L.I.F.E Leuven

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
natheke
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 november 2008, 0:46

Bericht door natheke » 29 januari 2009, 23:52

Babske,

Maak je maar geen zorgen over de afdeling waar je na je ingreep terecht gaat komen! Je gaat zeker niet op de materniteit komen te liggen! Jij gaat volgens mij op 3A terecht komen en dat is een afdeling van heelkunde, daar liggen vooral patiënten van fertiliteit, gyneco (geen verloskunde, wel hysterectomie, enz...), uro,...
Ga nu slapen en morgen terug naar LIFE :) Ik hou jullie wel op de hoogte!

Slaapwel iedereen
Natheke xxx

babske
Berichten: 361
Lid geworden op: 8 april 2008, 11:17

Bericht door babske » 30 januari 2009, 15:22

Hey Natheke,

En hoe was 't bij LIFE?
Mij hebben ze gezegd dat ik op materniteit terecht ga komen omdat ze in het hoofdgebouw aan het werk zijn.... Dus volgens mij gaan ze me gewoon leggen waar plaats is :(
Ik hoop toch dat ze er een klein beetje rekening mee houden!

Hou ons op de hoogte eh meid!!

babske

natheke
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 november 2008, 0:46

Bericht door natheke » 31 januari 2009, 1:16

Hello girls,

Deze morgen bij LIFE geweest. Echo gehad, mooie follikel te zien, dat was dus fijn om te horen. Bloedname gehad en ze hebben mij dan rond drie uur deze namiddag gebeld om te zeggen dat bloedname en echo perfect overeenstemmen en dat ik zondag een eisprong zal hebben. :D We zijn wel nog in de fase van cyclusevaluatie, maar we gaan toch goed klussen zondag, de kans is miss heel klein, maar toch... :wink:
Spermatest (de tweede) van mijn schatteke was nog beter qua hoeveelheid, iets minder dan vorige keer qua beweeglijkheid maar dan weer heel veel verbeterd qua vorm! Wat wisselend, maar wel beter dan het vorige staal! Samenlevingstest was niet zo goed, er waren nog maar weinig beweegbare zaadcellen te zien, maar dat kan volgens dr ook te maken hebben met het feit dat ik pas zondag een eisprong zal hebben en de doorlaatbaarheid van het slijmvlies nog niet ideaal is. Enfin, zo heb ik het begrepen. Jullie mogen mij altijd corrigeren als ik mis ben, want ik ben nog een beginneling en jullie (helaas) de ervaringsdeskundigen! :?
Had eens iets gelezen op een forum van een man die medicatie nam om zijn zaadcellen te verbeteren en heb dat aan Dr Gordts gevraagd en zij zei dat de androloog een onderzoek kan doen en dan kan beslissen of mijn ventje voor die medicatie in aanmerking komt. Hebben dus 13 februari een afspraak bij de androloog, baadt het niet, dan schaadt het niet. Hij kijkt er wel niet naar uit, begrijpelijk maar ja, precies of ik dit allemaal plezant vind!!!
Ik heb volgende donderdag een nieuwe afspraak voor een bloedname en een echo, om half 9, en aangezien ik toch in Leuven werk, begin ik gewoon half uurtje later te werken, mijn diensthoofd en collega's zijn op de hoogte, dus dat is niet echt een probleem. De volgende afspraak is bij Dr Campo, maakt mij niet echt uit bij wie ik moet gaan, maar wie van jullie heeft al ervaring met hem? Zowel goede als minder goede ervaringen zijn welkom! Geeft hij veel uitleg?

Babske, ik werk daar en wist zelfs niet dat ze in het hoofdgebouw ah werken zijn! Vraag er naar als je je laat inschrijven aan het onthaal! In deze situatie op de mat liggen is echt niet ideaal, ook al lig je in een aparte kamer, het gekrijs van de babytjes in de andere kamers zal je waarsch toch wel horen! Jammer dat we elkaar niet kennen, anders zou ik je zeker even komen bezoeken en je een dikke knuffel komen geven!

Bye bye,
Natheke xxx

lise2
Berichten: 73
Lid geworden op: 5 januari 2009, 17:37

Bericht door lise2 » 31 januari 2009, 9:39

Hey Natheke,

Ik denk dat wij voor het moment ongeveer in dezelfde situatie zitten. Ik zit ook in een eerste'evaluatieronde' bij L.I.F.E. Ik moet wel Pregnyl spuiten.
Mijn eerste gesprek was met Dr. Campo. Vriendelijke man vond ik. Ondertussen zit ik wel terug met een aantal vragen, vooral over hoe het nu verder gaat gaan qua onderzoeken en zo. Maar ik denk dat ik gewoon even geduld moet hebben totdat ze deze cyclus gevolgd hebben en dan zullen ze wel verder uitleggen.

Ben jij dan tussendoor nog bij Dr Gordts geweest om dat te vragen van de androloog?
Ik weet nog niet wanneer mijn volgende afspraak zal zijn.
Ik moet ook wel donderdag op controle voor echo en bloedname.

Ben mijn eerste echo was de samenlevingstest ook niet zo goed, er bewoog niet meer zo veel, maar ze hebben toen ook gezegd dat dat normaal was in dat stadium van de cyclus.

Goed klussen dit weekend! :wink:

Veel liefs,
Lise

babske
Berichten: 361
Lid geworden op: 8 april 2008, 11:17

Bericht door babske » 31 januari 2009, 14:24

Natheke,

Ik heb dr. Campo al een paar keer gehad toen ik nog in Genk in behandeling was. Hij zit daar geloof ik ook één dag in de week. Hij heeft bij mij twee keer mijn PU gedaan en één keer mijn hysteroscopie. Ik vond hem een heel lieve en plezante dokter.
Ik denk niet dat je je daar zorgen om moet maken.

Allé, jullie zondag klussen :wink: Gelijk hebben jullie!! Het moest maar eens helpen hé! Veel geluk in elk geval!

En jij weet niet dat ze in het hoofdgebouw aan het werk zijn? Tja dat is wat de secretaresse bij LIFE tegen me heeft gezegd. Ze zei me dat ik op materniteit terecht zou komen. :(
Ik ben er niet écht content mee. Maar ik zal daar waarschijnlijk toch niks aan te zeggen hebben vrees ik :?:

Ik ben toch benieuwd of je man medicatie voor zijn zaad kan nemen? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Maar als het bestaat....waarom niet hé.

Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend toe en tot de volgende x x

natheke
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 november 2008, 0:46

Bericht door natheke » 2 februari 2009, 23:11

Dag meisjes,

Wat is het hier stil de voorbije dagen! Reden te meer om dit topic wakker te houden.
Maak me geen zorgen voor consultatie bij Dr Campo en na jullie positieve ervaringen al zeker niet meer.
We zitten nog in de beginfase en ik denk dat ik iedereen daar nog wel eens zal zien. Maar dat vind ik echt niet erg.
Geeft Dr Campo veel uitleg? Dat vind ik wel heel belangrijk, ben graag goed geïnformeerd. Maar ik begrijp dat er ook mensen zijn die alleen mar het hoogst nodige willen weten!
Wij hebben gisteren goed geklust, de laatste strohalm gegrepen voor we echt aan de MMM beginnen. Ik verwacht er niks van, zo kan ik dus ook niet teleurgesteld zijn over 14 dagen.
Babske, over die medicatie om de spermakwaliteit te verbeteren had ik eens iets op een forum gelezen en ik heb dat dan maar aan Dr Gordts gevraagd en ze zei dat ze niet wist of mijn ventje daarvoor in aanmerking kwam, en dat het alleen de androloog was die ons dat zou kunnen bevestigen of ontkennen, vandaar dat ik dus maar meteen een afspraak gemaakt heb, we zien wel!
Lise2, jouw verhaal klinkt wel allemaal heel herkenbaar. Waarom moet jij nu al Pregnyl spuiten?
Ik verwacht ook dat als mijne cyclus bijna ten einde is, ze ons meer zullen vertellen hoe het nu verder moet. Wij weten wel al dat het IUI gaat worden, maar weet nog niet of ik al dan niet gestimuleerd moet worden. Was vorige vrijdag bij LIFE op raadpleging voor echo, bloedname en samenlevingstest en toen heb ik het gevraagd van die medicatie voor de man.
Wanneer moet jij donderdag gaan? Ik om half negen 's morgens. Ik meen dat ze echo's en bloednames tussen 8 en 10 's morgens doen, dus veronderstel ik dat jij dan ook moet gaan???

Liefs,
Natheke xxx

beurtflight
Berichten: 377
Lid geworden op: 2 november 2008, 19:09

Bericht door beurtflight » 3 februari 2009, 19:37

Ja inderdaad stil hier. Ik denk omdat de meesten onder ons aan het aftellen zijn. Ik mag morgen langsgaan bij Puttemans. Ik ben is benieuwd wat hij te zeggen heeft. Ondertussen ben ik maar aan het wachten op mijn MS. Die komen maar niet door na de operatie. Heeft iemand hier ervaring mee na zo'n ingreep?

grz eefje

natheke
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 november 2008, 0:46

Bericht door natheke » 3 februari 2009, 21:33

Dag Eefje

Nee geen ervaring mee, maar wil effe reageren om je veel suc6 te wensen voor morgen! Hou ons op de hoogte hè!
Hoe ist met de andere dames???

Liefs,
Natheke xxx

lise2
Berichten: 73
Lid geworden op: 5 januari 2009, 17:37

Bericht door lise2 » 4 februari 2009, 9:43

Hey,

Hier gaat het wel. Beetje aan het afwachten wat er gaat komen. En gisteren nog eens een poging gedaan om hard te werken, het was nodig. Ik ben toch een klein beetje vooruit geraakt.

Ik moet Pregnyl spuiten om mijn eitje beter te laten springen. Ik heb de voorbije 2 cylussen enkel Clomid genomen en had daarmee wel een eisprong (was daar wel al blij mee na bijna 9 maanden zonder) maar de kwaliteit was niet zo goed. Temperatuur bijgehouden en die steeg wel maar eigenlijk redelijk laat (tja, een dieseltje...) en ook te traag, hij klom zo langzaam omhoog en dat is normaal niet echt de bedoeling denk ik.

Hebben jullie dat ook, als er iets mis loopt vb. op het werk of zo, baas die iets stom zegt, of iets anders wat niet lukt, of gewoon een slechte dag, dan komt er bij mij altijd de gedachte bij "en ik kan ook al geen kinderen krijgen" (of ja, misschien wel, maar god weet wanneer).
Terwijl dat dat er op dat moment niks mee te maken heeft, maar het maakt precies alles erger.
Snappen jullie wat ik bedoel? (volgens mij spreek ik een beetje wartaal)

Natheke, miischien tot donderdag! Ik moet er iets na jou zijn.

Veel liefs,
Lise

beurtflight
Berichten: 377
Lid geworden op: 2 november 2008, 19:09

Bericht door beurtflight » 4 februari 2009, 18:20

hey

juist terug van LIFE: Diagnose van de biopsie positief: endometriose niet kwaadaardig.

Tweede was. Clomid beginnen nemen en inseminatie gedurende 4 keer.

Serieuze slag gekregen. Even eronderdoor gegaan.

Ik denk dat we nog twee maandjes wachten om eraan te beginnen. eind maart begin april. Eerst even dit verwerken en dan hop voort.

Lise, ik begrijp je volkomen.
grz eefje

lise2
Berichten: 73
Lid geworden op: 5 januari 2009, 17:37

Bericht door lise2 » 4 februari 2009, 18:52

Hey Eefje,

Ik kan me voorstellen dat dat een klap is. Laat het maar even bezinken, heel veel sterkte!

Ik heb toch een beetje schrik voor morgen. Wat zullen de vervolgplannen bij mij zijn?
Tja, we zullen wel zien.

Veel liefs,
Lise

natheke
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 november 2008, 0:46

Bericht door natheke » 4 februari 2009, 23:51

Dag Eefje,

Wat jammer dat je er nu even onder door zit, maar wel heel begrijpelijk. En je moet inderdaad zelf beslissen wanneer je met IUI van start wil gaan. Als jij alles nu even wil laten bezinken, moet je dat doen, het is jouw lichaam en het zijn jouw emoties!
Alvast heel veel sterkte en een superdikke knuffel van mij xxx

Hey Lise,

Het wordt weer spannend hè meid! Wil je alvast heel veel succes wensen voor morgen!!! Ja, ben ook weer benieuwd wat ze morgen weer voor nieuws hebben, maar ik ben eigenlijk wel rustig, ben eigenlijk nog nooit zenuachtig geweest om naar LIFE te gaan, gek hè :wink: Ik ben eigenlijk meer benieuwd dan zenuwachtig, laat het me zo zeggen.
En ik begrijp je volledig, als er iets is of misloopt, dan denk ik altijd, moet dat er nu ook nog bij komen, maar sommige dagen kan ik er heel goed mee om en andere dagen zou ik alleen maar in mijn bed willen blijven en slapen om alles een beetje te vergeten :? Stel me wel vaak de vraag: waarom ik? En op sommige dagen denk ik: het overkomt mij omdat ik het aan kan. Ik heb al heel veel mee gemaakt in mijn (jonge) leven, mijn ouders zijn al allebei gestorven, en nu dit. Dacht dat ik al genoeg pech in het leven had gehad, maar met dit zelfbeklag kom ik niet vooruit, dus probeer ik zo veel mogelijk realistisch optimistisch te zijn :) Ik heb dit alles al wel goed verwerkt, maar nu mis ik mijn ouders wel nog extra, we hadden een super goeie band en zij zouden me nu enorm steunen, maar van ergens ver weg, voel ik hun toch nog wel wat bij me. Met mijn schoonouders heb(ben) ik(we) zachtjes uitgedrukt een slechte band. Gelukkig zijn er mijn hartsvriendinnen en jullie natuurlijk!
Misschien tot morgen!!!

Ook voor jou een dikke knuffel,
Natheke xxx

beurtflight
Berichten: 377
Lid geworden op: 2 november 2008, 19:09

Bericht door beurtflight » 5 februari 2009, 7:49

hey meiden

bedankt voor de steun. Ik duim voor je mee voor vandaag Lise. Hou ons op de hoogte.

:wink:

lise2
Berichten: 73
Lid geworden op: 5 januari 2009, 17:37

Bericht door lise2 » 5 februari 2009, 10:43

Hey,

Het zit er alweer op. En eigenlijk weet ik nu nog niks meer dan gisteren. Behalve dan misschien dat ik tch ga moeten leren wat meer geduld hebben!

Volgens echo zu er een eisprong zijn geweest. Straks kijken of de bloedresultaten ok zijn en dan wachten tot ik mijn regels heb.
Dan moet ik de week daarna terug, gaan ze baarmoeder bekijken en dan beslissen hoe het verder zal gaan.

Dan zitten we weeral 2 of 3 weken verder, heb wel het gevoel dat het zo traag vooruit gaat. Maar ja, niks aan te doen zeker?

Natheke, hoe is het bij jou geweest?

Ik vind het wel een mooie gedachte dat het ons overkomt omdat we het aankunnen. Vooropig lukt het mij nog niet zo goed om het zo te bekijken, maar je hebt gelijk, met zelfbeklag komen we helemaal nergens.
Jij hebt je portie anders ook wel gehad. Sterk dat je er zo mee om kan en ik snap het wel dat je ze nu extra mist.

Knuffel,
Lise

babske
Berichten: 361
Lid geworden op: 8 april 2008, 11:17

Bericht door babske » 5 februari 2009, 11:25

Beurtflight,

Gelukkig is je endo niet kwaadaardig hé!! Heb jij je endo ondertussen al laten verwijderen of kan het voorlopig bij jou geen kwaad voor een evt zwangerschap?
Meid, ik begrijp dat het een klap is die je krijgt als ze afkomen met IUI. Ik denk dat de meesten dat wel ervaren als een klap. Wij hadden ons er 3 jaar geleden wel aan verwacht dat we zouden moeten starten met IUI, maar als ze je dat dan zeggen, komt dat toch altijd hard aan hé.
Neem gewoon even de tijd om alles te laten bezinken. Jullie moeten er zelf klaar voor zijn!!! Kop op hé!!

Natheke,

Meid, ik heb heel veel bewondering voor je!! Je hebt inderdaad al heel wat meegemaakt in je leven!! En dan nu dit!!!! Maar geloof me... de 'WAAROM-WIJ??'-vraag die stellen wij ons na drie jaar nog steeds!!
We hebben misschien al miljoenen keren gezegd dat alles zo oneerlijk verloopt in de wereld... Maar daar geraken we geen stap verder mee hé. En toch blijven we ons de vraag stellen 'Waarom?'.
Als ze me drie jaar geleden hadden verteld dat we dit allemaal zouden moeten ondergaan, zou ik gezegd hebben dat ik dat nooit zou aankunnen. Het is en het blijft psychisch enorm zwaar!!!
Maar gelukkig hebben we elkaar hier en kunnen we troost en moed bij elkaar vinden hé...

Lise

Ik geloof je graag dat het je allemaal veel te lang duurt. Je wil vooruit en dat is op dit moment niet zo hé. Maar eens ze weten of er een probleem is en welk probleem er is, zal het ook allemaal een beetje sneller gaan hoor.
Wij zitten nu ook in zo'n periode dat het ons allemaal weer veel te lang duurt. We hebben in oktober onze derde ICSI gehad en sindsdien zijn we overgegaan naar van Genk naar Leuven en nu moet ik wachten tot mijn operatie van mijn endo doorgaat (12febr). En dan hopen we dat we ook weer vlug kunnen starten met een volgende behandeling. Soms gaat het allemaal veel te traag vooruit hé.
Maar toch de moed erin houden!!!

Lieve groetjes Babske

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten