Is nog iemand in de 'vreselijke wachtweken'...

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 28 november 2009, 11:48

ai lie, dikke knuffel, koop maar je goesting, ik doe dat ook bijna iedere maand. enige wat dan lijkt te helpen (naast een goe filmke onder dekentje in de zetel). sterkte meid!
wendel, ik heb je al verwelkomd in iui-clubje, maar ik duim hier ook!
de 2 weken gaan meestal redelijk snel, alleen die laatste dagen zijn hel. daar zit ik nu in :?
ik mag maandag gaan voor bloedprik na 3iui. ben zenuwachtig want hoop heel erg deze keer (vorige keren veel minder). WANT ik heb bloedverlies gehad op innestelingstijdstip, ben een nacht en dag erg misselijk geweest (maar achteraf lijkt me dat eerder een vlaagje buikgriep of iets verkeerd gegeten), en voel af en toe steekjes in buik en borsten. nu ja, je lichaam houdt toch maar zotteke met je. dus ik wacht tot maandag. alweer klaar voor een ferme teleurstellende duik naar beneden, want dat zal't zijn als't negatief is...
grootgevaarke, loekie, zijn jullie intussen nog niet bevallen? (ik durf niet te lezen op het zwanger-toppic) proficiat!!!! alles in orde?

Glenys
Berichten: 586
Lid geworden op: 19 juni 2008, 16:23

Bericht door Glenys » 28 november 2009, 13:48

Mirthe en Lie, ik zou jullie zo graag eens komen vastpakken om jullie te troosten. Ik hoopte dat het deze keer gelukt zou zijn maar helaas moeten jullie een volgende kans afwachten. T'is hard en je vraagt je soms af wanneer de ellende gaat stoppen. Ik wens jullie heel veel sterkte en stuur jullie een hoop virtuele warmte.

L***, mijn duimen maken overuren. Ik tel mee met je tot de bloedafname!

Wendel, die IUI zal zeker wel spannend geweest zijn. Ik hoop mee voor een goed resultaat!

Kees, jij bent bij de gelukkigen en daarom wens ik je een welgemeende proficiat! Geniet ervan meid!

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 28 november 2009, 14:09

dank je glenys,
maar ik vrees ervoor... ik ben zooooooo ongeduldig deze maand, is me nog niet overkomen. ik heb gisteren getest, negatief. vandaag weer, negatief!
dus mijn hoop keldert.
normaalgezien kan ik me perfect inhouden om te testen, nu dus niet.
maar ik testte met de goedkope dipsticks. las op internet (daar verspil ik tegenwoordig mijn tijd mee: continu over zwangerschapstoestanden lezen op internet, bah bah bah) evenveel negatieve als positieve commentaren hierop, dus trok me op aan dat ene negatief resultaat als 'te vroeg getest' of 'slechte test'. vandaag zijn we wel maar één dagje verder, maar toch is het negatieve resultaat weer negatiever é nu.
ik kan echt niet goed weg met mezelf. heb schrik voor de dieperik die weer ligt te loeren. herken me zo in wat repelsteeltje en jij schrijven in een ander topic...
ja, we moeten erdoor, door wat in ons strot geramd wordt. wanneer gaat het stoppen?
ik heb nog n mini sprinkeltje hoop, maar t zal wel weer noppes zijn :( want de meesten testen (zelfs met een dipstick) toch wel positief dag 13 na de inseminatie, niet?
dikke knuffel allemaal, ik heb een down dag in mijn pyjama, met de regen mee buiten. vanavond etentje met toffe vrienden, maar heb er hoegenaamd géén zin in... erg é? en er is hier zoveel te doen in huis en ik blijf aan mijn computertje plakken. dju toch :cry:

Glenys
Berichten: 586
Lid geworden op: 19 juni 2008, 16:23

Bericht door Glenys » 28 november 2009, 14:52

Hoi L***,

T'zijn echt de rottigste dagen, zo vlak voor je NOD. Je kan gewoonweg niets anders doen dan afwachten. Die hoop is zo enorm groot en je wil niet dat die met één telefoontje wordt afgenomen.

Ik begrijp heel goed hoe je je nu voelt. Superzenuwachtig, krampachtig op zoek naar afleiding, schuldgevoel omdat je met niets anders bezig kan zijn, lastig, ongeduldig, vol hoop en dan toch maar weer niet, terug naar het toilet om in je onderbroekje te loeren, terug naar de computer, afspreken met vriendinnen, hopen dat er de mensen rondom je begrip kunnnen opbrengen, zwangerschapstest doen, negatief resultaat maar dan terug zoeken op het internet naar gevallen waaruit blijkt dat die meiden toch zwanger waren, terug hopen, beginnen met een taak in het huishouden, terug kijken naar een berichtje op het forum, zoeken naar zwangerschapstekenen, voel je je misschien toch niet wat misselijk, knijpen in je borsten, doen ze nog geen pijn?, voelen ze toch niet nét iets meer gespannen?, voelt je buik niet nét dat ietjes extra gezwollen of zou dat kunnen komen door wat je gisteren hebt gegeten?, voelt je maag niet toch wat wee? stress, spanning, de tijd gaat niet voorbij, nog 4 dagen, pfff, nog zo lang, hoe hou ik dit uit?, terug beginnen aan je huishoudelijke taak, die schiet niet op, loeren in de spiegel of er al pukkeltjes komen... toch niet, oef, er is nog hoop, terug naar het internet, zoeken naar vrouwen die toch zwanger waren en geen symptomen hadden AAAAAAAARRRRRRRRGGGGGGGGHHHHHHH!

T'zijn de rottigste dagen en je kan ze niet in fast-forward zetten. Er zit maar één ding op: rustig afwachten :shock: Maar je kàn niet rustig zijn, je bent gespannen, zenuwachtig, angstig, onzeker, ongelukkig over een eventueel slecht resultaat. Hoe kan je nu in godsnaam rustig blijven?

Ik heb opzettelijk een extra spuit pregnyl gezet in de innestelingsweek zodanig dat ik niet meer kàn testen. Het helpt. Voor de eerste keer ben ik kalm. Het lijkt wel alsof ik me nu reeds heb neergelegd bij het feit dat IVF of ISCI ons zal helpen.

Ik ben wel eens benieuwd of ik me binnen 2 dagen nog zo kalm ga voelen...

L***, ik begrijp je verdomd goed.

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 28 november 2009, 15:07

dank je voor die glimlach die je op mijn gezicht tovert...
vrouwen (en nog meer in onze situatie) zijn toch vreemde wezens é :)
ik duim voor je, glenys!

Kimzie
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 september 2009, 17:36

Bericht door Kimzie » 29 november 2009, 17:21

Amai Glenys dat verwoord jij even goed! :lol:
En idd, pregnyl maakt je rustiger, want elk symptoom dat je voelt, kan je daaraan wijten en niet aan iets anders.
Tja, het enige dat een beetje helpt is jezelf zoveel mogelijk afleiden. Ik ga in die dagen het liefst erg lang werken (op mijn werk ben ik afgeleid, maar waarschijnlijk verschilt dit nog bij iedereen) of ik spreek af met andere mensen. Als anderen over hun leven bezig zijn, hoef ik even niet aan dat van mij te denken. Want elke halve zin die er uit mij komt, draait toch uit op het niet-zwanger-kunnen-worden.

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 29 november 2009, 17:50

ja, onze glenys is een verwoordkampioen!
het is ongelooflijk hoe goed jij zaken op papier kunt zetten, glenys. zo ontzettend herkendbaar en precies verwoord.
doet deugd, je eigen gevoelens verwoord door iemand anders, te kunnen lezen :)

Katleentje
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 augustus 2009, 19:00

Bericht door Katleentje » 29 november 2009, 20:18

Amai, Glenys, kan jij in mijn hoofd kijken? :o

Eigenlijk vind ik dat nog geen slecht idee, om extra pregnyl te vragen zodat je niet kàn testen...

Ik beken dat ik er ook zo één ben die direct na haar pregnylspuit al begint te tellen wanneer die tien dagen om zijn...

Afwachten tot na de bloedname kan ik niet, ik test 's morgens thuis wel zelf... Zou echt niet weten hoe ik moest reageren als ik zo'n telefoontje met slecht nieuws krijg op't werk. Nu ben ik er tenminste op voorbereid en zijn de ergste tranen al gehuild tegen dat ik op mijn werk ben...

We zijn zover nog niet, ik moet nog tot 9 december wachten, en geduld is een schone zaak...

Mona Lisa
Berichten: 514
Lid geworden op: 13 augustus 2009, 13:21

Bericht door Mona Lisa » 30 november 2009, 9:58

Glenys schreef:Hoi L***,

Ik begrijp heel goed hoe je je nu voelt. Superzenuwachtig, krampachtig op zoek naar afleiding, schuldgevoel omdat je met niets anders bezig kan zijn, lastig, ongeduldig, vol hoop en dan toch maar weer niet, terug naar het toilet om in je onderbroekje te loeren, terug naar de computer, afspreken met vriendinnen, hopen dat er de mensen rondom je begrip kunnnen opbrengen, zwangerschapstest doen, negatief resultaat maar dan terug zoeken op het internet naar gevallen waaruit blijkt dat die meiden toch zwanger waren, terug hopen, beginnen met een taak in het huishouden, terug kijken naar een berichtje op het forum, zoeken naar zwangerschapstekenen, voel je je misschien toch niet wat misselijk, knijpen in je borsten, doen ze nog geen pijn?, voelen ze toch niet nét iets meer gespannen?, voelt je buik niet nét dat ietjes extra gezwollen of zou dat kunnen komen door wat je gisteren hebt gegeten?, voelt je maag niet toch wat wee? stress, spanning, de tijd gaat niet voorbij, nog 4 dagen, pfff, nog zo lang, hoe hou ik dit uit?, terug beginnen aan je huishoudelijke taak, die schiet niet op, loeren in de spiegel of er al pukkeltjes komen... toch niet, oef, er is nog hoop, terug naar het internet, zoeken naar vrouwen die toch zwanger waren en geen symptomen hadden AAAAAAAARRRRRRRRGGGGGGGGHHHHHHH!

.
THIS IS ME :lol: :D
PPFFFF dom eigenlijk hé ... het is omdat we het toch zzoooo graag willen.
Morgen is voor mij D-day ... bloedtest :?

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 4 december 2009, 15:06

En Mona Lisa? Hoe is je D-day verlopen?

Ik ben nog een nieuweling op dit forum maar 'wat een gigantische verwoording Glennys' ik moest gewoon reageren dat ik exact hetzelfdevoel.
Ik ben nu enkele dagen overtijd en bij elk pijntje zit ik op het toilet om te voelen of mijn regels er toch aankomen met wat vertraging. Ik knijp zo hard in mijn borsten dat ze wel pijn beginnen doen en dan ben ik nog blij ook want mijn borsten doen eindelijk pijn :shock:
Ik voel aan mijn baarmoedermond of die openstaat of net heel gesloten. Ik ben er dan ook achter gekomen dat je dat best niet doet want dat dat nogal eens varieert blijkbaar.... Nu zijn het nog maar de wachtweken doorkomen maar wat wanneer er een positief streepje tevoorschijn komt... Dan denk ik dat ik nog harder flip als nu. Dan moet ik nog 8 maanden met schrik zit en angst of het toch niet WEER mis zou lopen.... Pfff soms wou ik dat ik die eerste 7 maanden kon overslaan en gewoon een bijna klare baby een maandje in mijn buik voelen. Oh ja, niet te vergeten ik zou ook heel het 'we kunnen maandelijks maar één keer proberen om een kindje in die buik te krijgen' afschaffen... Toch een foutje van God hoor om de vrouwen zo te maken.

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 10 december 2009, 19:11

Het wachtmonster heeft me deze maand wel goed te pakken,
het laat me niet los, ik zit naar adem te snakken,

het bijt en het duwt
het gromt en het spuwt

het klauwt en het krabt
het schopt en het snakt

het veegt de vloer met mij aan,
het zal me nooit meer laten gaan,

ik kan niet veel doen om mijn pijn te verzachten,
nog een uurtje of 25 moet ik wachten..

ook het hoopmonster heeft me volledig in zijn macht,
gelukkig maar meer voor één nacht

waarin ik zaaalig zal kunnen dromen
over wat heeeeeeel misschien ??? zou kunnen komen

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 10 december 2009, 19:13

en morgen dan de klap in mijn gezicht??
en weg met mijn mooie gedicht.. :?

Of juist een weekend vol vreugde en vree
op de zwangertrein, wie gaat er allemaal mee? :wink:

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 10 december 2009, 19:14

ja, ik weet.. domme rijmpjes..

mijn hoofd draait een beetje zot, en plots voelde ik de onoverkomelijke drang om te beginnen rijmen :oops:

Glenys
Berichten: 586
Lid geworden op: 19 juni 2008, 16:23

Bericht door Glenys » 11 december 2009, 8:50

Hey Wendel,

Dat wachtmonster is echt wel een "pain in the ass"! Ik kan er ook helemaal niet goed tegen. Vooral omdat heel je omgeving zegt dat je rustig moet blijven. Bij mij lukt dat ook niet. Ik hoop in elk geval dat je wachten beloond mag worden!

bieke01
Berichten: 361
Lid geworden op: 28 juli 2009, 13:48

Bericht door bieke01 » 11 december 2009, 12:14

fijn om hier even mee te lezen, ik herken me toch in vele van jullie uitspraken hoor !
ik had woensdag de transfer, de pickup was zondag, de pregnyl 5000 dus de vrijdag 4 december, wil dat dan zeggen dat ik zou kunnen testen op 15 december ? bloedafname is pas op 23 december en das nog zo superlang hé, en net voor kerstavond... jeeeij ! :?

veel succes !
en vooral geduld ... :twisted:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten