Menopur

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Mieke1985
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 juli 2009, 17:46

Menopur

Bericht door Mieke1985 » 14 juli 2009, 17:47

Hallo allemaal!

Ben hier nieuw dus is nog wat zoeken.

Ik zal even mijn situatie schetsen. Ik krijg van mezelf geen eisprong en heb al alle dosissen van Clomid genomen maar geen enkele dosis deed me een eisprong krijgen.

Nu moet ik nog bloeduitslag afwachten en dan met Menopur beginnen.

Iemandm et dezelfde eraveringen?

Groetjes

leeuwtje
Berichten: 91
Lid geworden op: 6 april 2008, 9:32

Bericht door leeuwtje » 16 juli 2009, 20:48

Hoi Mieke,

Ik herken jouw situatie zeker. Ook ik krijg van mezelf geen eisprong en heb ook alle Clomid-dosissen al gehad.
Ik ben ook met Menopur begonnen en de derde keer was de goede keer. Nu ben ik 28 weken zwanger.

Ik wens je echt goede moed, mij heeft de Menopur zeker geholpen. Via welke fertiliteitskliniek ga je?

Groetjes.

Mieke1985
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 juli 2009, 17:46

Bericht door Mieke1985 » 17 juli 2009, 0:55

Hallo!

Je weet niet hoeveel plezier jouw berichtje mij doet :)

Ik ben gewoon in behandeling bij gyneacoloog. Dus jouw situatie lijkt wel heel erg op de mijne en heb nu toch goede moed voor de Menopur als het bij jou naa drie rondes raak was.

Proficiat hoor! Geniet er maar van, het is zo mooi!

Moest jij ook beginnen met 1 ampule per dag? Is die behandeling zwaar? Want ik vond de hoogste dosis van Clomid toch wel al zwaar hoor. Vooral die warmte-aanvallen, pfff :)

Jij had dus met Menopur wel meteen een eisprong?

Groetjes en bedankt!

Zabbie
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 april 2009, 17:00

Bericht door Zabbie » 17 juli 2009, 8:49

Hoi Mieke,
ik heb destijds maar 1 ronde Clomid genomen, en mijn lichaam reageerde daar totaal niet op, dus toen direct overgestapt op Menopur, en van de eerste keer zwanger. Bevallen oktober 2007. In september 2008 opnieuw begonnen en nu bijna 10 weken zwanger van een tweeling.
Ook ik krijg uit mezelf zelden een eisprong (2 of 3 keer per jaar), en de dosis wordt aangepast naargelang de reactie van je lichaam. Ik moest meestal beginnen met 1,5 of 2 doses en dan om de 2 dagen op controle voor echo. Echt last heb je niet van die hormonen, allez, ik vind toch van niet. Alleen dat na een paar weken (als je al zo lang moet spuiten) je buik wat gevoeliger is.
Ga je zelf de spuitjes zetten?
Veel succes!

snolleke
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 augustus 2008, 11:16

Bericht door snolleke » 17 juli 2009, 9:29

Hoi Mieke

Ik kan je wel deels geruststellen. Ik heb ook alle dosissen van clomid genomen, waarop ik uiteindelijk geen reactie meer had. Ik heb dit wel een keer of 7 geprobeerd met een eisprong tot gevolg, maar geen zwangerschap. Mijn baarmoederslijmvlies werd door de clomid erg dun. Ook de wartmteopwellingen die je beschrijft, herken ik.
Daarna ben ik nog voor 2 cycli overgeschakeld op Menopur in combinatie met iui. De eisprong kwam hierbij wel vlotter op gang, baarmoederslijmvlies was dikker, maar spijtig genoeg geen zwangerschap als gevolg. En hiervan had ik totaal geen last! Geen warmte-opwellingen, geen misselijkheid, geen draainissen, ...
Ik ben dan eind april overgeschakeld op IVF. Ik heb mijn eerste ivf-cyclus met menopur achter de rug, maar spijtig genoeg ook weer geen succes!

Ik kan je dus geen succesverhaal geven, maar kan je wel zeggen dat de menopur bij mij wel veel beter meeviel dan die clomid-rommel!

Groeten

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 17 juli 2009, 15:58

Mijn fertiliteitsarts heeft me ooit gezegd dat Menopur veel beter te verdragen is dan Clomid, over het algemeen. Hij probeert zoveel mogelijk Menopur voor te schrijven ipv Clomid.

leeuwtje
Berichten: 91
Lid geworden op: 6 april 2008, 9:32

Bericht door leeuwtje » 20 juli 2009, 8:05

Hoi,

Met Clomid begon ik eerst met eentje per dag, maar dat hielp niet, dus inderdaad de dosissen verhoogd, ... Ik heb één keer een eisprong gehad, maar de maand erop was het alweer niets meer (dus die ene keer zal toeval geweest zijn). En ik heb PCO dus intussen ontwikkelde ik om de haverklap cystes, die zelfs na verloop van tijd met medicatie niet meer weggeraakten, dus moest ik naar de fertiliteitskliniek om die met een punctie te laten weghalen.

Met Menopur had ik eigenlijk zeer veel geluk. Ik reageerde daar namelijk zeer goed op en heb nooit méér dan 1 ampulle per dag moeten hebben. Sommigen moeten ook rond de 10 dagen per cyclus spuiten, maar eigenlijk heb ik dat nooit méér dan 7 dagen moeten doen. De eerste keer 7 dagen, de tweede keer 2 ! dagen, de derde keer 5 dagen. (En zoals al gezegd de derde keer was de goede keer). Ik reageerde dus bijzonder goed op die Menopur. Elke keer mooie follikels en een mooie eisprong, dat was de eerste keer sinds jaren dat ik dat had.

Ik hoop voor jou echt hetzelfde, als je daar zo goed op reageert, krijg je weer hoop. Eindelijk eens iets wat werkt, ik kan je garanderen dat je motivatie terug goed de hoogte in schiet.

:)

Succes!

Joycy
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 juli 2009, 14:38

Bericht door Joycy » 25 juli 2009, 15:52

Hoi Mieke,

Ik gebruik nu sinds 1 maand Menopur en reageer er heel goed op. Meteen de eerste maand al 2 mooie eitjes en slijmvlies van de goede dikte. Helaas geen zwangerschap maar het is dan ook pas de eerste maand. Ik heb er ook geen bijwerkingen van en het spuiten valt ook reuze mee...

Succes!

Lfs, Joyce

Mieke1985
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 juli 2009, 17:46

Bericht door Mieke1985 » 25 juli 2009, 16:05

Dag Joyce,

Blij te horen... Jij reageerde ook niet op clomid?

En jullie proberen ook nog natuurlijk? of al met inseminatie of ivf?

Spuiten doe je zelf?

Ik mag volgende week normaal starten...

Groetjes

Joycy
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 juli 2009, 14:38

Bericht door Joycy » 25 juli 2009, 16:21

Hey Mieke,

Ik heb nooit Clomid hoeven gebruiken dus daar kan ik niet over oordelen. Ik ben nog niet toe aan IUI of IVF, de gynaecoloog wil dat we het eerst zelf proberen. Ik mag 6 maanden Menopur spuiten voordat ik in aanmerking kom voor verdere behandeling. Maar na zo'n goede resultaten de eerste maand al hoop ik natuurlijk dat dat niet nodig hoeft te zijn.

Ik spuit niet zelf, dat doet mijn man. Hij is verpleegkundige dus dat scheelt... ;) Ik wil het deze maand wel gaan proberen want het is toch wel handig als je het zelf kunt...

Ik ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen met Menopur. Ik merkte bijvoorbeeld wel deze maand dat ik hele erge zwangerschapssymptomen had (pijnlijke borsten, sterke geur, veel plassen etc.) terwijl ik dat normaal nooit heb. Ik vraag me dus af of dat door de Menopur gekomen is want dat is dan wel heel misleidend natuurlijk.... Ook heeft mijn gynaecoloog gezegd dat er een kans bestaat dat de eitjes niet goed afkomen als je Menopur gebruikt en dat je dus misschien gecurreteerd moet worden voordat je aan een nieuwe maand begint. Ben benieuwd wat jouw ervaringen straks zijn...

Veel succes!

Groetjes, Joyce

Mieke1985
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 juli 2009, 17:46

Bericht door Mieke1985 » 25 juli 2009, 16:24

Hoi!

Maar wat was jullie probleem dan? Ik krijg geen eisprong, moest daarom eert Clomid nemen maar bleek helemaal niet te helpen... daarom Menopur.

Wij moeten drie maanden 'natuurlij'k proberen en dan gaat hij al meteen over naar inseminatie.

Hou je mij op de hoogte want je zit in net dezelfde behandeling als mij, is wel leuk.

Heb je mss msn of facebook of zo?

Groetjes

Joycy
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 juli 2009, 14:38

Bericht door Joycy » 25 juli 2009, 16:32

Hey Mieke,

Het probleem bij mij is dat mijn eisprong veel te laat in de cyclus plaatsvindt waardoor de tijd tussen de eisprong en het afstoten veel te kort is. Daardoor kreeg mijn progesterongehalte (het hormoon progesteron maakt baarmoederslijmvlies dik zodat innesteling kan plaatsvinden) niet de kans op te bouwen want tegen die tijd was mijn lichaam er alweer klaar mee om het zo maar te zeggen en werd het eitje alweer afgestoten.

Wel fijn dat je na 3 maanden al IUI mag doen.... elke maand eerder is meegenomen en vergoot je kansen weer.

Wij hebben pas een andere laptop en heb daarop msn nog niet geinstalleerd. Goede reden om dat nu te doen. Heb je misschien wel hyves? Leuk om elkaar op de hoogte te houden inderdaad, altijd fijn als iemand weet waarover je praat.

Lfs, Joyce

Mieke1985
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 juli 2009, 17:46

Bericht door Mieke1985 » 25 juli 2009, 16:34

Hyves? Ken ik niet...

Ik heb wel msn... Kan ik je een pb sturen hier? ben hier nog niet zo lang, moet nog wat zoeken.

maar e-mailadres zet ik liever in pb.. En ja, installeer msn dan maar :)

Kunnen we af en toe over onze probleempjes praten...

groetjes!

x Elske x
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 juni 2009, 10:55

blij dat jij deze vraag al stelde,

Bericht door x Elske x » 9 augustus 2009, 11:15

Hey mieke,

ben ik ff blij dat jij deze vraag al stelde, nu hoef ik ni op antwoord te wachten, maar krijg direct een hele resem ervaringen vr mijn neus geschoteld!!! jou situatie is dus idem als de mijne, en ben ook nieuw, en stelde mezelf eigenlijk zo'n beetje dezelfde vraag!!! :lol:
hopelijk helpt het bij jou (bij jullie allemaal trouwens) om de eisprongetjes te bekomen, en dan natuurlijk nog is zwanger te graken ook hé,...
ik blijf mezelf verplichten tot puur optimisme, met af en toe de nodige break downs natuurlijk als gevolg, maar we zullen erin slagen!!!
ik hoop ook eindelijk nog is te ondervinden wat een eisprong is, en dan nog zwanger te graken ook natuurlijk,... (...)
Want als ik op alles even wisselvalig en emotioneel bijf reageren gaan we anders nog een hééééééééleee lange en vermoeiende weg tegenmoet!!! :wink:

succes hé!!! laat die eisprongetjes maar komen!!!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten