Wat nu?

Algemeen Discussieforum
Gwenneke
Berichten: 26
Lid geworden op: 3 mei 2009, 22:03

Bericht door Gwenneke » 18 juni 2009, 21:20

L*** en Wendel,

Ik wens jullie heel veel succes op jullie afspraak!
Ik duim met jullie mee...
Ik ben er elke minuut meer en meer van overtuigd dat het kiezen voor IUI de beste keuze is, want met de maandelijkse teleurstellingen heb ik het idd elke keer moeilijker en moeilijker.
Als ik meer nieuws heb, laat ik het jullie zeker weten. Ik kijk ook al uit om meer (en hopelijk goed) nieuws te horen van jullie. Tot binnenkort!

Groetjes,
Gwenneke

Gwenneke
Berichten: 26
Lid geworden op: 3 mei 2009, 22:03

Bericht door Gwenneke » 7 augustus 2009, 19:32

Hier nog even een update...

Vandaag voor de zoveelste keer ongewest bezoek gekregen van de :twisted: We hebben besloten om deze cyclus te starten met clomid en IUI. Morgen ga ik met het voorschriftje naar de apotheker. Hopelijk begin ik daar niet te huilen, want dit alles valt me emotioneel toch zwaarder dan gedacht, zeker met de sterke emotietjes die de :twisted: steeds met zich meebrengen en ook dan nog eens na een zware maand met drie babybezoeken... Maandag bel ik ook naar de gynea om een afspraak te maken. Ik vermoed dat een echo als eerste op het programma zal staan.

Pfff, was tot vandaag blijven hopen dat het "zonder hulp" ook wel zou gaan. Maar ja, hoe we ons klein wondertje krijgen begint steeds minder uit te maken, zolang we het maar (zo snel mogelijk :wink: )krijgen.

Bedankt om even naar mijn "hartluchting" te luisteren :)

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 8 augustus 2009, 19:18

Hey Gwen,

Hier ook weer bezoek gekregen vandaag :(

Had het vorige maand moeilijk omdat dat de laatste poging was voor onze pauze, maar toch hebben we er deze maand niet achter gekeken dat we zogezegd in pauze waren, dus alles verliep weer wat spontaner en dus begon ik weer massa's te hopen (zie andere topics :wink: ) maar het is niet mogen zijn..

Nu dus 3 cyclussen écht pauze, en daarna aan de chlomid!

Ik duim alvast voor je eerste IUI, meid! Hou ons op de hoogte en kom hier maar langs voor steun!

Dikke knuffel,
Wendy

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 17 augustus 2009, 20:12

hallo ladies,

hier zijn we weer!
na een héééérlijke vakantie (3 weken Tibet, 2 weken Frankrijk). maar toch niet zwanger... dus de volgende stappen worden gezet. we zijn er volledig klaar voor. ik heb echt zo het gevoel van 'zonder hulp kan het gewoon niet, anders was het wel al gebeurd'. toffe is wel dat mijn cyclussen de laatste maanden steeds korter zijn geworden (misschien door homeopaat die ik sinds tijdje consulteer), dus dat verhoogt onze kansen.
ben superblij met mijn nieuwe gyn/fertiliteitsarts. ze begrijpt volledig dat we ACTIE willen en volgt dat prima op. we krijgen deze week nog onze eerste IUI!! helemaal onverwachts eigenlijk, maar ik ben er blij om. ik wil vooruit voor het winter wordt. het wordt een IUI ondersteund door pregnyl voor de eisprong en vaginale utrogestan achteraf voor de innesteling. spannend allemaal zeg!!
ik heb hier vooral nog heel veel leeswerk... ben benieuwd hoe het met jullie allemaal is.

tot hoors!

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 18 augustus 2009, 9:06

Zeer veel succes L***! Ik merk dat je zeer veel moed hebt. Je bent er helemaal klaar voor. De vakantie heeft duidelijk deugd gedaan. En ja hoor, op een bepaald moment wil je gewoon actie hé. Je ziet gewoon in dat het niet meer spontaan zal lukken. En dan is het zeker fijn als je bij iemand terecht komt die dat begrijpt. Dus go for it!

Liefs,

Bokje

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 18 augustus 2009, 10:10

Hey L**,

Woohoo! Wat een stap vooruit! Wel leuk als je onverwachts deze maand nog van start kan gaan met IUI!

En na zo'n vakantie is je lijf nog mooikes uitgerust, dus wie weet dat die eerste al direkt raak kan zijn??? Ik duim hier hoor!!

Groetje,
Wendy

Gwenneke
Berichten: 26
Lid geworden op: 3 mei 2009, 22:03

Bericht door Gwenneke » 18 augustus 2009, 17:52

Hey L***,

Jammer dat je niet op de "normale" manier zwanger geworden bent, maar tof dat je het zo goed ziet zitten om aan de volgende stap te beginnen. Eens op vakantie gaan kan inderdaad goed helpen om ales eens goed te overdenken... Alvast veel succes en hou ons zeker op de hoogte hé!

Wij hebben ondertussen ook al verschillende medische stappen gezet: vorige week clomid genomen, gisteren follikelmeting: 1 van 18 mm (Joehoe!) en nog wat kleintjes van rond de 12 mm, vanmorgen pregnyl en morgenavond IUI! En hopelijk van de eerste keer raak ;-)

Eenmaal je de stappen gezet hebt, gaat het snel hoor!

Gwenneke x

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 18 augustus 2009, 22:05

Gwenneke,

super voor jou! en voor mij :D
ik had maandag een follikel van 19 mm!
deze ochtend pregnyl gekregen en morgen om 12u30 KI.
dus we gaan helemaal samen kunnen aftellen, leuk.
moet je ook aan de utrogestan? ben benieuwd wat dat zal geven... al die berichtjes over bijwerkingen maken we wat bang, maar er zijn ook vrouwen die er niets van voelen.
en ik hoop ook dat ze niet te laat KI doet, want bloedtest is niet gebeurd en ik vind 19mm toch al veel! maar de arts is heel ervaren, dus ze zal wel weten wat ze doet. het was allemaal ook nogal onverwachts en snel, dus t maakt mij niet uit, als we maar vooruitgaan.
we hebben dus ook nog wat geklust, de dokter zei dat het geen kwaad kon, ze raadde ons t zelfs aan.
én bij ons is het geen IUI, maar KI, als dat nog verschil maakt tegenwoordig.
spannend allemaal é...
ik hoop voor ons dat het bij de ene spuit pregnyl mag blijven. de man van het wit-geel-kruis deze morgen zei me al "tot binnenkort dan é, je zal me wel vaker nodig hebben nu", ik heb snel duidelijk gemaakt dat ik hoopte dat dit niet nodig was :wink:
en als deze keer niet lukt, doet de arts n laparoscopie, dus dan weten we weer iets meer. het is zoals je schreef: eens in de MMM, gaat het best wel snel.
ik zie het volledig zitten

succes morgen

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 19 augustus 2009, 7:59

heej meiden,

precies allemaal tegelijk, zo goed gesynchroniseerd! ik hoop voor jullie dat die zwemmertjes extra hun best doen (wat wil je in zo'n weer, dan wil ie-de-reen toch zwemmen!).
bij mij nog gene vette (follikel), nog wachten tot vrijdag en dan misschien pregnyl! maar hoop dat er een alternatief is voor utrogestan want daar zie ik echt tegenop..

liesje

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 19 augustus 2009, 14:29

meiden,

slecht nieuws hier. ik ben er niet goed van...
net eerste inseminatie gehad. IUI. op zich houdt het niets in, je voelt er bijna niets van en stapt zo weer het kamertje uit. MAAR plots bleek het sperma van mijn ventje compleet niet in orde!! het was veel te weinig en er zaten bijna geen zaadcellen in! ik wist niet wat ik hoorde :shock: het is een half jaar geleden (door een ander ziekenhuis) onderzocht en daar zeiden ze dat het prima in orde was. zowel qua hoeveelheid als beweeglijkheid. en nu dus allebei noppes. hij is wel ziek geweest op reis en heeft heel lang diarree gehad. de dokter zei dat het daaraan kan liggen. maar dan duurt het nog n tijdje voor het weer helemaal in orde is. en ze wil het over 10 dagen opnieuw laten onderzoeken (maar dan kan dit 'ziekzijn' toch nog niet uitgewerkt zijn?). ik hoop dat er dan verbetering is. het kan ook zijn dat we 'pech' hadden en dat er toevallig 1 heel goede portie was toen we de vorige keer onderzochten. maar dan zijn we potverdorie al bijna 2 jaar onze tijd ah verspillen!!!
ze heeft het toch geïnsemineerd, maar erbij gezegd "de wonderen zijn de wereld nog niet uit". tja, wat moet je daar nu mee. en tegelijk zei ze nog iets van "je eisprong kan evengoed gisteren of eergisteren geweest zijn" :!: :?:
ze zei het allemaal wel op een oké manier, maar hier thuis nu in mijn zetel ben ik er toch wel wat kapot van. ik ben er triest van. dus weer een maand verloren? of toch maar hopen op dat mini-kansje? tegelijk moet ik wel nog utrogestan gebruiken. voor die paar zwemmers die de misschien aanwezige eicel misschien op wonderbaarlijke manier zullen kunnen doorprikken???
potverdorie. ik had er nog zo goeie hoop op. ik dacht echt dat we vertrokken waren en misschien wel voor eens en voor altijd. nee dus.
2 weken wachten op maandstonden die misschien door de utrogestan niet zullen komen, maar een zwangerschap zit er toch eigenlijk wel niet in. :x balen!
hopelijk heb jij meer geluk, gwenneke!

tot hoors

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 19 augustus 2009, 15:11

L***,

Zo rot voor je!
Eerst hopen dat alles vlot verloopt, een mooie follikel en dan boembaf nikske meer. weg hoop, weg droom. nada. ik leef met je mee meid!
mijn ventje heeft zelf zijn sperma laten onderzoeken (als arts kon hij zelf onderzoek aanvragen) en zijn eerste staal was ook veel slechter dan het tweede. zijn eerste was afgenomen na een wacht en een feestje van de gastroenterologen... het tweede een tweetal weken later was heel wat beter. het kan dus heel vlug verkeren!
een mensenlichaam zit zo complex in elkaar zelfs dat van een man, vroeger dacht ik nochtans dat enkel de vrouw met al die hormonen en dat wankel evenwicht daarin niet zo goed voorspelbaar is...
maar met al die wetenschap ben je natuurlijk niet gerustgesteld en kan je natuurlijk niet in één ruk de teleurstelling verwerken. geeft niet, gun jezelf tijd en kom maar vaak 'mopperen' op dit forum.
en misschien zorgt 'rot'utrogestan wel voor dat kleine wondertje (je hebt maar één goeie zaadcel nodig, hé)

liesje

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 19 augustus 2009, 15:33

L***,

Rot voor je zeg! Eerst en vooral wil ik ook benadrukken dat er inderdaad toch een kans bestaat! OK, er waren niet veel zwemmertjes, maar ze zijn toch al goed op weg gezet door de IUI hé meid! Ik duim!

Voor je ventje kan het zeker door de ziekte komen! Ik heb hier al nog gelezen dat een gezonde man wel eens (toevallig) een slecht staal kan afleveren. Terwijl omgekeerd, als ze slecht zijn, toch plots eenmalig een goed staal afleveren niet echt voorkomt. Dus niet wanhopen! Het zal wel door die ziekte komen, en dus zal het wel weer beteren. Tegen binnen twee weken zullen ze toch wel al verbetering zien, denk ik!

Wat ze zeiden van je eisprong verbaast me meer! Wij mogen na onze trouw-pauze starten met clomid en dan kijken ze via echo wanneer mijn eitje zal springen. Mijn dokter heeft me verteld dat ze tot op een halve dag precies kunnen zeggen wanneer het zal springen, dus dan 'moeten' we weer op commando.. Maar het lijkt me bizar dat ze niet weten bij jou wanneer je ovulatie heeft plaatsgevonden.
Ik wil je hiermee niet ongerust maken, maar wou je dit toch vertellen.
Oproep aan Bokje en Loekie, onze ervaringsdeskundigen :wink: : wat denken jullie hiervan? Misschien kunnen jullie helpen om L** weer wat op haar gemak te stellen?

Dikke knuff meid,
Wendy

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 19 augustus 2009, 15:40

mijn eicel was namelijk maandag tijdens FM al 19mm en ze hebben geen bloed genomen voor FH-waarden.
ik heb mijn pregnylspuit dinsdagmorgen gekregen.
dus eigenlijk zou mijn eisprong morgen moeten zijn (door pregnyl).
maar waarschijnlijk denkt de arts dat die 19mm al groot genoeg was om te springen? kan perfect ook zonder pregnyl springen natuurlijk... en het was een afspraak die vastlag op die dag, zonder vooraf IUI te plannen, dus eerder zijn geen metingen gebeurd.
ik voel ook helemaal niets van die pregnyl. prima natuurlijk, maar ook niets van mijn eisprong dus. tenzij het morgen pas gebeurt... ik steek mijn voelsprieten uit.
ik hoop dat je gelijk hebt, over dat mini-kansje. who knows... t is nu toch voorbij.

kzou beter wat vd zon genieten ipv hier aan mijn scherm gekluisterd te zijn.
t is niet eerlijk!! :x :x

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 19 augustus 2009, 15:47

hihi, is nu toch veel te warm buiten! :wink: Lekker binnen computeren :D

Ikke ben bezig met onze 'kinderkamer' uit te kuisen.. Aangezien die dus al vier jaar een rommelkot is, en is beetje de spuigaten aan het uitlopen..
We gaan een ingebouwde kast maken in onze slaapkamer, en intussen ook opnieuw schilderen, dus zouden we ons bed verhuizen naar onze andere slaapkamer..
Is wel pijnlijk.. Die kamer moest namelijk al veel langer uitgemest zijn, en daar moesten al mooie meubeltjes staan, met beertjes en beebje in het bedje en zo.. Maar in plaats daarvan rommel en zo van vier jaar ver. Had altijd gefantaseerd over die kamer op te ruimen mét een reden in mijn buik, en nu moet ik dat doen zonder reden :cry: :cry:

Dus vlucht ik dan naar de laptop 8)

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 19 augustus 2009, 16:07

heej L***,

of je al dan niet je eisprong hebt gehad kunnen ze juist zien met een bloedname, maar als ze je follikel hebben gevolgd vinden ze het soms niet nodig om te dubbel-checken en doen ze dat pas in tweede instantie (tweede poging) maar het kan dat je eisprong al maandag was. rottig hé, die onzekerheid, in geneeskunde kan alles.
maar je hebt natuurlijk graag dat alles zo gecontroleerd en 'smooth' verloopt en dat ze je voor jouw part triple checken of quadruple... zodat je alles goed in de hand hebt. maar dat zou natuurlijk veel meer werk en rompslomp geven en als de gyne er vertrouwen in heeft (en in je follikel) dan doet hij dat natuurlijk niet (of pas later). vergelijk het met een hernia hebben, er bestaan daar veel gradaties in, ze gaan ook niet altijd opereren als het niet nodig is.
moeilijk om dan gerust te zijn natuurlijk, ik zou me te pletter frustreren in jou geval. maar wete, ik heb nog vakantie, ik ga morgen naar scherpenheuvel en steek tien kaarskes op voor je eicel en die ene zaadcel van je ventje!
yes we can!

liesje

:wink: :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten