Wat nu?

Algemeen Discussieforum
L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 19 augustus 2009, 16:15

jullie zijn superlief
er kan alweer n lachje af :)
lang leve scherpenheuvel!

laat ons realistisch zijn en zeggen dat er met de hulp van die medische toestanden toch n baby in ons buik moet zitten binnen een jaar, voor ons allemaal hier, wat vinden jullie daarvan?

hoe voelt een eisprong trouwens? ik voel daar nooit iets van, maar moet zeggen dat ik hier het laatste half uur toch wat (een heel klein beetje) maandstonden-achtige gevoelens en steekjes heb aan linkerkant (maar ik weet natuurlijk niet meer aan welke kant die follikel moest springen, uilskuiken da'k ben)... ik zal dan toch maar wat dromen dat het ei nog moet springen, dat die capacitatie die paar zaadcellekes enorme kracht heeft gegeven, dat de utrogestan voor een heerlijk zacht innestelbedje zorgt en dat ik die wachttijd glimlachend doorkom 8)

bedankt lieve madammen

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 19 augustus 2009, 18:31

goh,

bij een eisprong heb je ook eiwitachtig, rekbaar slijm maar ik weet niet goed of dat ook bij een geïnduceerde zo is.

o ja, tschijnt dat een orgasme zorgt dat de baarmoeder de zaadcellen beter richting eileiders voert dusseuh, waar ist ventje ergens...

heb met wendy al de volgend-jaar-zwanger-en-in-bellewaerde-bollebuiken-club opgericht, hartelijk welkom!
ga ook chocoladetaart bakken voor heel de DVO als ik zwanger ben!

geniet nog vant zonnetje!

liesje

Gwenneke
Berichten: 26
Lid geworden op: 3 mei 2009, 22:03

Bericht door Gwenneke » 19 augustus 2009, 18:58

L***,

Ik vind het echt jammer om te horen dat het spermastaal niet zo goed was, ik ben wel bijna zeker dat het aan uw ventje zijn ziekte zal liggen, het komt wel in orde! En denk eraan: er is maar één goed zwemmertje nodig om in uw eitje te geraken hé ;-)
Ik heb gisterenochtend ook een pregnylspuit moeten zetten (mooi chronologisch met jou :-) ) en heb daar eigenlijk ook niets van bijwerkingen van gehad. Daarnet IUI gehad, daar voel je idd heel weinig van. Ik had maandag een follikel van 18mm en met de pregnyl zou ik volgens mijn gyne morgen mijn eisprong moeten hebben, dus de jouwe zal wss ook morgen zijn hoor. Ik vind het raar dat uw gyne daar zo onduidelijk over is... Ik zal wel geen utrogestan gebruiken.

Ik duim alvast met al mijn duimen (ik heb mijn andere vingers wijsgemaakt dat ze ook duimen zijn :-) ) dat er goed nieuws uit de bus komt!

Tot later!


Dikke knuf! x

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 19 augustus 2009, 19:50

ik duim ook voor jou!!
ik ben intussen weer n paar uur en wat relativiteit verder. niets aan te doen... en we weten t ook weer, als we t gewoon in de slaapkamer hadden gedaan,wisten we van niets!
maar ik heb wel n zware onderbuik en wat bruinverlies. is dat normaal na een iui? of pregnyl?
zal wel, lijkt me logisch als je baarmoederhals doorprikt werd...
ik gebruik een minimumdosis utrogestan, dus dat zie ik wel zitten. kansen optimaliseren.
wanneer mag jij testen gwenneke? bij mij is er niets afgesproken. menstruatie afwachten en zelf testen. maar die utrogestan kan ook menstruatie uitstellen... dus ik dacht dat het goed was met jou mee te doen :)

we zien wel
én ik hoop snel chocoladetaart te mogen eten :D

Gwenneke
Berichten: 26
Lid geworden op: 3 mei 2009, 22:03

Bericht door Gwenneke » 19 augustus 2009, 19:55

MMMM chocoladetaart :-)

Dat bruinverlies is normaal hoor, L***. De gyne zei idd dat dit van de baarmoederhals komt. Van die zware onderbuik heb ik niet echt last. Dat kan mss van de pregnyl komen... Ik mag 3 september testen, tenzij de :evil: het verpesten.

Even een droommoment... 3 september 2009, nieuw bericht van L***: positief nieuws! Antwoord van Gwenneke: ook positief nieuws :-) (En natuurlijk wens ik alle anderen ook positief nieuws hé!)

En soms komen dromen uit hé ;-)

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 21 augustus 2009, 9:35

Goh, dat zal een moooooie start van september worden!! Ik duim heel hard voor jullie allemaal!

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 21 augustus 2009, 9:48

wacht ff,

wil ook meedoen, als ik vandaag goe nieuws krijg mag ik van morgen ook meedoen aan de september-goed-nieuws-club!
L***, zal al tien kilo pure chocolade inslaan!

liesje

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 21 augustus 2009, 10:48

follikelkes gogo!!
of nee, da's fout folliKELS! want t moeten grote zijn!!
ik heb gisteren crumble gemaakt om mijn goesting in chocoladetaart wat te temperen :)
ik ga wachten tot 5 september om te testen, om mezelf wat veilig te stellen. hoogstwaarschijnlijk zullen in mijn geval de :twisted: er dan allang zijn en zal't aftellen zijn voor de volgende cyclus.
MAAR met jullie kaarskes, duimen, ... weet je maar nooit natuurlijk

heb ook nog wat gegoogled, ventjes slecht spermastaal kan ook komen van 'warme teelballen', want we hebben 10 dagen rondgereden in een snikhete camper. vraag is alleen hoe snel zich dat herstelt. hij staat alleszins op een gezondheidskuur nu. ik maak de hele tijd smoothies en slaatjes :D

succes vandaag

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 21 augustus 2009, 10:56

hihi,

die van mij staat ook al op 'mijn man is op dieet maar hij weet het niet'dieet!

kan perfect de warmte zijn,hoor! laat die nu maar lekker afkoelen, en verwen ze maar met een goeie massage :wink: , binnen tien dagen zitten er weer meer dan voldoende!

maar misschien is het dan niet meer nodig hé!

liesje

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 21 augustus 2009, 15:16

i'm in, ladies,

ik voeg me bij jullie 'positieve-zwangerschapstest' clubje!

joehoe

liesje

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 21 augustus 2009, 15:31

zoals ik elders schreef: hip hoi!!
wanneer ga jij testen?
misschien mee de 5de?
ik neem me echt voor tot dan te wachten
(als't nog wachten is die laatste dagen...)

chocoladetaartfestijn: here we come!

Gwenneke
Berichten: 26
Lid geworden op: 3 mei 2009, 22:03

Bericht door Gwenneke » 21 augustus 2009, 19:44

Welkom in de club, Liezeke! Hopelijk brengt dit lidmaatschap ons geluk ;-)

Ja, het testen, ik mag vanaf den 3de maar weet niet of ik het dan al zal durven! Zal mss willen wachten tot in het weekend... Als ik dan nog geen bezoek gekregen heb van de :evil: en ik heb dan toch een negatieve test, heb ik een volledig weekend om terug uit de diepe put te klauteren.

Maar... ik denk positief, voor ons allemaal!
En de gedachte aan een heerlijke chocoladetaart zorgt ervoor dat ik nog positiever ga denken! :)

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 22 augustus 2009, 8:38

heej september-ladies,

ik test de vijfde! met een urine-test en als de russen nog wegblijven test ik de 7de met bloed!
tja, mijn entoesiasme is wel al een beetje bekoeld, kga in ieder geval wel utro opsteken maar enkel 's ochtends en de halve dosis, hopelijk niet meer zoveel bijwerkingen en wat meer slaap dan 4 uur per nacht.

stel me bij één ding gerust, hierna moet ik niet meer tussen die zwangeren zitten wachten op mijn FM, en kan ik naar een 'echt' CRG gaan.

liesje

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 22 augustus 2009, 11:49

ik doe mee met jou, liezeke!
wat is CRG nu weer?
echt, al die afkortingen, ik word er hoorndol van.
en ik ben niet helemaal mee: had je zoveel last van die utrogestan? en van bij het begin? ik nu dag 4. moet zeggen dat ik er erg weinig van merk. maar heb vorige nacht wel minder goed geslapen.
hoeveel moest je gebruiken?
ik 1tje s avonds.
eerst dacht ik dat de 5de er heel snel zou zijn, maar nu lijkt het plots toch trager te gaan dan gedacht. hoewel er nog massa's leuke dingen op t programma staan, dus t zal wel passeren. en idd, de kansen zijn miniem, dus we moeten ons hoofdje niet dolmaken :D
fijne, zonnige dag voor de septemberladies! en alle andere natuurlijk!

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 22 augustus 2009, 14:24

heejheej,

CRG staat voor centrum voor reproduktieve geneeskunde en is een A-centrum en ook een plaats waar ze echt fertiliteitsproblemen behandel. niet dat mijn gyne's niet goed zijn (integendeel 't zijn supertoffe) maar op fertiliteit weten ze net iets meer van fertibehandelingen!
en na 3 pogingen bij mijn eigen gyne's tijd voor het 'echte' werk...

ben benieuwd voor crg.

ik had enorm veel bijwerkingen van de utrogestan, zowat alles wat er op het lijstje te lezen staat maar het ergst was dat ik heel warm had en iedere nacht al om drie uur lag te zweten en dus heel weinig sliep in combinatie met het niet meer kunnen controleren van emotionele uitspattingen...
ventje wist meteen weer waarom hij geen gynecologie was gaan doen :wink:

maar heb korte luteale fase en is het beter dat ik toch utro neem al was het maar in een kleine dosis...

kan heel goed zijn dat je helemaal geen probleem ondervindt van utro, ik ben precies nogal gevoelig ervoor, ik voelde me al slecht met een gewone yasmine-pil...

liesje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten