mogelijke onderzoeken?

Algemeen Discussieforum
wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 9 september 2009, 18:02

Ik duim L***

Liefs,

Bokje

melika
Berichten: 522
Lid geworden op: 2 april 2008, 22:45

Bericht door melika » 9 september 2009, 19:47

l, heel veel succes met de laparoscopie !
ik hoopte daar ook altijd op dat ze toch iets zouden vinden want als er niets is en toch lukt het niet
ben benieuwd naar je ervaring !

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 11 september 2009, 18:52

hi ladies,
even een kort berichtje vanuit mijn verpliche platte rust.
laparoscopie voorbij. is vlot gegaan; later wel maar details.
mooie baarmoeder zei de gyn én lichte endomitriose. doch niets dat zwangerschap in de weg kan staan.
dus we proberen verder met IUI...
misschien nog deze maand, hangt af hoe ik me volgende week voel. anders de volgende.
ben enerzijds wel blij dat we met IUI verderkunnen, want IVF is toch weer n stuk drastischer. natuurlijk blijven onze kansen beperkter, maar ja; hoop doet leven é, dat weten we hier allemaal!
ik lees rustig mee met wat jullie allemaal schrijven, maar blijf nog even echt rustig in bed zodat ik er snel vanaf ben.
tot gauw

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 13 september 2009, 12:58

Hey L**,

Goed nieuws, meid! Maar ja, knaagt er dan een stemmetje.. Waarom lukt het dan niet hé?

Maar jullie kansen blijven nu dus open, met IUI kan het misschien wel al de volgende keer prijs zijn! Groooot voordeel dus!

Ik duim voor jou, dat je volgende week al veel beter bent!

Groetje,
Wendy

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 16 september 2009, 8:37

goeie morgen,

ik ben al véél beter.
nog dagje rusten (bekomen van een heel ziek kindje in huis, die onze nachtrust toch ook grondig inperkte) en dan zal t wel weer lukken, t leven :)

vrijdag controle, hopelijk is alles mooi genezen én zijn we nog op tijd voor een inseminatie, want daar hoop ik wel op. niet veel zin in maand rust eigenlijk. nu ja, dit kunnen we niet forceren. dacht al om te bellen om n dagje vroeger te gaan voor de draadjes, maar ja, geduld é, daarin worden we masters!!

fijne dag

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 16 september 2009, 9:06

L*** ik duim in ieder geval dat je nog op tijd bent voor een inseminatie.

Veel succes!

Liefs,

Bokje

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 16 september 2009, 12:57

dankjewel.
de draadjes beginnen vandaag flink te jeuken, dus -zeggen ze toch altijd - ze zullen wel goed ah genezen zijn é!?
dat mijn cyclus maar wat verstoord is door die laparo, dat t maar allemaal wat langer duurt deze keer :lol:

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 17 september 2009, 17:14

voel mij ambetant.
helemaal gerecupereerd intussen, alleen nog beetje moe.
morgenvroeg mogen de draadjes eruit en kunnen we zien voor een volgende inseminatie.
MAAR omdat ik bang ben dat dat nét te laat zal zijn, kon ik he niet laten om een ovulatietest te doen daarstraks. en wat blijkt??? 2 dikke strepen, dus de LH-piek. dat wil zeggen dat de ovulatie er zit aan te komen. en dus morgenvroeg om 10u al gepasseerd kan zijn. of toch zeker dat morgen te laat is om met de hele bataclan pregnyl-inseminatie-utro te starten!!
djuudjuudjuudjuuu
of ben ik mis?
kan iemand me het tegendeel uitleggen?
zal wel niet, want gewoon logischerwijs kan het gewoon niet meer. een natuurlijke sessie? ja, dat zullen we dan wel doen, maar ik geloof daar intussen niet meer in.
of insemineren ze soms ook zonder pregnyl te spuiten vooraf? want daarvoor kan het morgen natuurlijk wel nog op tijd zijn...
stomstom! ik twijfelde nog om nu te bellen naar mijn gyn om te vragen om vanavond nog te mogen gaan voor controle, zodat ze morgenvroeg kunnen spuitje zetten. maar ik wil me ook niet aanstellen. en wat moet ik haar secretaresse dan zeggen? "ik ben ah ovuleren, madam!!" ?
wat zouden jullie doen?

lyse
Berichten: 1447
Lid geworden op: 19 juni 2009, 16:59

Bericht door lyse » 17 september 2009, 17:21

He L***, als je spontaan ovuleert kan inseminatie ook zonder Pregnyl. Maar de vraag is inderdaad of de gyn en jullie morgen alles op tijd georganiseerd krijgen om nog een inseminatie te doen. Bij mijn crg zou ik op dit moment van de dag niet meer terechtkunnen om te vragen of ik nog snel langs komen maar misschien is dat bij andere centra anders.

Ik hoop voor je dat het toch nog lukt want het "net niet"-gevoel is inderdaad superfrustrerend...

Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Bericht door Lie_29 » 17 september 2009, 17:41

Ik heb enkele maanden geleden iets gelijkaardigs voorgehad.
't Was de eerste keer dat ik die utro moest nemen. Mijn regels bleven erg lang uit door die stomme bollen, maar mijn cyclus liep gewoon verder: ik had m.a.w. mijn eisprong al op de eerste dag dat ik mijn regels niet meer had (zogezegd cyclusdag 7)

Ik had de voor mij herkenbare ovulatiekrampen in m'n buik en deed om zeker te zijn een ovulatietest. Ook bingo: superpositief!
Gauw naar Jette gebeld en ik mocht onmiddellijk komen voor een bloedafname en echo.
De volgende dag werd ik gebeld (erg vroeg, 7u of zo) dat ik direct mocht komen voor IUI (volledig natuurlijk dus)
Bellen naar je behandelend ziekenhuis en vanavond nog daarheen trekken dus!

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 17 september 2009, 18:24

ik heb gebeld. mijn gyn was er nie meer. ik bel straks nog eens naar haar privépraktijk. daarnet namen ze daar ook niet op.
het is echt identiek aan jouw verhaal lie, door die bollen bleef mijn menstruatie ook enkele dagen uit.
alleen zal ik hoogstwaarschijnlijk vandaag niemand meer kunnen bereiken. ik ga in jan palfijn, gewoon bij gyn die ook fertiliteitsarts is en me dus overal tussen loodst :) super allemaal, maar natuurlijk heb je dan geen 24u permanentie.
kan best zijn dat ze morgen nog n noodscenario uitwerkt, daar is ze goed in. maar ventje en ik hebben zekere voor onzekere genomen en onze natuurlijke kansen benut. :oops:
vervelende daarvan is natuurlijk als ze dan morgen natuurlijke inseminatie wil doen, dat t sperma niet optimaal zal zijn... zeker nu het de vorige keer ook niet goed was.
bah, ik haat dat nadenken, twijfelen, doen en laten overwegen, rekenen, ... :(
stom allemaal! ik vind het alleszins balen.
ik houd jullie op de hoogte, merci!!

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 17 september 2009, 19:44

Oeps ik was wat laat met mijn antwoord op het andere topic. Succes in ieder geval!!!

Liefs,

Bokje

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 18 september 2009, 11:00

:( :( :(
kom net van ziekenhuis
draadjes zijn eruit
wondjes zien er oké uit.
lichte endometriose, beetje overal, vermindert vruchtbaarheid sowiesi, kan ook eisprong tegenhouden ook al is hormoonhuishouding oké.
DUS deze maand doen we NIETS!!
ba-len!!
ze wil elke IUI-kans optimaal benutten en aangezien het de vorige keer al halfslachtig was (misschien te laat én slecht sperma), wil ze er deze keer volledig voor gaan. met een positieve ovulatietest gisteren, zijn we al te laat.
dus: veel vrijen zei ze.
en volgende maand zeker vroeg genoeg komen. dag 10 al, dat we t niet missen.
djuu toch
verplichte maand rust dus

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 18 september 2009, 11:04

en ik vergat ook nog iets te vragen aan gyn.
(ik moet echt lijstjes beginnen maken)
zien ze met een laparo een baarmoederwandontsteking? ik las daar wat over, ook hier op forum iemand die het had en het kon verholpen worden met antibiotica. zien ze dat? of moet je daarvoor een punctie laten doen?

... ik blijf hier maar vragen stellen en mijn gal spuwen, sorry... dat gebeurt dus als je thuis in ziekteverlof bent...

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 18 september 2009, 13:29

heej L***,

heb juist hetzelfde deze maand!
dacht volgens mij mijn eisprong te hebben gehad in london maar dat bleek gisteren te zijn adhv slijmpropmethode en krampen. dus wij gisteren toch nog goed ons best gedaan maar ventje had zich mijn ziekzijn en verblijf in london niet kunnen inhouden dus was het bij hem met maar een rustpauze van 1 dag, niet genoeg om goeie spermakwaliteit te hebben. dus de kans op een eventuele spontane zwangerschap is ook al noppes deze maand.
vind het jammer maar zal deze maand dan maar genieten van mijn rust en niet te veel (proberen) hopen, al betrap ik er mij op dat ik dat blijf doen, zucht

tja, ik heb ook gedacht dat ik vanalderhande ontstekingen had maar dan heb je echt wel een rare soort afscheiding.

liesje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten