echo en omdat ik na 3x IUI en 3x ICSI nog steeds niet zwanger ben, hebben ze een NMR gedaan en daarop was te zien dat er ook endo in mijn baarmoederwand zit. Zijn jullie ook allemaal 1nacht in het ziekenhuis moeten blijven?

Natheke, veel succes morgen bij dr. Gordts. Hopelijk vallen jullie uitslagen een beetje mee hé!!

Dikke knuffel voor iedereen!!!! Babske x

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten