vraagje

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
v
Berichten: 2
Lid geworden op: 3 augustus 2009, 11:59

vraagje

Bericht door v » 3 augustus 2009, 13:14

Deze week gaan we opnieuw in de molen stappen: onze afspraak bij Life voor een tweede kindje ligt vast! Nu had ik gedacht om ons zoontje van 1 gewoon mee te nemen (geen crèche, en anders een heel geregel om opvang te vinden). Wat vinden jullie? Nemen we hem mee (het gaat gewoon om een gesprek en opstellen van de planning), of toch niet? Ik bedacht me immers dat het voor andere wachtenden misschien nogal confronterend is om samen met een baby in de wachtkamer te zitten. Alhoewel, ik herinner me dat er bij onze eerste afspraak ook een koppel met een baby was, en op een of andere manier stelde me dat gerust, zo van "kijk, het kan!"

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 3 augustus 2009, 15:02

Ik herinner me dat toen ik voor controles moest tijdens de paasvakantie, het in de wachtzaal van fertiliteit (gasthuisberg) bomvol zat met kindjes. :) En die mensen kwamen dus "zelfs" voor inwendige echo en namen hun kindjes (ook oudere kindjes) gewoon mee naar binnen.

Ik voelde me daar toen idd niet echt gemakkelijk bij, maar ja, als je geen opvang hebt, moet je je dat dan aantrekken? Voor sommigen die er zitten is het misschien inderdaad confronterend, voor anderen niet, dat kan je zelf niet weten van te voren...

En zo erg vond ik het nu ook weer niet.

x Elske x
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 juni 2009, 10:55

moet kunnen vind ik persoonlijk!!

Bericht door x Elske x » 9 augustus 2009, 10:57

ik ga ni zeggen dat er niemand zal zijn die ff een krop in de keel krijgt op die moment ofzo, maar 1 het is idd het teken dat er ook hoop is, en ni alleen bang afwachten, of teleurstelling, en 2 iedereen die daar zit wil niks liever dan het zelf te hebben, dus ik denk niet dat juist wij die het allemaal zo graag willen het een ander gaan misgunnen!!! het feit dat je daarheen moet wil ook zeggen dat jij ook in hun situatie zit, en ik zou het persoonlijk zelfs fout vinden dat je ze om die reden van daar "verstopt" zou houden!!! ik moet telkens opnieuw is ff slikken, en zelfs geregeld een traantje wegpikken, ... maar dat traantje heeft evenveel betekenis als oh, waarom zij wel, en ik nog ni, dat had ik kunnen zijn, als oh, zij hebben geluk, ze hebben al een zegen gehaald!!! dit is misschien, of zelfs waarschijnlijk nogal cru uitgedrukt, maar in grote lijnen komt het daar toch wel op neer!!! iedereen met een kinderwens en vruchtbaarheidsproblemen kan overmand worden v emoties bij het zien van ouders met kinderen, zeker als hun strijd al lang duurt, maar niemand zal het een koppel meer gunnen als diegenen die er zelf vr moeten vechten!!! Proficiat met nr 1, en véél succes met nr 2!!!

hoop dat ik ni te confronterend heb geantwoord, maar is echt alleen maar met de beste bedoelingen! en wie weet ben ik het wel die daar in de wachtzaal ff moeilijk krijg, .. dan gaat daarna de hoop toch ook terug een beetje meer leven! x

loesje
Berichten: 568
Lid geworden op: 3 juni 2009, 9:41

Bericht door loesje » 9 augustus 2009, 18:02

hoi,

Ik zou mijn baby ook meenemen hoor (heb er wel nog gene). Heb het inderdaad soms ook moeilijk mee dat iedereen lijkt zwanger te worden en kinderen heeft behalve ik, maar dat wil niet zeggen dat ik het de andere niet, gun absoluut niet. Ik wordt op staande voet verliefd als ik een baby zie en ben absoluut niet jaloers op de mensen die er één hebben.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten