Wie meer wil lezen

Algemeen Discussieforum
Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 27 april 2009, 22:11

hmm, toch eens te bekijken dan, als je boeken kan bestellen :D

Ik weet niet welke barbie ik zou zijn.. Maar als je ze zou kopen ( :roll: ) kan je later wel mooi aan je kindje uitleggen hoe het ter wereld gekomen is, é :wink:

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 5 mei 2009, 8:27

deze week in Flair: een artikel (deel 2 zelfs al) over 'gevecht om een kind'.

:oops: ikzelf sta er ook in met een mini-artikeltje :oops:

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 5 mei 2009, 9:59

'k was van plan om den dag allemaal te kopen voor op reis, maar dan koop ik direct de flair!!

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 6 mei 2009, 8:47

Woohoo Sterretje!
Als ik hier uit mijn bed geraak vandaag, zal ik eens naar de winkel gaan om de Flair te bekijken/kopen (koop hem anders nooit, maar voor jou misschien wel!)


Ikzelf heb nog een mooie blogpost opgesnord:
"The evolution of an infertile"
http://princesssmartypantswrites.blogsp ... rtile.html
Ikzelf heb elementen van zowel stadium 6 als 7... wil zo snel mogelijk naar stadium 8 over gaan, maar vrees dat ik er nog laaaaaang op zal moeten wachten.

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 6 mei 2009, 9:14

Maar nee Mies, je bent toch nog geen 7??? Nog belange niet, meid!!!
Gewoon die fase overslaan en rechtstreeks van fase 6 naar 8 :wink:

Ik zit nog in fase 4/5, binnenkort naar fase 6 :D Beetje bang voor fase 7 :?

K'tje
Berichten: 1105
Lid geworden op: 7 april 2008, 15:46

Bericht door K'tje » 6 mei 2009, 11:17

Sterretje, ik heb het Flair-artikel gisteren gelezen!! Ik veronderstel dat je in het onderste hokje staat, want die andere mevrouw is al 35 weken zwanger hé.

Chapeau, ik vind het altijd weer sterk als mensen hun verhaal durven/kunnen delen!!

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 6 mei 2009, 11:27

Inderdaad. het onderste artikel.
Veeeeel te klein en weinig tekst naar mijn zin, maar ja we zouden met iedereen hier een dik boek kunnen uitbrengen hoor!

Lisa Simpson
Berichten: 213
Lid geworden op: 17 november 2008, 16:43

Bericht door Lisa Simpson » 10 mei 2009, 13:27

Marleen Temmerman, hoofd dienst fertiliteit vh UZGent en politica bij de SPa heeft een nieuw boek over vrouwen en zwangerschappen in Afrika. Maar ze heeft blijkbaar zelf ook heel wat moeten doen om zwanger te worden, amai en dat in haar functie! De rest van het artikel is ook wel interessant, over hoe vrouwen in afrika anders omgaan met kinderen en zwangerschap dan wij

http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... d=ME2A12MB

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 15 juni 2009, 12:42

Dit weekend stond er in het nieuwsblad (wegens vaderdag :roll: ) een artikel:

"Zijn kinderloze mannen gelukkiger dan..."

En toen stond dat statistisch gezien mannen zonder kinderen gelukkiger zijn dan mannen mét kinderen. Maar, ze namen de proef op de som en lieten 6 medewerkers hun zegje doen, waarvan 3 papa's en 3 niet-papa's.

Nu, van de niet-papa's zat er toch één bij waarvan zijn subtiteltje was "als de natuur lotto speelt", die dus vertelde dat zij niet zijn kunnen zwanger worden, zelfs niet met medische behandelingen. Hij vertelde dat ze er nu uiteindelijk mee kunnen leven, maar dat het toch wel pijnlijke momenten zijn als de bureau's van zijn collega's versierd zijn en de zijne niet..

Allee, da's toch weer een klein beetje aandacht aan de verloren ooievaar, nietwaar?

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 8 juli 2009, 17:26

Vandaag in verschillende kranten:

Wetenschappers creëren kunstmatig sperma

http://www.demorgen.be/dm/nl/993/Gezond ... erma.dhtml

Bokje

marb
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 augustus 2008, 11:53

Bericht door marb » 16 juli 2009, 9:23


Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 16 juli 2009, 9:39

Kheb me altijd al afgevraagd waarom ze dat niet vaker doen of niet zouden kunnen. Laat maar komen die wetenschap!

De reakties die je leest eronder zijn wel weer... De mensen weten toch echt niet wat ze zeggen. :?

Ik ben wel voor een "maximale-zwanger-leeftijd", maar die zou eerder gelinkt moeten zijn aan levensverwachting (kvind toch dat je je kind moet kunnen grootbrengen alvorens te sterven - je kan dat niet altijd kiezen maar jullie weten wel wat ik bedoel).

Ik zou ook best nu een voorraadje eicellen willen laten invriezen, zodat ik geruster ben in de kwaliteit ervan als we op m'n 38 ste aan 't tweede kindje willen beginnen.

Ik besef wel dat 't nadeel is dat ze eigenlijk gewoon de leeftijdsgrens opschuiven hé. Ik besef dat 't voor velen nog altijd niet goed zal zijn. Nu staat de grens op 43 zeker, stel dat het met deze methode 50 of 55 zou zijn, dan zullen er ook een pak 56-jarigen zijn die uit de boot vallen omdat ze dan toch weer wachten tot dan.

Het is overigens een superoplossing vind ik voor vrouwen die lang van te voren weten dat ze alleen maar zwanger kunnen worden met IVF. Die wegens een operatie, kanker, PCO of weet ik veel wat allemaal bijna zeker zijn of een grote kans hebben via IVF te moeten gaan. Of diegenen met een partner met mindere zaadcelkwaliteit. Dan laat je "gewoon" eicellen invriezen op je 20ste, en begin je 10 jaar later met meer kans op slagen aan je kinderwens.

Vereltje
Berichten: 1948
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:02

Bericht door Vereltje » 16 juli 2009, 9:49

In het thema van "tot welke leeftijd mag je zwanger worden" het volgende artikeltje:
http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... =gestorven

De Spaanse mevrouw die op haar 68 nog een tweeling op de wereld zette, is gestorven nu haar tweeling 2 jaar is. De vrouw was alleenstaand, dus wat moet er nu met die twee ukjes gebeuren??

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 16 juli 2009, 10:12

Zo een eicel"bank" zie ik wel zitten. Devroey heeft dat hier trouwens ook al eens voorgesteld. Het stond in de krant ik denk rond oktober of zo vorig jaar. Maar dan idd met leeftijdsbeperking vind ik.
Alé zoals die vrouw die op 68-jarige lft een tweeling kreeg als alleenstaande vrouw en nu overleden is, dat vind ik persoonlijk te ver. Ik wil niet zeggen dat "oudere" vrouwen geen recht hebben op kinderen, maar er zijn toch grenzen. Maar ja, waar zet je de grens? Is dat ook niet subjectief? Ik vind het moeilijk om daar zelf een grens op te stellen.

Liefs,

Bokje

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 16 juli 2009, 11:58

Kdenk dat het enige wat je ergens objectief kan doen is het koppelen aan de statistische levensverwachting. Dat min 30 jaar ofzo... Maar ja, van de vrouw dan, dat is dan ook weer ergens discriminerend.

68 vond ik er ook wat over. Al had ze statistisch gezien vast wel langer geleefd, dus je weet 't nooit, maar toch, de kans dat je op 68 nog je kinderen kan grootbrengen tot een leeftijd waarop ze zelfstandig zijn, is toch klein hé.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten